E60 520D (M5) uitlaatgeluid nabootsen (opgelost)
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Hoe zit het dan met je verzekering, heeft hier het vermogen geen invloed op ? Ook het inschrijvingsbewijs of homologatie bewijs klopt niet daar hier het vermogen op staat. De fabrikant geeft een bepaald vermogen op en dit word gewijzigd.
Stel dat je een (als dit mogelijk zijn natuurlijk) je 500pk puurt uit een 100pk motor. Dat word toch serieus gevaarlijk ?
Ergens zegt mij dat dit niet toegelaten kan zijn.
Stel dat je een (als dit mogelijk zijn natuurlijk) je 500pk puurt uit een 100pk motor. Dat word toch serieus gevaarlijk ?
Ergens zegt mij dat dit niet toegelaten kan zijn.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Volgens mij als je vermogen met meer dan 40% wijzigt, dan is je kenteken niet meer geldig en moet je een nieuwe keuring bij het RDW ondergaan en wordt indien goedgekeurd een nieuw kenteken afgegeven.
Ik denk dat je dan ook je voertuig opnieuw bij de verzekering moet aanmelden.
Ik denk dat je dan ook je voertuig opnieuw bij de verzekering moet aanmelden.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Heb je wel een punt, maar nog nooit meegemaakt dat er bij een ongeval of iets dergelijks gekeken wordt naar het vermogen, de snelheid of omstandigheden op het moment van ongeval telt dan wel, niet te hard of roekeloos gereden betekent niet te hard of roekeloos gereden, het feit dat dat wel kan met de wagen is niet van toepassing dan.
Anders wordt het als je bijvoorbeeld kleinere remmen zou gaan monteren en je dan een ongeval krijgt waarbij gebleken is dat je remweg te lang was.
Ik ben geen verzekeringsmaatschappij maar zo gaat het een beetje in zijn werk volgens mij.
Ik heb ook nog nooit mee gemaakt dat er bij een keuring onder de motorkap werd gekeken en al helemaal niet dat er vermogen werd gemeten, alleen de uitstoot van schadelijke gassen wordt wel gemeten, voldoet dit dan voldoet dit, getuned of niet.
Er is vast wel iemand hier die er meer van weet
Edit, Degids was me voor, 40% mag dus als maximum, was mij niet bekend.
Anders wordt het als je bijvoorbeeld kleinere remmen zou gaan monteren en je dan een ongeval krijgt waarbij gebleken is dat je remweg te lang was.
Ik ben geen verzekeringsmaatschappij maar zo gaat het een beetje in zijn werk volgens mij.
Ik heb ook nog nooit mee gemaakt dat er bij een keuring onder de motorkap werd gekeken en al helemaal niet dat er vermogen werd gemeten, alleen de uitstoot van schadelijke gassen wordt wel gemeten, voldoet dit dan voldoet dit, getuned of niet.
Er is vast wel iemand hier die er meer van weet
Edit, Degids was me voor, 40% mag dus als maximum, was mij niet bekend.
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Hangt jullie verzekering dan niet van oa het motorvermogen ? Zoveel te hoger vermogen zoveel te hoger het risico is voor de verzekering.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Nope, waarde van de wagen en diefstalgevoeligheid, klasse 3 alarm zorgt weer voor lagere premie als geen alarm, verder is de leeftijd bestuurder van belang, regio waar je woont en je eventuele schadevrije jaren.
Motorvermogen is geloof ik wel een beetje mee bepalend maar niet in die zin zoals bij jullie het geval is.
Bij motoren speelt het een grotere rol dacht ik, als ik me het goed herinner, is tijd geleden voor me helaas
Motorvermogen is geloof ik wel een beetje mee bepalend maar niet in die zin zoals bij jullie het geval is.
Bij motoren speelt het een grotere rol dacht ik, als ik me het goed herinner, is tijd geleden voor me helaas
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Volgens mij moet je eerst je wagen invoeren. Daar betaal je dan dus al BPM over welke afhankelijk is van de uitstoot van je wagen. Meer hierover: http://www.autoweek.nl/bpmcalculator
Daarna volgt uiteraard een keuring door RDW. Hierna krijg je pas een Nederlandse kentekenplaat.
Hierna dien je wegenbelasting te betalen aan onze altijd aftroggelende belastingdienst. Dit bedrag is afhankelijk van het type wagen (gewicht) en brandstof. Ook uit te rekenen via deze link:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/
Eenmaal dat geregeld, mag je nog even een verzekering afsluiten. Daar hoef ik je denk ik niet veel meer over uit te leggen.
Met andere woorden, in Nederland is je wagen een melkkoe voor het rijk....
Daarna volgt uiteraard een keuring door RDW. Hierna krijg je pas een Nederlandse kentekenplaat.
Hierna dien je wegenbelasting te betalen aan onze altijd aftroggelende belastingdienst. Dit bedrag is afhankelijk van het type wagen (gewicht) en brandstof. Ook uit te rekenen via deze link:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/
Eenmaal dat geregeld, mag je nog even een verzekering afsluiten. Daar hoef ik je denk ik niet veel meer over uit te leggen.
Met andere woorden, in Nederland is je wagen een melkkoe voor het rijk....
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Geen idee wat het in Belgie kost, hier is het afhankelijk van de provincie, brandstofsoort en gewicht van de wagen.
Ik geloof dat de mijne iets van ruim 900 euro per jaar kost, een 525i.
Edit : Wat avdakker al schrijft, zomaar even invoeren is niet zo makkelijk of lucratief
Ik geloof dat de mijne iets van ruim 900 euro per jaar kost, een 525i.
Edit : Wat avdakker al schrijft, zomaar even invoeren is niet zo makkelijk of lucratief
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Oeps,
Was een reactie op een ouder bericht

Maar om toch even aan te sluiten (heb ook een aantal jaren in Belgie gewoond)
De verzekering is een stuk goedkoper in NL maar de wegenbelasting is een stuk duurder.
Voor mijn oude BMW 320 benzine was de som van beide in beide landen ongeveer gelijk een aantal jaren geleden.
Geloof zelf dat je een auto ouder als 5 jaar in Belgie niet All -Risk kunt verzekeren.
De meeste wagens rijden daar dan ook rond zonder all-risk verzekering
Was een reactie op een ouder bericht
Maar om toch even aan te sluiten (heb ook een aantal jaren in Belgie gewoond)
De verzekering is een stuk goedkoper in NL maar de wegenbelasting is een stuk duurder.
Voor mijn oude BMW 320 benzine was de som van beide in beide landen ongeveer gelijk een aantal jaren geleden.
Geloof zelf dat je een auto ouder als 5 jaar in Belgie niet All -Risk kunt verzekeren.
De meeste wagens rijden daar dan ook rond zonder all-risk verzekering
------------------------------------------------------------------------------------------------------
BMWF30 320i ED
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Berekening België : http://www.autoverzekering-berekenen.be ... sting.html
Alleen de cilinderinhoud is van belang. Gewicht geeft geen enkele invloed.
Daarom zie he hier weinig grotere motoren. Daarom dat een pre-lci 525d heb. Ook inschrijving was lager daar deze destijds alleen rekening hield met het vermogen.
Kost een M5 bij jullie dan evenveel in belasting als een 520d ? En verzekering is ook niet hoger (basis) ?
Je kan hier een oudere wagen idd moeilijk all-in verzekeren, maar ik heb wel gehoort dat het kan. Word. Idd bijna niet gedaan.
Alleen de cilinderinhoud is van belang. Gewicht geeft geen enkele invloed.
Daarom zie he hier weinig grotere motoren. Daarom dat een pre-lci 525d heb. Ook inschrijving was lager daar deze destijds alleen rekening hield met het vermogen.
Kost een M5 bij jullie dan evenveel in belasting als een 520d ? En verzekering is ook niet hoger (basis) ?
Je kan hier een oudere wagen idd moeilijk all-in verzekeren, maar ik heb wel gehoort dat het kan. Word. Idd bijna niet gedaan.
525d E61 2007 pre-LCI
-
matheeuwissen
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Voor de wegenbelasting wordt gekeken naar het gewicht van de auto. Verzekering is op basis van de catalogus waarde.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Als aanvulling, bij de verzekering wordt ook gekeken naar de provincie waar je woont, je leeftijd en je schadevrije jaren, alsmede de beveiliging van de auto en/of het een "risico" wagen betreft.
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Maar hoe moet het nu met de uitlaat verder...
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Active sound system retrofitten. Heb filmpjes van dat systeem gezien en dat bootst het geluid echt goed na.
Maarrr... kun je dat wel retrofitten op een E60... dat is de vraag!
Maarrr... kun je dat wel retrofitten op een E60... dat is de vraag!
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: E60 520D M5 rep zwaarder uitlaatgeluid
Je hebt de looks, stel dat je het geluid hebt. Dan ga je heel snel teleurgesteld zijn in de prestaties want die komen niet overeen. Wacht maar af. Hoe lang heeft het geduurt dat je het geluid erbij wou hebben ? Wel idem gaat gebeuren met de prestaties.
525d E61 2007 pre-LCI

