Accu bijna leeg melding..

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bmw 525 Berline

Accu bijna leeg melding..

Bericht door Bmw 525 Berline » 30 okt 2014, 02:24

Hallo jongens,

Ik heb op stilstaande motor dus motor werkte helemaal niet(contact stand 1) met de lichten aan iets van een kleine half uurtje muziek geluisterd in de auto tot ik plots melding kreeg van dat mijn bijna leeg was.. . Nu, daarop heb ik onmiddelijk de motor voor een paar minuten gestart en laten bollen om accu wat op te laden(hoop ik toch!). Nu is mijn vraag of dit normaal is dat de accu zo snel plat zou lopen?? En moet ik nu oppassen met mijn accu??

Thx!

Gr,

Source

Re: Accu bijna leeg melding..

Bericht door Source » 30 okt 2014, 08:47

Wat is bollen of is dat dialect?
Een klein half uurtje is normaal. Een fatsoenlijk rondje rijden was beter geweest of aan de lader hangen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 30 okt 2014, 23:28

Source schreef:Wat is bollen of is dat dialect?

Is idd dialect... :) Betekent=laten werken,rijden,draaien... . :)
Source schreef:Een klein half uurtje is normaal. Een fatsoenlijk rondje rijden was beter geweest of aan de lader hangen.
Hoe bedoel je 'normaal'?? Is het normaal dat hij bijna leeg was of is het normaal dat je eig een half uurtje muziek kunt luisteren met lichten aan dat hij geen problemen zou moeten geven?

Source

Bericht door Source » 31 okt 2014, 00:25

Het is normaal dat de melding komt na 15 a 30 minuten afhankelijk van de uitrusting.
De moderne auto verbruikt veel stroom. Er is niks mis met de melding het brein schakelt bepaalde componenten uit zodat de auto nog altijd gestart kan worden.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”