Op zoek naar 520d 2006

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
fuseekogel

Re: op zoek naar 520d 2006

Bericht door fuseekogel » 12 nov 2014, 05:53

525D heeft wel degelijk swirlflaps...

Bij die van mij zijn ze er zelfs 2x uitgehaald :leip:

Automaat/schakel je blijft altijd voor tegenstanders hebben, smaken verschillen. Persoonlijk heel lang gezocht naar een handbak, zelf vindt ik een automaat niks. Ze gaan altijd stuk en veel meer onderhoud om in de verkeerde versnelling de bocht door te gaan ;)

Feit blijft, de schakelversie is vaak kaler dan de automaat versie. Persoonlijk zou ik weer niet voor een 520 gaan, te onder gemotoriseerd en een 4 cilinder... Wellicht iets minder gewild? maar dan zit ik te gokken.

tom_il

Bericht door tom_il » 12 nov 2014, 06:57

Allebei juist. Pre-lci 525d heeft er, de lci 525d niet.
525d E61 2007 pre-LCI

fuseekogel

Bericht door fuseekogel » 12 nov 2014, 07:52

Inderdaad laat 2007 kan nog net een LCI zijn, denk echter wel buiten budget

Robert65

Bericht door Robert65 » 28 nov 2014, 13:34

Een van huis uit aangeklede auto is over het algemeen goedkoper dan een kale die je opsiert.
Voordeel van het zelf doen is dat je precies de opties krijgt die je wilt; want om die in een gebruikte vinden, is een bijzonder gelukkie.
Het komt niet vaak voor dat je een lekker aangeklede 520d vindt. Over het algemeen is dit natuurlijk het instapmodel geweest en veelal omdat er een voor de lease interessante uitvoering was voor diegenen die dan net een 5-serie konden rijden.
Zo een heb ik er dus ook. Breedbeeldnavigatie, airco (geen clima), bekerhouders en aux-aansluiting zijn de enige extra's. Tuurlijk heb ik nog wel wat meer wensen, maar op zich zit alles erin wat ik nodig heb om comfortabel auto te kunnen rijden. Alleen een setje sport- of comfortstoelen voorin zou het net nog effe beter maken.
De 2 liter Diesel maakt het geen scheurijzer; alhoewel ik hem zeker vlot genoeg vindt. Zelfs vol bepakt en bezakt voor de vakantie heb ik nog nooit het idee gehad dat hij ondergemotoriseerd is.
Zeker had ik een dikkere motor gehad willen hebben en dito aankleding, maar voor mij was dit de beste combinatie van prijs, bouwjaar, kilometrage en uitvoering.
En wat zeker niet verkeerd is: met gecombineerd binnenweg/snelweg/stadsverkeer haal ik redelijk makkelijk 1 op 16.
Ik rij ondertussen al 3 jaar met bijzonder veel plezier in de 5 (mijn eerste BMW overigens) en ben nog niet van plan hem binnekort van de hand te doen (jammer voor jou in dit geval). Bij al mijn voorgaande auto's heb ik na een jaar of drie altijd de onrust gekregen en een andere gekocht. Bij de 5 nog niet; dat zegt ook wat.

campertje

Bericht door campertje » 01 dec 2014, 15:58

Robert65 schreef: En wat zeker niet verkeerd is: met gecombineerd binnenweg/snelweg/stadsverkeer haal ik redelijk makkelijk 1 op 16.
.
Is dit met een E61 automaat of met handschakeling?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
BMWF30 320i ED
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”