Beste leden,
rubber op rubber achtige geluid kunnne zijn met inveren
Hulp gevraagd
-
Jeronimo530
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10 jul 2013, 17:17
Hulp gevraagd
Laatst gewijzigd door Jeronimo530 op 22 jan 2015, 15:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Schroefset montage -> Geluiden.. Hulp gevraagd
Ik weet niet hoeveel cm je kunt verlagen met deze set, maar het lijkt me dat je stelring veel te hoog staat gedraaid. Misschien dat de poot daarom verkeer wordt belast?
Mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel: stel je kunt met deze set tussen de 20 en 60 mm verlagen (geen idee bij deze set, maar stel) dat betekent dat je 40 mm speling hebt in je afstelling. Vanaf de onderkant van de schroefdraar kun je dus 40mm omhoog draaien tot de hoogste stand van de set. Als je nog hoger draait (en dat kan, want er zit een heel stuk meer schroefdraad op de poot) dan kom je in een bereik waar de set niet voor bedoeld is. Dat zou mogelijk verschil kunnen maken. Succes!
Mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel: stel je kunt met deze set tussen de 20 en 60 mm verlagen (geen idee bij deze set, maar stel) dat betekent dat je 40 mm speling hebt in je afstelling. Vanaf de onderkant van de schroefdraar kun je dus 40mm omhoog draaien tot de hoogste stand van de set. Als je nog hoger draait (en dat kan, want er zit een heel stuk meer schroefdraad op de poot) dan kom je in een bereik waar de set niet voor bedoeld is. Dat zou mogelijk verschil kunnen maken. Succes!
-
Jeronimo530
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10 jul 2013, 17:17
Re: Schroefset montage -> Geluiden.. Hulp gevraagd
Weet je toevallig ook meer over de algemene montage, waar welke ring en ect waar moet?
Laatst gewijzigd door Jeronimo530 op 22 jan 2015, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- evoluzione
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 mei 2010, 16:59
Re: Schroefset montage -> Geluiden.. Hulp gevraagd
Volgens mij heb je de ringen wel goed te zitten. op de bovenste van die ringen zit een dikkere rand, waar de veer om heen valt. en de ring er onder zet je beide mee klem. Boven valt je veer gewoon in het originele toplager? Als je deze precies over gezet hebt van de oude veerpoot, dan moet het goed zitten.
Dat van die draad, dat klopt niet helemaal. De aangegeven verstelling is de Tüv gutaachten. Dit is de allerhoogste stand, tot aan het punt waar de veer net klem zit tussen het toplager en de stelring. Bijna iedere schroefset kan je nog verder omlaag draaien, alleen is het dan APK/Tüv afkeur, omdat je veer los tussen de schotels staat. Als je auto op de wielen staat, geen probleem, maar er is een kans dat de veer uit de schotels schiet bij uitveren. Dit laatste heb ik zelf echter nog nooit meegemaakt.
Qua montage van de topmount:
Normaal gesproken zet je op de bovenkant van de demper een ring, en schuif je dan het toplager er compleet op. Bovenop komt dan een dikkere ring en een nylock moer. Zelf draai ik de stelringen helemaal naar beneden, zodat de veer geen spanning zet op het toplager. Deze goed vast draaien, en dan de veer er klem tegen aan draaien.
Het geluid: Komt je band toevallig niet tegen de veer/stelring/wat dan ook aan? Doordat je onderste veerschotel (stelring) lager zit, kan het zijn dat de originele velg hier tegen aan komt.
Dat van die draad, dat klopt niet helemaal. De aangegeven verstelling is de Tüv gutaachten. Dit is de allerhoogste stand, tot aan het punt waar de veer net klem zit tussen het toplager en de stelring. Bijna iedere schroefset kan je nog verder omlaag draaien, alleen is het dan APK/Tüv afkeur, omdat je veer los tussen de schotels staat. Als je auto op de wielen staat, geen probleem, maar er is een kans dat de veer uit de schotels schiet bij uitveren. Dit laatste heb ik zelf echter nog nooit meegemaakt.
Qua montage van de topmount:
Normaal gesproken zet je op de bovenkant van de demper een ring, en schuif je dan het toplager er compleet op. Bovenop komt dan een dikkere ring en een nylock moer. Zelf draai ik de stelringen helemaal naar beneden, zodat de veer geen spanning zet op het toplager. Deze goed vast draaien, en dan de veer er klem tegen aan draaien.
Het geluid: Komt je band toevallig niet tegen de veer/stelring/wat dan ook aan? Doordat je onderste veerschotel (stelring) lager zit, kan het zijn dat de originele velg hier tegen aan komt.
-
Jeronimo530
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10 jul 2013, 17:17
Re: Schroefset montage -> Geluiden.. Hulp gevraagd
Laatst gewijzigd door Jeronimo530 op 22 jan 2015, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- evoluzione
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 mei 2010, 16:59
Re: Schroefset montage -> Geluiden.. Hulp gevraagd
Als ik het zo lees, heb je inderdaad de bevestiging goed gedaan.
Ik hou jou laatste plaatje even aan, de tekening zegmaar:
Je hebt je demper met stelringen, daar op komt je veer te staan, al dan niet met een rubber/teflonschijfje tussen de ring en veer. nu kan je de stofhoes en bumpstop eventueel over zetten, om je demper te beschermen.(nrs 4 en 5 op de tekening) Nr 3 vervalt als het goed is.
Vervolgens komt bovenop je zuigerstang eerst het kommetje (nr 6), dan het toplager (nr 7 en
en vervolgens kan je daar de ring en moer op draaien (nr 10 en 11). Dit zet je allemaal vast, en je kan dan de veer klem draaien door de stelringen omhoog te zetten.
13 en 14 heb je volgens mij nodig bij de bevestiging aan je auto, maar at weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat in elkaar zit precies, maar volgens mij komen die nog tussen je toplager en de carrosserie in, als een soort isolatie.
Het aanlopen zou ik eerst controleren, ook al zijn het schnitzer velgen. Als een 8 inch brede velg met et 20 aanloopt, doet een 9 inch et 10 dat ook namelijk, maar al die berekeningen zal ik je besparen;-)
Ik hou jou laatste plaatje even aan, de tekening zegmaar:
Je hebt je demper met stelringen, daar op komt je veer te staan, al dan niet met een rubber/teflonschijfje tussen de ring en veer. nu kan je de stofhoes en bumpstop eventueel over zetten, om je demper te beschermen.(nrs 4 en 5 op de tekening) Nr 3 vervalt als het goed is.
Vervolgens komt bovenop je zuigerstang eerst het kommetje (nr 6), dan het toplager (nr 7 en
13 en 14 heb je volgens mij nodig bij de bevestiging aan je auto, maar at weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat in elkaar zit precies, maar volgens mij komen die nog tussen je toplager en de carrosserie in, als een soort isolatie.
Het aanlopen zou ik eerst controleren, ook al zijn het schnitzer velgen. Als een 8 inch brede velg met et 20 aanloopt, doet een 9 inch et 10 dat ook namelijk, maar al die berekeningen zal ik je besparen;-)

