Mijn naam is Jerry en ben 27 jaar. Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit ontzettende irritant probleem.
Ik heb nu al ruim 4 jaar mijn BMW E46 320D uit 2001. Inmiddels heb ik er al ruim 1 ton mee gereden wat nu de kilometerstand maakt van ongeveer 333000 km. (veel snelweg kilometers)
Een week geleden heb ik mijn auto weg gebracht voor een APK beurt. Het enige probleem wat er toen mee was is dat hij slecht startte. Ik moest vaak de sleutel een lange tijd omgedraaid houden voordat de auto startte. Wanneer hij startte kwam er een hoop blauwe rook uit, wat waarschijnlijk de opstopping van de diesel is. De rook was met een aantal seconden weer weg.
Tijdens de APK kwam er dus naar voren dat mijn accu aan vervanging toe was met nog een paar kleine dingen zoals mijn veerpoot en remleiding die verroest was. Dit is al reeds vervangen, zo ook mijn accu. Echter toen ik mijn auto ophaalde, merkte ik nog vrij weinig. Ook omdat ik rustig weg reed en niet de snelweg ben opgegaan. De volgende dag toen ik naar me werk wilden, startte mijn auto prima. Ik was erg blij dat dit probleem verholpen was. Echter merkte ik dat mijn auto bij het weg rijden al wat inhield. Toen ik op de oprit van de snelweg opreed en mijn gas vol in trapte om snelheid te maken, kwam hij bijna niet vooruit. Het voelde alsof de motor verzoop. Toen ik speelde met me gas merkte ik dat ik iets meer snelheid kon maken waardoor ik uiteindelijk de 100km/h haalde. Dit wat ik normaal in 9 sec doe, deed ik nu ruim 20 sec over. Als ik in zijn 1 en 2 zit, dan kom ik nog een beetje vooruit, behalve als ik boven de 2500 toeren ga zitten. Echter bij de rest van de versnellingen heeft hij constant dit probleem van inhouden. Harder als 120km/h gaat hij ook niet. Ook merkte ik dat hij nu veel meer verbruikt als voorheen.
Ik heb nu al meerder forums gelezen en daaruit blijkt dat vaak de luchtmassameter het probleem is. Nu vraag ik mijn eigen af of het mogelijk is dat mijn LMM al zijn waardes kwijt is omdat mijn accu is vervangen.
Ik heb dit probleem namelijk nog nooit gehad of iets van gemerkt en het is pas gekomen na het vervangen van mijn accu.
Wie o wie kan mij a.u.b. helpen voordat ik allemaal onnodige dingen ga vervangen.