Bediening stoel verwarming

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Pedro.rr

Bediening stoel verwarming

Bericht door Pedro.rr » 16 nov 2014, 17:48

Wie kan mij helpen, ik weet niet hoe ik de stoelverwarming aan moet zetten. :s
Volgens de verkoper heeft hij stoelverwarmingen en werkt hij, maar er zitten geen knoppen op het dashbord om ze aan te zetten.
Wel zit er een geel zwarte stekker onder de stoel, die is aan gesloten ook zit er een zekering voor in.

Quadrantz

Re: Bediening stoel verwarming

Bericht door Quadrantz » 16 nov 2014, 17:50

Normaal zouden de knoppen voor de automaatknop/schakelknop moeten zitten...ook bij de E39 volgens mij.

Wellicht is het achteraf ingebouwd (niet heel netjes dan)? Ik zou het even navragen aan de verkoper...

Pedro.rr

Bericht door Pedro.rr » 16 nov 2014, 17:53

Het lijkt wel origineel, volgens mij schakeld het alleen via de interieur voor verwarming. :s

AdE39

Bericht door AdE39 » 16 nov 2014, 19:17

Hallo beste Pedro,

Normaal gesproken zouden de linker en de rechter verwarming schakelaar voor de voorstoelen in het paneel bij de PDC schakelaar moeten zitten. Dus net boven de bekerhouders, laag in de midden console.

Een andere oplossing zou kunnen zijn, door het raadplegen van het instructie boekje van uw Type BMW.

Is dit niet het geval, dan is het geen originele aansluiting mijns inziens, ( correct my, if I'm wrong ).

Zoals ik het dus beschreven heb, is dit de normale situatie, voor de in/uit schakeling van de stoel verwarming, ik zie het nooit anders gesitueerd.

Hopelijk heb ik kunnen bijdragen, aan een oplossing voor uw vraag.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Pedro.rr

Bericht door Pedro.rr » 17 nov 2014, 10:25

Zal eens kijken op de sloop. voor het bedienings paneeltje, bij die van mij zit alleen een asc knop

AdE39

Bericht door AdE39 » 17 nov 2014, 10:50

Hallo beste Pedro,

Heeft u dan geen instructie boekje van uw BMW, wellicht kan daar de oplossing geboden worden.

Komt u er dan nog niet aan uit, dan denk ik dat men de stoelen heeft overgezet, en de bedrading niet heeft aangesloten.
Dit hoeft echter geen enkel probleem te zijn, want het aansluiten kan gewoon plaats vinden indien u de schakelaars plaatst. En, natuurlijk de kabelboom die de aansluiting compleet maakt, om het geheel te laten werken.
Als u dan toch naar de sloop gaat, neem dan uiteraard het paneeltje met de schakelaars mee, of enkel de schakelaars, en uiteraard het kabelboompje voor de beide stoelen aan te sluiten, dan zitten er in elk geval de originele stekkers er aan vast.
Het paneeltje zit net onder de kachel bediening en net boven de bekerhouders, uiteraard indien aanwezig.

Succes. :duimen:

Met vriendelijke groet,
Ad

Pedro.rr

Bericht door Pedro.rr » 17 nov 2014, 11:28

De kabelboom zit er en is ook aangesloten onder de stoelen.
Ook zit er een zekering voor de verwarming in in de zekering houder.
Ik mis alleen de knoppen.

Ga even kijken naar een paneel met de knoppen en laat het weten.

AdE39

Bericht door AdE39 » 17 nov 2014, 14:40

Hallo beste Pedro,

Kijk, dat is goed nieuws, dat de kabelboom aanwezig is.
U hoeft dus enkel maar de gaten te maken in het paneeltje, en de schakelaars te plaatsen.
Dan zou alles in orde moeten zijn.

Dit gaat dan allemaal wel goed komen.
Ik weet enkel niet, of dit nog aangemeld moet worden in het systeem van uw BMW.
Dat komt u vanzelf te weten, als het niet werkt.

Het is natuurlijk wel een hele mooie optie, stoel verwarming, lekker hoor, als het najaar word, heerlijk. :duimen:

Ik zit er ook wel eens aan te denken, om een lederen interieur, met electrische stoel verstelling, en uiteraard stoel verwarming te gaan monteren.
Ik zelf repareer alles zelf aan mijn auto's, ik ga enkel voor de APK naar de garage.
Kom ik er echt niet aan uit, en dat komt bijna niet voor, dan stel ik de vraag gewoon ook op het forum.
Er zit ontzettend veel kennis op de auto fora.
Ik ben dus lid van ongeveer 45 auto fora, en niet enkel van BMW, maar ook van Audi en van MB, Sorry voor deze laatste zin, dat strookt niet echt op een BMW forum, mijn welgemeende excuses daar voor.

Maar beste Pedro, ik heb er erg veel vertrouwen in, dat de stoel verwarming echt gaat werken. :duimen:

Succes, en ik hoor het zeker en vast erg graag, wat de resultaten zijn.

Met vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”