koppakking. wordt carterpan pakking :)

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
RFAC

koppakking. wordt carterpan pakking :)

Bericht door RFAC » 23 dec 2014, 18:16

Beste forummers,

De BMW opvolger van mijn e46 is een fijne e60 525i geworden met de n52. Compleet dealer onderhouden en eerste eigenaar.

Rijdt er nu 2 weken vrolijk in rond.
Vandaag was ik even bezig onder de motorkap en dacht laat ik eens even in mn kvs reservoir kijken en ik schrok van de kleur. Vies bruin. Ik dacht meteen meteen een koppakking. Maar de auto rijdt prima en start perfect. Is dit gewoon de longlife kvs die verkleurt?
Ik zie verder geen bijzonderheden onder de auto. Of op de afdekkingen.

Olie verbruikt die wel iets, maar het peil van de kvs was rond het minimum. Oja... het peilstok zat gewoon los :bang:

Iemand die me hierover kan inlichten?
Laatst gewijzigd door RFAC op 25 dec 2014, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Source

Re: koppakking?

Bericht door Source » 23 dec 2014, 20:44

Als je het niet vertrouwt doe dan een koppakking test. Het kan confronterend zijn maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

or-wesley

Bericht door or-wesley » 23 dec 2014, 23:51

Kan ook zijn dat iemand KVS gemixt heeft, blauw/groene vloeistof bij roze vloeistof zorgt er voor dat de kvs bruin uitslaat.

RFAC

Bericht door RFAC » 25 dec 2014, 12:14

Ik ben gister samen met een monteur even op onderzoek gegaan. Het witte peilplastick was gewoon bruin verkleurt. Denk van de hitte zou niet weten waarvan anders. Kvs was gewoon helder wit. Heb koelvloeistof ververst met g12++.

Gister kreeg ik ook de melding 1 liter bijvullen. Vond ik al vrij rap. 2 weken geleden stond het groene balkje nog op de helft. Tijdens het demonteren van de platen onder de auto zag ik dat je carterpan helemaal nat was van verse olie. Carterpan pakking is dus lek. Want alles boven de pan is droog en schoon. Ik zie ook geen nattigheid onder de oliekoeler. Dinsdag gaan we die maar even vervangen en hopelijk gaat de olie wat langer mee.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”