Update automaat
Update automaat
Hallo,
Heeft iemand ervaring met het DIY updaten van de automaatbak van een e60. Kwam dit tegen op internet maar dat is voor een ander type auto: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=621988
Na het vervangen van de koppelomvormer en de bakolie schakelt de automaat veel beter maar bij hard remmen, tot stilstand, klapt de bak soms nogal grof in zijn 1e versnelling.
Begrijp dat de dealer of een specialist de bak ook kan updaten? Iemand enig idee wat dat kost?
Groet, wesley
Heeft iemand ervaring met het DIY updaten van de automaatbak van een e60. Kwam dit tegen op internet maar dat is voor een ander type auto: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=621988
Na het vervangen van de koppelomvormer en de bakolie schakelt de automaat veel beter maar bij hard remmen, tot stilstand, klapt de bak soms nogal grof in zijn 1e versnelling.
Begrijp dat de dealer of een specialist de bak ook kan updaten? Iemand enig idee wat dat kost?
Groet, wesley
Re: Update automaat
Als je verder zoekt dan vind je ook een topic waarbij dit grandioos mis is gegaan. Je bak op deze manier updaten is vragen om problemen.
Je auto kan je oa. bij mij of bij de dealer laten updaten.
Je auto kan je oa. bij mij of bij de dealer laten updaten.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
coconutssjaakie
Re: Update automaat
Ha Wesley,
Ik heb dat recentelijk nog gedaan bij mijn auto. Je programmeert de modules ieder voor zich wat dus veel sneller gaat. De egs (transmissie) update was binnen 2 minuten gepiept. Ook gelijk de dme update uitgevoerd.
Voor de zekerheid de auto van mijn vrouw met draaiende motor als voeding laten dienen. Lekker onorthodox allemaal maar het heeft wel gewerkt. Zo'n beetje alle modules hadden nog 2004 software. Ik merkte voor wat betreft de transmissie zeker positief verschil.
Zoals source aangeeft gaat het ook regelmatig mis. Niet huilen dus als je auto niet meer start. Veel info is te vinden op bmwcoding.com.
De dealer doet alleen volledige software update. Zogenaamde maatregelplan. Kosten variëren van €150 tot zo'n €250.-
Er is bij de eerste e60/61 modellen kleine kans op het overlijden van de ccc computer tijdens deze update.
Je kan ook een garage vinden die werkt met autologic. Dit systeem kan elke module apart programmeren.
Suc6
Ik heb dat recentelijk nog gedaan bij mijn auto. Je programmeert de modules ieder voor zich wat dus veel sneller gaat. De egs (transmissie) update was binnen 2 minuten gepiept. Ook gelijk de dme update uitgevoerd.
Voor de zekerheid de auto van mijn vrouw met draaiende motor als voeding laten dienen. Lekker onorthodox allemaal maar het heeft wel gewerkt. Zo'n beetje alle modules hadden nog 2004 software. Ik merkte voor wat betreft de transmissie zeker positief verschil.
Zoals source aangeeft gaat het ook regelmatig mis. Niet huilen dus als je auto niet meer start. Veel info is te vinden op bmwcoding.com.
De dealer doet alleen volledige software update. Zogenaamde maatregelplan. Kosten variëren van €150 tot zo'n €250.-
Er is bij de eerste e60/61 modellen kleine kans op het overlijden van de ccc computer tijdens deze update.
Je kan ook een garage vinden die werkt met autologic. Dit systeem kan elke module apart programmeren.
Suc6
Re: Update automaat
Kan je dan ook uitleggen waarom ?Source schreef:Je bak op deze manier updaten is vragen om problemen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Update automaat
Probeer om te beginnen met pdc module.Is niet duur als het kapot gaan.or-wesley schreef:Hallo,
Heeft iemand ervaring met het DIY updaten van de automaatbak van een e60. Kwam dit tegen op internet maar dat is voor een ander type auto: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=621988
Na het vervangen van de koppelomvormer en de bakolie schakelt de automaat veel beter maar bij hard remmen, tot stilstand, klapt de bak soms nogal grof in zijn 1e versnelling.
Begrijp dat de dealer of een specialist de bak ook kan updaten? Iemand enig idee wat dat kost?
Groet, wesley
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: Update automaat
BMW werkt met het zogenoemde i-level integratie fase.tom_il schreef:Kan je dan ook uitleggen waarom ?Source schreef:Je bak op deze manier updaten is vragen om problemen.
Dit zijn officiele releases in de keten die getest en goedgekeurd zijn. Alle componenten (die hiervan afhankelijk zijn) zullen 100% correct functioneren en daar staat BMW ook achter.
Ga je software mixen dan weet je niet wat de gevolgen kunnen zijn. Ook al krijg je geen storingslampje te zien achter de schermen wordt er genoeg gelogd.
Als je de auto aan het systeem koppelt dan is dat wat als 1ste wordt gecontroleerd. Nieuwe onofficiële software versies worden door het systeem automatisch teruggedraaid.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Update automaat
dag allen
Even wat achtergrond info, ik heb een Bmw 530i 2005, 170.000 km, olie ververst bij ZF bij 130.000.
ivm schokkend schakelen van 5 naar 6 boven 120 km/h naar Zf in Delftgrauw geweest. Bak is gereset, sindsdien schakelt de bak soepel van 5 naar 6, maar nu minder soepel van 2 naar 3 en 3 naar 4, ook is het terug schakelen nu iets voelbaar. Zf delftgrauw weet hier niet goed raad mee, De adaptie waarden voor de reset gaven geen abnormale waarden aan. Toch nog niet geheel tevreden. Via internet wat gevonden over mogelijk invloed van schakelgedrag bij afwijkende LMM. Sinds ik de LMM heb gewisseld is het schakelen bij opschakelen 2-.3 en 3-. 4 duidelijk beter, maar nog niet 100 %. Ook het terugschakelen zou nog beter moeten kunnen denk ik.Ik ben wel zeer kritisch. Zou een software update van de automaat nog wat verbetering kunnen brengen?
GR Goos
Even wat achtergrond info, ik heb een Bmw 530i 2005, 170.000 km, olie ververst bij ZF bij 130.000.
ivm schokkend schakelen van 5 naar 6 boven 120 km/h naar Zf in Delftgrauw geweest. Bak is gereset, sindsdien schakelt de bak soepel van 5 naar 6, maar nu minder soepel van 2 naar 3 en 3 naar 4, ook is het terug schakelen nu iets voelbaar. Zf delftgrauw weet hier niet goed raad mee, De adaptie waarden voor de reset gaven geen abnormale waarden aan. Toch nog niet geheel tevreden. Via internet wat gevonden over mogelijk invloed van schakelgedrag bij afwijkende LMM. Sinds ik de LMM heb gewisseld is het schakelen bij opschakelen 2-.3 en 3-. 4 duidelijk beter, maar nog niet 100 %. Ook het terugschakelen zou nog beter moeten kunnen denk ik.Ik ben wel zeer kritisch. Zou een software update van de automaat nog wat verbetering kunnen brengen?
GR Goos
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
Re: Update automaat
Ik weet niet of dit echt verbetering geeft, was bij mij al gedaan, kwaad kan het zowieso niet, maar hebben ze dit bij ZF niet meteen mee gedaan ?
-
bmwizard
Re: Update automaat
Een bonk bij snel vertragen van de 2 de naar 1e versnelling is te wijten aan de mechatronic onder de bak. Is Vaak een Probleem. Spoelen en zo heeft weinig zin bij de meeste autos met klachten bij terugschakelen van 2 naar 1.
Ik heb ook de bonk van 2 naar 1 vooral bij snel vertragen merk Ik de bonk.
Ik heb ook de bonk van 2 naar 1 vooral bij snel vertragen merk Ik de bonk.
Re: Update automaat
Bij zf hebben ze niet gedaan, wat mij wel opvalt is dat het niet optimaal opschakelen niet consequent is. De ene keer is het schakelen perfect en een volgende keer wat minder. Het terug schakelen naar bijna elke versnelling voel je ook een beetje. Tijdens afremmen zie je de toerenteller van 1000 t/min bij terug schakelen oplopen tot 1500 t/min. En inderdaad als je snel moet afremmen tot stilstand, dan voel je als je net stilstaat een schokje. Bij mijn vorige automaat ,bmw 528 1999, met 5 bak, bleef de automaat bij gas loslaten op ca 1000 toeren en remde de motor ook niet af. Bij deze automaat remt de motor in d stand toch nog wel af. Ik kan me niet goe herinneren of dat 3 jaar geleden ook al zo was, toen ik hemnet had gekocht. Mogelijk heeft het te maken met het verschil in lockup. De 5 bak ging alleen in lock bij de 4e en 5e versnelling.
Goos
Goos
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i

