parkeersensoren
parkeersensoren
Sinds een half jaar rijd ik met een 9 jaar oude E61 545 . Nu werken mijn perkeersensoren niet meer . Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: parkeersensoren
Ja, ik helaas ;-)
Je zet de auto op contact en zet hem dan in z'n achteruit.
Als je dan je oor bij de parkeersensoren houdt moeten ze snel achter elkaar tikken.
Degene die dat niet doet is kapot.
Ik ga toevallig vanmiddag 'nieuwe' halen, op de sloop
Nu heb ik voor 35 euro een parkeersensor. Dat scheelt al gauw 100 euro met een nieuwe.
Succes!
Je zet de auto op contact en zet hem dan in z'n achteruit.
Als je dan je oor bij de parkeersensoren houdt moeten ze snel achter elkaar tikken.
Degene die dat niet doet is kapot.
Ik ga toevallig vanmiddag 'nieuwe' halen, op de sloop

Nu heb ik voor 35 euro een parkeersensor. Dat scheelt al gauw 100 euro met een nieuwe.
Succes!
Huidig: E82 1 serie coupé, 120d (2008)
Ex: E46 3-serie coupé, 320CI (2001)
Overigens zie ik nu dat je je onderwerp in de 'Stelf jezelf voor' hebt staan!
Huidig: E82 1 serie coupé, 120d (2008)
Wat je eens kan proberen is:
Contact volledig aan --> Versnelling in zijn achteruit --> Voel met je vinger over je sensoren.
Deze zullen een soort tikkende schokjes moeten geven --> 1. of 2.
1. Als dit het geval is dan werken ze wel maar is er geen communicatie naar je media systeem.
2. Als dit niet het geval is, zoek dan de PDC module op en kijk eens of deze van voeding word voorzien, zekering goed is of massa goed is.
Heb je een trekhaak op het voertuig?
Als dat zo is kan het zijn dat hij denkt dat er een trailer aangekoppeld is waardoor hij de PDC uitschakelt.
Echter is dit wel te zien op je scherm in de auto. Het kan dan ook zo zijn dat als er een verloop van 13 pin naar 7 pin gekoppeld is. Deze zorgt ook voor een uitschakeling van je PDC sensoren.
Contact volledig aan --> Versnelling in zijn achteruit --> Voel met je vinger over je sensoren.
Deze zullen een soort tikkende schokjes moeten geven --> 1. of 2.
1. Als dit het geval is dan werken ze wel maar is er geen communicatie naar je media systeem.
2. Als dit niet het geval is, zoek dan de PDC module op en kijk eens of deze van voeding word voorzien, zekering goed is of massa goed is.
Heb je een trekhaak op het voertuig?
Als dat zo is kan het zijn dat hij denkt dat er een trailer aangekoppeld is waardoor hij de PDC uitschakelt.
Echter is dit wel te zien op je scherm in de auto. Het kan dan ook zo zijn dat als er een verloop van 13 pin naar 7 pin gekoppeld is. Deze zorgt ook voor een uitschakeling van je PDC sensoren.
Beste bertpeper,
Het is gebruikelijk om jezelf eerst even netjes voor te stellen in het daarvoor bestemde forum.
Je bericht is verplaatst naar het juiste subforum.
Vriendelijk verzoeken we je om je alsnog even netjes voor te stellen
Het is gebruikelijk om jezelf eerst even netjes voor te stellen in het daarvoor bestemde forum.
Je bericht is verplaatst naar het juiste subforum.
Vriendelijk verzoeken we je om je alsnog even netjes voor te stellen

Auto hoeft overigens niet perse in zn achteruit te staan. Het inschakelen van PDC via het PDC knopje is voldoende om het systeem in te schakelen en kan dus gewoon in zijn P.
Uitlezen?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline