Usb of Mp3 player aansluiten op audio installatie

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Igorzzzz

Usb of Mp3 player aansluiten op audio installatie

Bericht door Igorzzzz » 18 feb 2014, 20:08

Hallo BMW fans,

Ik ben van plan een 525i uit 2002 te kopen. Ik ben o.a. benieuwd of het mogelijk is om op de audio installatie een mp3 player (of een usb stick) aan te sluiten en muziek in mp3 formaat op af te spelen. Hoop dat jullie me wat kunnen vertellen hierover. Ik zou het liefst de originele audio installatie in de auto willen laten zitten.
Gr. Igor
Afbeelding

///Genco

Re: Usb of Mp3 player aansluiten op audio installatie

Bericht door ///Genco » 20 feb 2014, 16:32

Hoi Igor,

Ik heb een mediabridge gekocht van Audiovoxx. Het apparaat heeft aux, usb (ipod/iphone interface) en bluetooth. Je koppelt dus je telefoon d.m.v. bluetooth aan de mediabridge. Telefoontjes kan je opnemen door op de telefoon knop op je stuur te drukken.

Let wel op dat je cd wisselaar komt te vervallen. De mediabridge koppel je aan de aansluitingen van de cd wisselaar.

http://www.amazon.com/Audiovox-MediaBri ... B0078S8T8W (Is nu in de aanbieding bij amazone)

r.de.korte

Bericht door r.de.korte » 05 okt 2014, 19:37

zit hier ook alle bekabeling bij ? en waar sluit je hem op aan?
Ik heb wel een tv module waarbij de blauwe connector aansluiting nog van vrij is....

pikkebaas

Bericht door pikkebaas » 07 okt 2014, 15:45

Yatour sluit je aan op i.p.v. de wisselaar, helemaal top.
Afbeelding

r.de.korte

Bericht door r.de.korte » 07 okt 2014, 17:02

aah oke, ziet er idd handig uit.
Alleen jammer dat ik dan net DSP heb, daar werkt het blijkbaar niet mee...

pikkebaas

Bericht door pikkebaas » 09 okt 2014, 18:58

DSP kit voor BMW autoradio's met DSP en een 3+6 pin CD-wisselaar aansluiting in de kofferbak
http://www.carinterface.nl/bmw?limit=100
Dit erbij Misschien?
Afbeelding

r.de.korte

Bericht door r.de.korte » 10 okt 2014, 16:56

ja precies, dan zou het moeten werken
heb alleen al wat verder onderzoek gedaan en zon conversie kit is met een beetje elektronica kennis zelf te maken

KevinE39

Bericht door KevinE39 » 22 okt 2014, 18:54

Om hier even op in te haken.

Ik heb zelf een 16/9 scherm en een televisie
module erin.
Ik zou graag ook me mp3 speler en een losse dvd speler aan willen sluiten.
En een ULF module erbij voor me telefoon.
Wat voor spullen raden jullie mij aan?

Mvg. Kevin

Ps. Mijn excuus voor het gebruiken van je topic.

bmwizard

Bericht door bmwizard » 27 nov 2014, 16:24

KevinE39 schreef:Om hier even op in te haken.

Ik heb zelf een 16/9 scherm en een televisie
module erin.
Ik zou graag ook me mp3 speler en een losse dvd speler aan willen sluiten.
En een ULF module erbij voor me telefoon.
Wat voor spullen raden jullie mij aan?

Mvg. Kevin

Ps. Mijn excuus voor het gebruiken van je topic.
hoi kevin,

weet niet of je al geholpen bent,
op je tv module zit een video in ingang op , hierop kin je een dvd speler of iets dergelijks op aansluiten
wat betreft ulf heb je al een telefoon? zo dan kun je de kabel aappassen bluetooth antenne etc erbij kopen en aansluiten dan heb je oem bluetooth wat ik ook veelal adviseer.

heb in het verleden zeer veel ombouwen gedaan, dus als je vragen hebt hoor ik het wel.
doe de laatse tijd nieuwere auto's zoals e en f modellen.
Maar ben niet verleerd weet nog een hoop over de I/K bus autos, zeker op gebied van multi media.

KevinE39

Bericht door KevinE39 » 27 nov 2014, 17:54

Kijk super. Hier heb ik wat aan.

Ik kwam op ebay ook al kabels tegen dis tussen de tv module kunnen zodat je niet hoeft te solderen en het laat je tv module denken dat je stil staat geloof ik.

Wbt de telefoon: ik heb nieuw in originele bmw doos bij me auto gekregen, zo'n zilver/grijze motorola klap telefoontje.

Ik heb hier nu een prepaid kaartje inzitten maar het liefst wil ik gewoon me iphone gebruiken. (Mag wat mij betreft ook gewoon via kabel eventueel)
Ook zag ik in me hemeltje een los opgeplakt microfoontje zitten, hoort dit zo? Want daar naast zit een ingebouwd roostertje die ongeveer even groot is (lijkt mij ook een microfoontje)

Ik wil het liefst zo min mogelijk knippen en solderen in de kabelboom (vind ik zonde)

Mvg. Kevin

bmwizard

Bericht door bmwizard » 27 nov 2014, 18:36

KevinE39 schreef:Kijk super. Hier heb ik wat aan.

Ik kwam op ebay ook al kabels tegen dis tussen de tv module kunnen zodat je niet hoeft te solderen en het laat je tv module denken dat je stil staat geloof ik.

Wbt de telefoon: ik heb nieuw in originele bmw doos bij me auto gekregen, zo'n zilver/grijze motorola klap telefoontje.

Ik heb hier nu een prepaid kaartje inzitten maar het liefst wil ik gewoon me iphone gebruiken. (Mag wat mij betreft ook gewoon via kabel eventueel)
Ook zag ik in me hemeltje een los opgeplakt microfoontje zitten, hoort dit zo? Want daar naast zit een ingebouwd roostertje die ongeveer even groot is (lijkt mij ook een microfoontje)

Ik wil het liefst zo min mogelijk knippen en solderen in de kabelboom (vind ik zonde)

Mvg. Kevin

Hoi Kevin

Geen punt Graag gedaan

Je hebt multimedia kabels Kant en Klaar wel prijzig
Een Andere is een tv free kastje Dan Kun je onder het rijden kijken.
Een opgeplakt microphone is weer zo'n prutswerk jammer altijd dat zie Ik zo Vaak .
Origineel zie je de microphone niet zit ten zit zoals je zegt achter een mooi roostertje.

Wat Ik altijd deed is een Kabelboom zelf maken die integreren In bestaande Kabelboom bij klanten. Na Inbouw zag je niks van de inbouw. We gewerkt zoals affabriek.

KevinE39

Bericht door KevinE39 » 27 nov 2014, 18:59

Ik vraag me af waarom dat andere microfoontje erin gezet is.
Als ik deze moet blijven gebruiken dan haal ik hem uit de behuizing en maak ik hem op de originele plek achter dat roostertje.
Ik neem aan dat de originele telfoon module ook ergens achterin zit? Mischien vind ik het draadje wel dan van die microfoon.

Mvg. Kevin

bmwizard

Bericht door bmwizard » 27 nov 2014, 19:23

KevinE39 schreef:Ik vraag me af waarom dat andere microfoontje erin gezet is.
Als ik deze moet blijven gebruiken dan haal ik hem uit de behuizing en maak ik hem op de originele plek achter dat roostertje.
Ik neem aan dat de originele telfoon module ook ergens achterin zit? Mischien vind ik het draadje wel dan van die microfoon.

Mvg. Kevin

Hoi Kevin

Er hebben mensen aangezeten die er Geen kijk op hebben Wellicht een parrot ingebouwd of een universele carkit of iets dergelijks.
Een Oem Ulf Inbouwen is Voor velen niet te doen .vandaar dat Ze er van alles Inbouwen .
Succes ermee

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”