Olielekkage achterzijde??
Olielekkage achterzijde??
Hallo,
Vanmorgen zag ik dat er een aantal oliedruppels op de grond lagen, en wel ter hoogte van de B-stijl en het achterwiel. dat laatste aan beide zijden...
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Ik denk dat ik de 535 deze week maar even langs de garage laat gaan....
Groeten,
Vanmorgen zag ik dat er een aantal oliedruppels op de grond lagen, en wel ter hoogte van de B-stijl en het achterwiel. dat laatste aan beide zijden...
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Ik denk dat ik de 535 deze week maar even langs de garage laat gaan....
Groeten,
Re: Olielekkage achterzijde??
Even kijken of de onderkant van je wagen nat is van de olie. Welke kleur hadden de druppels?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
mischien je oliefilterhuispakking, kijk hier eens na
Enige wat daar aan olie loopt is je remmerij volgens mij. als het van je versnellingsbak komt lekt dat wel heel hard want deze zit achter een andere afdekplaat dan de twee buitenste platen van de zijkanten. Ben benieuwd
Klopt,bij mij was pas de pakking van de carterpan van de automaatbak lek,dit lekte gewoon in het midden onder de auto.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Showroom
Ola,
Hartelijk dank voor de reacties. Ik was eigenlijk bang voor de remleiding, maar is natuurlijk raar aan beide kanten tegelijk. Kort geleden s wel de koppelomvormer vervangen, misschien dat het idd daar vandaan komt.
Hij gaat in ieder geval vrijdag naar de garage..
Hartelijk dank voor de reacties. Ik was eigenlijk bang voor de remleiding, maar is natuurlijk raar aan beide kanten tegelijk. Kort geleden s wel de koppelomvormer vervangen, misschien dat het idd daar vandaan komt.
Hij gaat in ieder geval vrijdag naar de garage..
Lijkt mij straf 2 kanten tegelijk, doet mij twijfelen of je wel een probleem hebt.
525d E61 2007 pre-LCI
Wellicht is het toch de remleiding; na het werk de auto gestart, kreeg ik een onderhoudsmelding: remvloeistof bijvullen.
Naïef als ik ben heb ik een flesje remvloeistof gekocht bij de eerste benzinepomp om er vervolgens achter te komen dat je dat niet zomaar kunt bijvullen!
Voorzichtig rijden dus de komende paar dagen....
Naïef als ik ben heb ik een flesje remvloeistof gekocht bij de eerste benzinepomp om er vervolgens achter te komen dat je dat niet zomaar kunt bijvullen!
Ik zou er niet mee door rijden als het idd de remvloeistof is, knap gevaarlijk. Zou het toch eerst even goed onderzoeken, je brengt niet alleen jezelf in gevaar. Hangt er ook vanaf hoeveel hij lekt en waar precies, maar toch.
Kan je zeker bijvullen.Fritsie01 schreef:Wellicht is het toch de remleiding; na het werk de auto gestart, kreeg ik een onderhoudsmelding: remvloeistof bijvullen.
Reservoir zit onder de microfilter aan bestuurderszijde.
Bizar dat twee zijdes gelijk lekken. Wat is de kans ?
525d E61 2007 pre-LCI
Ik zou er ook NIET mee gaan rijden. Weet jij veel wat er aan de hand is. Kan meevallen maar als het niet mee valt en je krijgt een ongeluk. Experst zijn de lekkage zo op het spoor en dan kan je alles zelf gaan betalen ook al ben je 100% onschuldig. Als het blikschade betreft is het allicht te overzien, als er persoonlijk letsel bij zit ruiken ze bloed en dan kan je er op rekenen dat je er levenslang aan vast zit ( tenzij je multimiljonair bent, dan niet levenslang)
En dan nog het levenslange schuldgevoel daarbij.
Ik wil je hiermee niet bang maken maar mensen denken hier vaak niet over na, daarom hier even zo neergezet. En ja zo extreem is het.
Mvg,
Vincent
En dan nog het levenslange schuldgevoel daarbij.
Ik wil je hiermee niet bang maken maar mensen denken hier vaak niet over na, daarom hier even zo neergezet. En ja zo extreem is het.
Mvg,
Vincent
Vandaag mijn 535d weer opgehaald bij de garage; de melding van de remvloeistof bleek een gewoon service interval te zijn...De auto is op de brug geweest, alle platen eraf, nergens lekkage.
Ook heb ik gelijk kapjes besteld van de ophangpunten van het bagagenet.
Ik heb een dag een leenauto gehad, de garagist heeft er uiteindelijk niets voor gevraagd, hoorde nog bij de service ( 3 maanden geleden gekocht), geweldig!
Ook heb ik gelijk kapjes besteld van de ophangpunten van het bagagenet.
Ik heb een dag een leenauto gehad, de garagist heeft er uiteindelijk niets voor gevraagd, hoorde nog bij de service ( 3 maanden geleden gekocht), geweldig!
top, goed om te horen!
Gr,
Vincent
Gr,
Vincent
Nergens lekkage is goed nieuws,maar waar kwam die olie op de grond dan vandaan?
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Showroom
Showroom
Leek mij al uiterst onwaarschijnlijk dat je een lekkage had aan beide zijdes.
Wat was dan die melding die je kreeg ? Ik heb momenteel de service melding, remvloeistof. Maar er komt duidelijk op als service en als je dan in de iDrive kijkt geeft hij aan remoliewissel nodig. Hoe de missing met een foutmelding ?
Nergens komt namelijk op remolie bijvullen, als de auto effectief aangaf dat remolie dient bijgevult te worden is dit zeker geen service melding.
Wat was dan die melding die je kreeg ? Ik heb momenteel de service melding, remvloeistof. Maar er komt duidelijk op als service en als je dan in de iDrive kijkt geeft hij aan remoliewissel nodig. Hoe de missing met een foutmelding ?
Nergens komt namelijk op remolie bijvullen, als de auto effectief aangaf dat remolie dient bijgevult te worden is dit zeker geen service melding.
525d E61 2007 pre-LCI