Na +/- 8 minuten had de meter z'n comfort zone bereikt, dus ik weer huiswaarts gekeerd voor de zekerheid.
Ging een paar KM goed, maar nadat ik een brug had bestegen, was het weer foute boel, dus stop en afkoelen.
Idem dito gold voor de volgende helling, en de beide afstanden waren nagenoeg gelijk, +/- 2 Km.
Na de laatste stop (+/- 1 Km van thuis), weer gestart, en toen ik bijna thuis was, ging de wijzer echt in het rood, maar toen was ik intussen gearriveerd, dus de motor geshut.
Wat mij opviel in de 2 etappes (na de 1e stop) was, dat de temp. pas ging stijgen na een bestijging van een helling.
Bij de laatste rit ging het ietwat rapper.
Wat mij ook opviel was, dat tijdens de 1e 2 stops, de temp. vrij rap in het midden stond, maar opeens flink ging stijgen, zal wel te maken hebben met de eerder genoemde bestijgingen...
Maar ik was er ff klaar mee, dus gisteren rond 16:00 het KVS peil gechecked, en die stond helemaal minimaal, kon nog net een bodempje zien in het expansievat, dus de eerste gedachte was lekkage.
Wat schetste echter mijn verbazing, toen ik vanmorgen een proefrit wilde maken, en daaraan voorafgaand het niveau wilde bijvullen met DEMI water, het peil weer op KALT stond, dus ook niets bijgevuld.
Het was slechts een korte rit, maar lang genoeg, om de temp in het midden te krijgen, dus toen ik weer thuis was, eerst gevoeld aan het expansievat, maar dat voelde koud/koel aan, vervolgens de dop een beetje losgedraaid, maar toen begon het peil opeens flink te stijgen, dus gauw weer dichtgedraaid.
Ik word niet echt gehinderd door teveel kennis van zaken, maar ik vermoed dat er geen lekkage plaatsvindt, maar dat er iets anders loos is, maar wat, wellicht de thermostaat?
Wie het denkt te weten mag het zeggen.