disa advies gevraagd ..
disa advies gevraagd ..
Geachte lezers
Ik lees nogal wat narigheid over de disa klep .
Wat te doen ?
Preventief vervangen dmv mod of zolang je geen problemen heb lekker laten zitten ?
Chili
Ik lees nogal wat narigheid over de disa klep .
Wat te doen ?
Preventief vervangen dmv mod of zolang je geen problemen heb lekker laten zitten ?
Chili
-
BasB
Re: disa advies gevraagd ..
Waarom zou je er iets aan doen als je geen klachten hebt?
Zo kun je alles wel vernieuwen
Zo kun je alles wel vernieuwen
Daar ben ik idd ook geen voorstander van.
Alleen ik lees over een pennetje wat los kan raken en in je motor terecht kan komen.
Dus vandaar mijn vraag .
Alleen ik lees over een pennetje wat los kan raken en in je motor terecht kan komen.
Dus vandaar mijn vraag .
De pin kan er niet inkomen zolang het fannetje niet breekt. de disa klep schuif je in je inlaat en dat borgt de pin. als echter het plastic gedeelte breekt kan de pin er wel in.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Ik weet dat Peter (GreycooperS) dit een aantal maanden geleden preventief heeft gedaan.
Hier kan je zijn verhaal lezen vanaf pag 9, 3de post : viewtopic.php?f=104&t=39821&start=135
Wat BasB zegt vind ik ook een beetje onzin. Door sommige dingen preventief te vervangen kan je een hoop ellende voorkomen.
BasB, ik zie dat je een 3.0 diesel hebt, heb je hier de wervelkleppen nog niet uitgehaald dan, of wacht je ook dat ze de motor in gaan en je dan een nieuwe kan plaatsen?
Ik hoop dat je hier wat wijzer wordt Chili.
Hier kan je zijn verhaal lezen vanaf pag 9, 3de post : viewtopic.php?f=104&t=39821&start=135
Wat BasB zegt vind ik ook een beetje onzin. Door sommige dingen preventief te vervangen kan je een hoop ellende voorkomen.
BasB, ik zie dat je een 3.0 diesel hebt, heb je hier de wervelkleppen nog niet uitgehaald dan, of wacht je ook dat ze de motor in gaan en je dan een nieuwe kan plaatsen?
Ik hoop dat je hier wat wijzer wordt Chili.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Dank je Patrick .
Dat pennetje gevallen , ben benieuwd hoe ze die eruit gevist hebben .
Dat klusje zou je zo kunnen fixen maar dat weerhoud mij daar dus door.
Dat pennetje gevallen , ben benieuwd hoe ze die eruit gevist hebben .
Dat klusje zou je zo kunnen fixen maar dat weerhoud mij daar dus door.
-
BasB
Ik rijd lekker door, bij 9 van de 10 530d's blijven ze prima op hun plek.
Dit is mijn 4e 530d en heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet na veel kilometers.
Ook geen problemen met automaatbakken of turbo's trouwens.
Dit is mijn 4e 530d en heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet na veel kilometers.
Ook geen problemen met automaatbakken of turbo's trouwens.
Chili, dat was er naast gevallen en er niet in.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
Nou, mijn Disa klep deed niets meer, en bij het eruit halen trok ik met duim en wijsvinger zo het stalen borgpennetje eruit. Ik heb mijn eigen DISA toen een upgrade gegeven met een aluminium revisiekitje die tevens het ontwerp zodanig aanpast dat losse delen, waar dan ook, niet meer mogelijk zijn. En dat werkt sindsdien dus weer perfect!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Ik wil geen nieuw topic openen omdat ik ongeveer dezelfde vraag heb, dus sorry voor het hacken..
Wat zijn nou precies de symptomen van een slechte Disa klep, en bij welke kilometerstand wordt er geacht deze (preventief) te (laten) vervangen?
Wat zijn nou precies de symptomen van een slechte Disa klep, en bij welke kilometerstand wordt er geacht deze (preventief) te (laten) vervangen?
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Verminderd koppel onderin, bovenin, of wissellend
bov Net al na gelang of de klep open staat, dicht staat of los zit (zoals bij mij)
Eruit halen is een kwestie van 2x torx, dan kun je even met de hand voelen of hij soepel loopt en in de uitgangspositie terug springt. Zo niet, dan is er wat loos.
Er staat bij mijn weten geen KM-stand voor preventief vervangen. Gewoon checken dus, is echt niet veel werk an anders loodsen we je er wel doorheen :-)
Eruit halen is een kwestie van 2x torx, dan kun je even met de hand voelen of hij soepel loopt en in de uitgangspositie terug springt. Zo niet, dan is er wat loos.
Er staat bij mijn weten geen KM-stand voor preventief vervangen. Gewoon checken dus, is echt niet veel werk an anders loodsen we je er wel doorheen :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got!
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Oh nou dan! Idd dan kijk ik ff of alles soepel is daar haha. Maar denk dat ik 'm sowieso maar gewoon preventief meepak, dan ben ik daar ook vanaf. 
Qua vermogen merk ik niet echt iets, nu moet ik wel zeggen dat ik niet in een andere 325 heb gereden om een eventueel verschil te merken, maar een 328 is nét iets sneller dan de mijne, dus dat zou wel moeten kloppen.. Tenzij die DISA klep natuurlijk ook kapoet is.
Ik zit nu naar een YouTube filmpje te kijken waar ze het over de DISA klep hebben. Kan je die klep er niet gewoon helemaal uittrekken?
Qua vermogen merk ik niet echt iets, nu moet ik wel zeggen dat ik niet in een andere 325 heb gereden om een eventueel verschil te merken, maar een 328 is nét iets sneller dan de mijne, dus dat zou wel moeten kloppen.. Tenzij die DISA klep natuurlijk ook kapoet is.
Ik zit nu naar een YouTube filmpje te kijken waar ze het over de DISA klep hebben. Kan je die klep er niet gewoon helemaal uittrekken?
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Natuurlijk kan dat , je kan ook je hele uitlaat eraf halen.
Maar zoals al gezegd , minder koppel onderin.
Maar zoals al gezegd , minder koppel onderin.
Vandaag dezelfde upgrade uitgevoerd , had ik veel eerder moeten doen .
Pennetje zat nog vast maar klep deed niks , zat gewoon los erin.
Setje van ebay uit Engeland besteld , was 90 euro maar wel beste kit die te verkrijgen is.
http://x8r.co.uk/index.php/products/bmw ... 2-2-5.html
Pennetje zat nog vast maar klep deed niks , zat gewoon los erin.
Setje van ebay uit Engeland besteld , was 90 euro maar wel beste kit die te verkrijgen is.
http://x8r.co.uk/index.php/products/bmw ... 2-2-5.html