Twan met zijn E39 523i 1998
Twan met zijn E39 523i 1998
Hallo mede-forummers, mijn naam is Twan ik ben 40 jaar, getrouwd en 2 kinderen 10 & 6).
In het dagelijks leven ben ik werkzaam als zelfstandige in de autobranche (monteur / diagnosetechnicus) en heb een eigen werkplaats in de regio Oss.
Ook in mijn vrije tijd ben ik vaak bezig met mijn andere auto's (Passat TDI 2003, Passat 2.0i 2000, Renault Scenic 2.0 16v) maar ik heb een vermoeden dat wanneer mijn BMW binnenkomt de 23e er 2 auto's zullen gaan wijken om lekker met de BMW verder te gaan met modden.
Ook heb ik een flink omgebouwde quad waar ik nog het een en ander aan moet veranderen en klaarmaken....
Maar nu over de auto waar het eigenlijk om gaat: ik heb een BMW E39 523i Executive uit 1998 op de kop getikt met een lekke of gescheurde cilinderkop, deze ga ik volgende week ophalen om hem dan te repareren óf om er meteen een ander blok in de leggen (zat zelf aan een 3,5 liter te denken), ondanks de kilometer stand van 300.000 km is ie zeker nog de moeite waard vind ik.
Hij beschikt over o.a. 6 airbags, electrische ramen voor en achter, houtinleg, cd wisselaar, originele telefoon, stuurbediening voor radio-telefoon en cruise controle, E60 velgen en facelift koplampen met angel-eyes......
Verder is ie van nieuws af aan perfect onderhouden en zit de onderhoudshistorie er compleet bij, ben de 5e eigenaar en de vorige heeft hem 6 jaar gehad en heeft er alles aan gedaan...
Tot ziens op het forum!!
In het dagelijks leven ben ik werkzaam als zelfstandige in de autobranche (monteur / diagnosetechnicus) en heb een eigen werkplaats in de regio Oss.
Ook in mijn vrije tijd ben ik vaak bezig met mijn andere auto's (Passat TDI 2003, Passat 2.0i 2000, Renault Scenic 2.0 16v) maar ik heb een vermoeden dat wanneer mijn BMW binnenkomt de 23e er 2 auto's zullen gaan wijken om lekker met de BMW verder te gaan met modden.
Ook heb ik een flink omgebouwde quad waar ik nog het een en ander aan moet veranderen en klaarmaken....
Maar nu over de auto waar het eigenlijk om gaat: ik heb een BMW E39 523i Executive uit 1998 op de kop getikt met een lekke of gescheurde cilinderkop, deze ga ik volgende week ophalen om hem dan te repareren óf om er meteen een ander blok in de leggen (zat zelf aan een 3,5 liter te denken), ondanks de kilometer stand van 300.000 km is ie zeker nog de moeite waard vind ik.
Hij beschikt over o.a. 6 airbags, electrische ramen voor en achter, houtinleg, cd wisselaar, originele telefoon, stuurbediening voor radio-telefoon en cruise controle, E60 velgen en facelift koplampen met angel-eyes......
Verder is ie van nieuws af aan perfect onderhouden en zit de onderhoudshistorie er compleet bij, ben de 5e eigenaar en de vorige heeft hem 6 jaar gehad en heeft er alles aan gedaan...
Tot ziens op het forum!!
Re: Twan met zijn E39 523i 1998
Welkom hier Twan !
Meteen grootse plannen lees ik.
We zijn erg benieuwd naar de fotootjes, daar zijn we namelijk gek op hier
Als je vragen hebt over het forum en/of hulp nodig hebt, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je dan zo spoedig mogelijk helpen
Zoek je iets over een bepaald onderwerp, probeer dan de zoekfunctie op het forum, dit voorkomt vaak het onnodig starten van een nieuw topic.
Veel plezier op het forum
p.s. ik heb je topictitel even iets aangepast zodat het iets overzichtelijker blijft hier
Meteen grootse plannen lees ik.
We zijn erg benieuwd naar de fotootjes, daar zijn we namelijk gek op hier
Als je vragen hebt over het forum en/of hulp nodig hebt, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je dan zo spoedig mogelijk helpen
Zoek je iets over een bepaald onderwerp, probeer dan de zoekfunctie op het forum, dit voorkomt vaak het onnodig starten van een nieuw topic.
Veel plezier op het forum
p.s. ik heb je topictitel even iets aangepast zodat het iets overzichtelijker blijft hier
Re: Twan met zijn E39 523i 1998
Bedankt voor de info!!
Wat de foto's betreft:








Bij deze, groet Twan
Wat de foto's betreft:








Bij deze, groet Twan
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Twan met zijn E39 523i 1998
Welkom op het forym twan
Zeker nette wagen, jammer van het blok maar nu kun je er inhangen wat je zelf wilt.
veel klusplezier aan je nieuwe aanwinst.
Veel plezier op het forum.
Hopelijk zien we jou en je E39 een keer op één van onze meetings / events.
viewtopic.php?f=265&t=42462
Zeker nette wagen, jammer van het blok maar nu kun je er inhangen wat je zelf wilt.
veel klusplezier aan je nieuwe aanwinst.
Veel plezier op het forum.
Hopelijk zien we jou en je E39 een keer op één van onze meetings / events.
viewtopic.php?f=265&t=42462
Re: Twan met zijn E39 523i 1998
@ Bart70: Bedankt.
@ mieske90: Ook bedankt, ik heb inmiddels een mooi blok aangeboden gekregen; een blok compleet met uitlaat, kabelboom en computer, het is een M54 2.5 motor e46 e39 2001.
Ben nog een klein beetje aan het twijfelen; de kop is gescheurd en nu heb ik voor €100,- ook een compleet klaargemaakte kop, maar dan blijft het een 523i met 300.000km......als ik er nu het bovenstaande blok inzet weet ik niet of dat gaat met de huidige versnellingsbak maar dan heeft het blok met 230.000km minder geleden....
Keuzes, keuzes....wat zouden jullie doen?
Als ie straks weer loopt, zien jullie me zeker op meetings!!
@ mieske90: Ook bedankt, ik heb inmiddels een mooi blok aangeboden gekregen; een blok compleet met uitlaat, kabelboom en computer, het is een M54 2.5 motor e46 e39 2001.
Ben nog een klein beetje aan het twijfelen; de kop is gescheurd en nu heb ik voor €100,- ook een compleet klaargemaakte kop, maar dan blijft het een 523i met 300.000km......als ik er nu het bovenstaande blok inzet weet ik niet of dat gaat met de huidige versnellingsbak maar dan heeft het blok met 230.000km minder geleden....
Keuzes, keuzes....wat zouden jullie doen?
Als ie straks weer loopt, zien jullie me zeker op meetings!!
Re: Twan met zijn E39 523i 1998
Altijd lastige keuzes, die 70.000 km is op die stand wel te overkomen denk ik......
Re: Twan met zijn E39 523i 1998
Nou de kogel is door de kerk; ik ga volgende week een motor ophalen uit duitsland (450km enkele reis) uit een 523i met een originele kilometerstand van 126000km.......
Deze ga ik er vervolgens inzetten en dan maar eens kijken hoe die loopt, als hij goed bevalt kan ik er altijd nog een motor inzetten met meer pk's...en misschien bevalt ie zo wel, wie weet.
Heb inmiddels wel de 1e zg. mod gedaan....rood/witte achterlichten:

Deze ga ik er vervolgens inzetten en dan maar eens kijken hoe die loopt, als hij goed bevalt kan ik er altijd nog een motor inzetten met meer pk's...en misschien bevalt ie zo wel, wie weet.
Heb inmiddels wel de 1e zg. mod gedaan....rood/witte achterlichten:


