Witte rook en niet meer starten.
Witte rook en niet meer starten.
Hallo.
Onze BMW E39 M52 520IA wil niet meer.We zullen het verhaal tot nu toe uitleggen en dan hopen we dat jullie ons kunnen helpen.
We hebben al een paar dagen last van witte rook uit de uitlaat vooral als het regent.Dat klinkt misschien al raar maar tot vandaag was het echt zo dat bij zonnig droog weer zich dit niet voordeed alleen als het nat is.Om er achter te komen wat het probleem is de auto uitgelezen en daar komt een lambdastoring uit in cilinder 4t/m 6 en een misfire in cilinder 6.Gisteren dus de bobine van cilinder 6 vervangen en test gereden.Geen witte rook meer met een warme motor en draait als een zonnetje dus ik denk opgelost.Fouten niet gewist dacht dat doen we van het weekend wel even.Vanmorgen Jenny aan de telefoon en hij doet het nog steeds.Witte rook en je kan gas geven maar auto gaat met moeite vooruit terwijl je wel toeren kan draaien en je hoort een geluid dat zich beste omschrijft als een brommend geluid.
Vanmiddag probeerde ze dan naar huis te komen.De auto rookt als een gek en voor een kruispunt het gas losgelaten en de auto valt uit.Weer starten gaat niet meer want de startmotor doet alleen nog een luide klik geven en dat is het dan.Auto vanavond naar huis gesleept en opnieuw uitgelezen.Er staan geen nieuwe fouten in.Daarop de bougies verwijderd en opnieuw proberen of de motor wil draaien dmv kort te starten.Weer de harde klik van de startmotor maar niet rond willen draaien.Weet ook niet of dit goed is maar had deze raad gekregen om te bepalen of nu de startmotor overleden is en we dus twee problemen hebben?
De bougie van cilinder 6 was zwart wat overeen zou komen met een kapotte bobine?Wat opviel was dat er waterparels aan 3 van de 6 bougies zitten!Geen koelvloeistof volgens mij want het is helder en geen kleur van koelvloeistof.Ook de olie van de motor bevat geen KVS.Tenminste als je op de test met de aansteker met de peilstok moet vertrouwen.Er is heel en dan heel weinig gele troep aan de oliedop te vinden.Meer de oorzaak van continue korte stukjes rijden?KVS niveau is constant.
Als jullie uit al deze informatie iets kunnen maken wat ons gaat helpen dan zouden we daar heel erg vrolijk van worden.
Jenny en Alex
Onze BMW E39 M52 520IA wil niet meer.We zullen het verhaal tot nu toe uitleggen en dan hopen we dat jullie ons kunnen helpen.
We hebben al een paar dagen last van witte rook uit de uitlaat vooral als het regent.Dat klinkt misschien al raar maar tot vandaag was het echt zo dat bij zonnig droog weer zich dit niet voordeed alleen als het nat is.Om er achter te komen wat het probleem is de auto uitgelezen en daar komt een lambdastoring uit in cilinder 4t/m 6 en een misfire in cilinder 6.Gisteren dus de bobine van cilinder 6 vervangen en test gereden.Geen witte rook meer met een warme motor en draait als een zonnetje dus ik denk opgelost.Fouten niet gewist dacht dat doen we van het weekend wel even.Vanmorgen Jenny aan de telefoon en hij doet het nog steeds.Witte rook en je kan gas geven maar auto gaat met moeite vooruit terwijl je wel toeren kan draaien en je hoort een geluid dat zich beste omschrijft als een brommend geluid.
Vanmiddag probeerde ze dan naar huis te komen.De auto rookt als een gek en voor een kruispunt het gas losgelaten en de auto valt uit.Weer starten gaat niet meer want de startmotor doet alleen nog een luide klik geven en dat is het dan.Auto vanavond naar huis gesleept en opnieuw uitgelezen.Er staan geen nieuwe fouten in.Daarop de bougies verwijderd en opnieuw proberen of de motor wil draaien dmv kort te starten.Weer de harde klik van de startmotor maar niet rond willen draaien.Weet ook niet of dit goed is maar had deze raad gekregen om te bepalen of nu de startmotor overleden is en we dus twee problemen hebben?
De bougie van cilinder 6 was zwart wat overeen zou komen met een kapotte bobine?Wat opviel was dat er waterparels aan 3 van de 6 bougies zitten!Geen koelvloeistof volgens mij want het is helder en geen kleur van koelvloeistof.Ook de olie van de motor bevat geen KVS.Tenminste als je op de test met de aansteker met de peilstok moet vertrouwen.Er is heel en dan heel weinig gele troep aan de oliedop te vinden.Meer de oorzaak van continue korte stukjes rijden?KVS niveau is constant.
Als jullie uit al deze informatie iets kunnen maken wat ons gaat helpen dan zouden we daar heel erg vrolijk van worden.
Jenny en Alex
Bly dat ik BMW ry
Re: Witte rook en niet meer starten.
Lijkt me raar dat je startmotor in eens overleden zou zijn... Kan je de motor nog wel voorzichtig met de hand rond draaien?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Re: Witte rook en niet meer starten.
Die tik kan ook zijn dat de accu bijna op is, zet er eens een andere aan vast met startkabels.
Witte rook duidt helaas wel op een kapotte koppakking
Wat ook nog kan is een dichte katalysator, auto komt dan moeilijk vooruit omdat hij zijn druk niet kwijt kan.
Kan dan ook roken.
Witte rook duidt helaas wel op een kapotte koppakking
Wat ook nog kan is een dichte katalysator, auto komt dan moeilijk vooruit omdat hij zijn druk niet kwijt kan.
Kan dan ook roken.
Re: Witte rook en niet meer starten.
Hallo beste Jen & Alex,
Dat is erg om dit te moeten vernemen, dat u dergelijke problemen moet mee maken.
De witte rook, tja, kan duiden op een lekke koppakking.
Het volgende verhaal met betrekking op het regenachtige weer van de laatste dagen, en de witte rook!!
Maar heeft u al eens gekeken onder de linker interieur filter ( stuurzijde dus ) Staat daar geen water in de natte bak?
U dient dan wel de aanzuigbuis naar het interieur los te nemen, en de borgveer weg te nemen aan de voorzijde van het interieur filterhuis.
U kunt nu dit filterhuis optillen en wegnemen.
staat er geen water in deze natte bak, dan is alles oké.
Staat er wel water in deze natte bak, dan snel aftappen, en doe dit ook aan de rechter zijde bekijken.
Houd dit regelmatig in het oog!.
Als de rembekrachtiger onder water staat in de linker natte bak, dan word er dus water de motor ingezogen, wat zich laat herkennen door de witte rook, als u deze natte bak leeg maakt en reinigt, dan verdwijnt de witte rook vanzelf.
Dit kan leiden tot de storingen die u heeft vermeld!
De katalisator vind dit zeker en vast ook niet erg prettig, al dat vocht!
Veelvuldig vocht kan de kat zelfs beschadigen, pas daar goed voor op.
De bougies kunnen dan de waterparels bevatten, dus daar kan het water dus vandaan komen, uit de natte bak lionks, dat u heeft opgemerkt aan de bougies.
Die yellow sludge onder aan de olie vuldop, dat herleidt zich vaak uit de korte afstanden, en een motor die niet helemaal op de bedrijfs temperatuur komt.
Gebeurt dit wel met een motor die wel de bedrijfs temperatuur komt, dan is het vaak een lekke koppakking.
Heeft u ook al gekeken, of er geen olie in de KVS aanwezig is, want als de koppakking de geest gegeven heeft, dan is dit het grootste euvel, olie in de KVS.
U verteld dus dat u geen KVS verliest, dat is eigenaardig, zeker het verhaal met de witte rook.
Het kan natuurlijk altijd, de wonderen en de eigenaardigheden zijn nooit de wereld uit, en we mogen ook niets uitsluiten.
Mag ik u vragen, de witte rook, heeft deze een duffe geur?
De reden dat ik dat vraag, dat is om de eenvoudige reden, dat wanneer de membraan van de rembekrachtiger stuk is, dat er dan remolie in de motor gezogen word, men mag immers niets uitsluiten.
U heeft na het wissen van de fout meldingen, géén nieuwe fout meldingen meer bij gekregen.
Dan het klikken van de startmotor!
Dat hoeft dus geen defecte startmotor te zijn.
Als de boordspanning beneden de 10 Volt raakt, dan geeft dit dat luide klik geluid, en is enkel de accu spanning te laag.
Ik adviseer u dan ook, om of de accu op te laden, of de motor starten met startkabels.
Let nu even goed op!
Voor dat u de startkabels los neemt, als de motor gestart is, eerst altijd de achterruit verwarming en de aanjager voor de kachel inschakelen, schakel dan ook de koplampen in, en naam daarna de startkabels los.
Na, een aantal minuten gaat u de gebruikers een voor een uitschakelen, met enige tussen pozen!
De reden dat ik dit vertel:
Dat is om ernstige beschadiging van de boordapparatuur te voorkomen.
Door dat de dynamo met hoge piekspanningen gaat laden, beschadigd de boordapparatuur!
Er komen dan echt piekspanningen vrij van ruim 70 Volt, en dit is echt funest voor de apparatuur, zoals de boordcomputer.
Verder zou ik alles eens goed nalopen.
Als u vorderingen maakt of de storing opgelost krijgt, wilt u dan a.u.b een replay plaatsen, dan weten we dat u of vorderingen heeft gemaakt of dat het opgelost is.
Ik wens u veel succes toe, en hoop dat ik een steentje heb kunnen bijdragen om uw probleem op te kunnen lossen
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is erg om dit te moeten vernemen, dat u dergelijke problemen moet mee maken.
De witte rook, tja, kan duiden op een lekke koppakking.
Het volgende verhaal met betrekking op het regenachtige weer van de laatste dagen, en de witte rook!!
Maar heeft u al eens gekeken onder de linker interieur filter ( stuurzijde dus ) Staat daar geen water in de natte bak?
U dient dan wel de aanzuigbuis naar het interieur los te nemen, en de borgveer weg te nemen aan de voorzijde van het interieur filterhuis.
U kunt nu dit filterhuis optillen en wegnemen.
staat er geen water in deze natte bak, dan is alles oké.
Staat er wel water in deze natte bak, dan snel aftappen, en doe dit ook aan de rechter zijde bekijken.
Houd dit regelmatig in het oog!.
Als de rembekrachtiger onder water staat in de linker natte bak, dan word er dus water de motor ingezogen, wat zich laat herkennen door de witte rook, als u deze natte bak leeg maakt en reinigt, dan verdwijnt de witte rook vanzelf.
Dit kan leiden tot de storingen die u heeft vermeld!
De katalisator vind dit zeker en vast ook niet erg prettig, al dat vocht!
Veelvuldig vocht kan de kat zelfs beschadigen, pas daar goed voor op.
De bougies kunnen dan de waterparels bevatten, dus daar kan het water dus vandaan komen, uit de natte bak lionks, dat u heeft opgemerkt aan de bougies.
Die yellow sludge onder aan de olie vuldop, dat herleidt zich vaak uit de korte afstanden, en een motor die niet helemaal op de bedrijfs temperatuur komt.
Gebeurt dit wel met een motor die wel de bedrijfs temperatuur komt, dan is het vaak een lekke koppakking.
Heeft u ook al gekeken, of er geen olie in de KVS aanwezig is, want als de koppakking de geest gegeven heeft, dan is dit het grootste euvel, olie in de KVS.
U verteld dus dat u geen KVS verliest, dat is eigenaardig, zeker het verhaal met de witte rook.
Het kan natuurlijk altijd, de wonderen en de eigenaardigheden zijn nooit de wereld uit, en we mogen ook niets uitsluiten.
Mag ik u vragen, de witte rook, heeft deze een duffe geur?
De reden dat ik dat vraag, dat is om de eenvoudige reden, dat wanneer de membraan van de rembekrachtiger stuk is, dat er dan remolie in de motor gezogen word, men mag immers niets uitsluiten.
U heeft na het wissen van de fout meldingen, géén nieuwe fout meldingen meer bij gekregen.
Dan het klikken van de startmotor!
Dat hoeft dus geen defecte startmotor te zijn.
Als de boordspanning beneden de 10 Volt raakt, dan geeft dit dat luide klik geluid, en is enkel de accu spanning te laag.
Ik adviseer u dan ook, om of de accu op te laden, of de motor starten met startkabels.
Let nu even goed op!
Voor dat u de startkabels los neemt, als de motor gestart is, eerst altijd de achterruit verwarming en de aanjager voor de kachel inschakelen, schakel dan ook de koplampen in, en naam daarna de startkabels los.
Na, een aantal minuten gaat u de gebruikers een voor een uitschakelen, met enige tussen pozen!
De reden dat ik dit vertel:
Dat is om ernstige beschadiging van de boordapparatuur te voorkomen.
Door dat de dynamo met hoge piekspanningen gaat laden, beschadigd de boordapparatuur!
Er komen dan echt piekspanningen vrij van ruim 70 Volt, en dit is echt funest voor de apparatuur, zoals de boordcomputer.
Verder zou ik alles eens goed nalopen.
Als u vorderingen maakt of de storing opgelost krijgt, wilt u dan a.u.b een replay plaatsen, dan weten we dat u of vorderingen heeft gemaakt of dat het opgelost is.
Ik wens u veel succes toe, en hoop dat ik een steentje heb kunnen bijdragen om uw probleem op te kunnen lossen

Met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 27 aug 2014, 10:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Witte rook en niet meer starten.
En als toevoeging op het uitgebreide verhaal van Ad:
Sleep een automaat nooit langer dan 5km, dat kan beschadiging veroorzaken in de bak. Omdat de pomp niet op druk staat (auto niet aan) en er toch verplaatsing is.
Als het echt niet anders kan, moet de aandrijfas losgekoppeld worden.
Sleep een automaat nooit langer dan 5km, dat kan beschadiging veroorzaken in de bak. Omdat de pomp niet op druk staat (auto niet aan) en er toch verplaatsing is.
Als het echt niet anders kan, moet de aandrijfas losgekoppeld worden.
Re: Witte rook en niet meer starten.
Bedankt voor alle reacties!!
Het verhaal van Ad is correct.Er stond inderdaad water in de hoofdremcilinder bak.Ik zal niet zeggen wat ik daar van denk.Laten we het er op houden dat zo een inferieure constructie BMW onwaardig is en dat ze zich moeten schamen zoiets op de markt te brengen.Schijnt intern wel goed bekend te zijn overigens want volgens een BMW expert staat het in TIS beschreven dat de bak gereinigd dient te worden bij een beurt.
Nu wordt er ook gevraagd of de motor met de hand nog rond te draaien is.Het antwoord is ja.Na heel veel brute kracht op de krukaspoelie kwam de motor dus los.Een paar slagen rond gedraaid en alles liep vrij soepel rond.Op een bepaald punt moet er wel meer kracht toegepast worden maar hij liep niet meer vast.Toen de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd te starten.Startmotor werkt en de motor slaat aan.Maar er komt van linkerkant van het blok een luid geluid dus direct weer afgezet.Geprobeerd weer handmatig te draaien maar weer muurvast.Dan toch maar weer met alle beschikbare kracht proberen en uiteindelijk weer los weten te krijgen.Niet echt makkelijk op straat en zonder goed gereedschap.Twee ratels naar de knoppen........
Misschien niet verstandig om te starten maar ja dat kan ik niet meer ongedaan te maken en tenslotte zat ie al vast dus ja..........
Wat nu te doen?Valt dit nog te redden en ten koste van wat?Waar kan dat water door de vacuümleidingen allemaal komen?Versnellingsbak ook of alleen de motor.
Ik ben geen automonteur maar als iemand me kan helpen door stap voor stap te vertellen wat er moet gebeuren dan zou dat heel mooi zijn.
We hebben de auto misschien 2 km gesleept op lage snelheid door een woonwijk heen.Mag aannemen dat dit wel kan.
Jenny en Alex
Het verhaal van Ad is correct.Er stond inderdaad water in de hoofdremcilinder bak.Ik zal niet zeggen wat ik daar van denk.Laten we het er op houden dat zo een inferieure constructie BMW onwaardig is en dat ze zich moeten schamen zoiets op de markt te brengen.Schijnt intern wel goed bekend te zijn overigens want volgens een BMW expert staat het in TIS beschreven dat de bak gereinigd dient te worden bij een beurt.
Nu wordt er ook gevraagd of de motor met de hand nog rond te draaien is.Het antwoord is ja.Na heel veel brute kracht op de krukaspoelie kwam de motor dus los.Een paar slagen rond gedraaid en alles liep vrij soepel rond.Op een bepaald punt moet er wel meer kracht toegepast worden maar hij liep niet meer vast.Toen de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd te starten.Startmotor werkt en de motor slaat aan.Maar er komt van linkerkant van het blok een luid geluid dus direct weer afgezet.Geprobeerd weer handmatig te draaien maar weer muurvast.Dan toch maar weer met alle beschikbare kracht proberen en uiteindelijk weer los weten te krijgen.Niet echt makkelijk op straat en zonder goed gereedschap.Twee ratels naar de knoppen........
Misschien niet verstandig om te starten maar ja dat kan ik niet meer ongedaan te maken en tenslotte zat ie al vast dus ja..........
Wat nu te doen?Valt dit nog te redden en ten koste van wat?Waar kan dat water door de vacuümleidingen allemaal komen?Versnellingsbak ook of alleen de motor.
Ik ben geen automonteur maar als iemand me kan helpen door stap voor stap te vertellen wat er moet gebeuren dan zou dat heel mooi zijn.
We hebben de auto misschien 2 km gesleept op lage snelheid door een woonwijk heen.Mag aannemen dat dit wel kan.
Jenny en Alex
Bly dat ik BMW ry
Re: Witte rook en niet meer starten.
Hallo beste Jenny & Alex,
Tja, dit komt wel vaker voor bij meerdere merken auto's, dat de afvoergaten verstopt zitten van de natte bak.
Dat had ik dus ook bij de vorige auto, een Audi A6, toch ook niet de eerste de beste auto, zou ik zo zeggen!
Ik denk dat wanneer we deze wetenschap bezitten, dat men een aantal keren per jaar deze afwaterings gaten dienen schoon te maken, dan zijn er ook geen problemen meer.
Bij de A6 liep het water dus via de lucht inlaat, het interieur binnen, dan zat je werkelijk met soppende voeten, lekker hoorrr! En, natuurlijk de ruiten vol met condens, je kon dan wel even stoppen, de airco kon dit gewoon ook niet aan.
Dus, een keer of 4 jaarlijks de compost die door de balderen val word veroorzaakt, en dit in samenwerking met het verstoven zand, verwijderen uit de natte bak!
Het vast zitten van de motor, dat kan dus nooit worden veroorzaakt door dit euvel.
Dat heeft wel een andere reden, dat eerst eens goed onderzocht dient te worden.
Is het olie peil van de motor wel oké?
Dat water kan enkel en alleen maar in de gehele motor komen, maar mag echt niet de oorzaak zijn van dat vast lopen.
Heeft u het motor olie peil al bekeken, het zou dus kunnen, dat dit door de hoeveelheid water is gestegen.
Als dit werkelijk zo is, dan adviseer ik u, om deze olie te verwijderen, en dus ook het olie filter.
Vul de motor na het vervangen van het olie filter met een goede merk olie.
Ik kan u natuurlijk niet garanderen, dat de motor door een andere oorzaak schade heeft opgelopen, daar kan ik dus zonder deze BMW gezien te hebben niet over concluderen dat en wat het kan zijn!
Kent u toevallig niemand in uw omgeving die verstand heeft van auto's, die kan u aan de hand van het zien en horen van uw BMW beter en meer goede raad verstrekken.
Ga nooit zonder goed advies te werk, want u zal dan enkel de schade vergroten.
Dat moeten we nu zeker en vooral zien te voorkomen.
Dus mijn advies, controleer het olie peil, staat dit te hoog, dan weet u al wat u te doen staat!
Haal er iemand bij die het weet.
Ik zou het ontzettend naar voor u vinden, dat de motor echt naar zijn grootje zou gaan, en dat kost soms best veel geld.
Wees u echter voorzichtig.
Als u meer te weten gekomen bent, wilt u dan a.u.b een replay plaatsen, ik denk dat er vast en zeker meerdere forum leden erg benieuwd zijn of het opgelost kan worden, wat wij zeker en vast ook hopen.
Desondanks, wens ik u succes toe, en toch nog een fijn weekend.
Met vriendelijke groet,
Ad
Tja, dit komt wel vaker voor bij meerdere merken auto's, dat de afvoergaten verstopt zitten van de natte bak.
Dat had ik dus ook bij de vorige auto, een Audi A6, toch ook niet de eerste de beste auto, zou ik zo zeggen!
Ik denk dat wanneer we deze wetenschap bezitten, dat men een aantal keren per jaar deze afwaterings gaten dienen schoon te maken, dan zijn er ook geen problemen meer.
Bij de A6 liep het water dus via de lucht inlaat, het interieur binnen, dan zat je werkelijk met soppende voeten, lekker hoorrr! En, natuurlijk de ruiten vol met condens, je kon dan wel even stoppen, de airco kon dit gewoon ook niet aan.
Dus, een keer of 4 jaarlijks de compost die door de balderen val word veroorzaakt, en dit in samenwerking met het verstoven zand, verwijderen uit de natte bak!
Het vast zitten van de motor, dat kan dus nooit worden veroorzaakt door dit euvel.
Dat heeft wel een andere reden, dat eerst eens goed onderzocht dient te worden.
Is het olie peil van de motor wel oké?
Dat water kan enkel en alleen maar in de gehele motor komen, maar mag echt niet de oorzaak zijn van dat vast lopen.
Heeft u het motor olie peil al bekeken, het zou dus kunnen, dat dit door de hoeveelheid water is gestegen.
Als dit werkelijk zo is, dan adviseer ik u, om deze olie te verwijderen, en dus ook het olie filter.
Vul de motor na het vervangen van het olie filter met een goede merk olie.
Ik kan u natuurlijk niet garanderen, dat de motor door een andere oorzaak schade heeft opgelopen, daar kan ik dus zonder deze BMW gezien te hebben niet over concluderen dat en wat het kan zijn!
Kent u toevallig niemand in uw omgeving die verstand heeft van auto's, die kan u aan de hand van het zien en horen van uw BMW beter en meer goede raad verstrekken.
Ga nooit zonder goed advies te werk, want u zal dan enkel de schade vergroten.
Dat moeten we nu zeker en vooral zien te voorkomen.
Dus mijn advies, controleer het olie peil, staat dit te hoog, dan weet u al wat u te doen staat!
Haal er iemand bij die het weet.
Ik zou het ontzettend naar voor u vinden, dat de motor echt naar zijn grootje zou gaan, en dat kost soms best veel geld.
Wees u echter voorzichtig.
Als u meer te weten gekomen bent, wilt u dan a.u.b een replay plaatsen, ik denk dat er vast en zeker meerdere forum leden erg benieuwd zijn of het opgelost kan worden, wat wij zeker en vast ook hopen.
Desondanks, wens ik u succes toe, en toch nog een fijn weekend.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Witte rook en niet meer starten.
Dat de motor zo erg vast zat duidt op een groter probleem lijkt me, en toen je schreef dat de bougie's nat zijn moest ik er gelijk aan denken dat de motor op een of andere manier veel water heeft binnen gekregen.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe en hoeveel, maar water is niet samen te drukken, en kan dus veel schade veroorzaken aan een motor... (waterslag heet het geloof ik) maar dat doet zich vaak alleen voor als men door hele diepe plassen rijdt/overstromingen.
Ik denk dat als u geen verstand heeft van auto's / verbranding motoren dit niet zomaar iets is om zelf verder te gaan doen
Succes !
Nou weet ik natuurlijk niet hoe en hoeveel, maar water is niet samen te drukken, en kan dus veel schade veroorzaken aan een motor... (waterslag heet het geloof ik) maar dat doet zich vaak alleen voor als men door hele diepe plassen rijdt/overstromingen.
Ik denk dat als u geen verstand heeft van auto's / verbranding motoren dit niet zomaar iets is om zelf verder te gaan doen
Succes !
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Witte rook en niet meer starten.
Dus nu eerst alle 6 de bougies eruit halen en dan op de ratel de motor tornen. Niet via de startmotor. En kijken of er dan vloeistof uitkomt. Zo ja, dan heb je waterslag gehad of je hebt een lekke injector.
Er kan dan eea krom zijn.
Er kan dan eea krom zijn.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Witte rook en niet meer starten.
Vandaag dus de bougies er uit gehaald en handmatig rond gedraaid.Cylinder 6 doet niet mee.Daarop de kleppendeksel verwijderd en gekeken of er daar iets mis was.De nokkenassen zijn ok.Wel een hoop water overal.De ketting ratelt wat bij het ronddraaien en nu hoop ik dat ik het goed zeg de kleppen worden wel door de nokkenas in gedrukt en veren ook weer terug.Maar in cylinder 6 nog steeds geen beweging te zien.
Ik weet het nu niet meer en laat de auto maar ophalen en dan moet er maar iemand met de nodige kennis er naar kijken.
Het is uitermate jammer.Ik had echt gehoopt vandaag minimaal de oorzaak te vinden.
Groeten.
Jenny en Alex
Ik weet het nu niet meer en laat de auto maar ophalen en dan moet er maar iemand met de nodige kennis er naar kijken.
Het is uitermate jammer.Ik had echt gehoopt vandaag minimaal de oorzaak te vinden.
Groeten.
Jenny en Alex
Bly dat ik BMW ry
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Witte rook en niet meer starten.
Als de kleppen van cilinder 6 wel open en dicht gaan maar geen beweging in de zuiger, dan lijkt het erop dat je drijfstang gebroken is.
Dat kan idd door waterslag gebeuren, want water is niet samendrukbaar. Ik ben bang dat je deze motor kunt afschrijven en een ander onderblok moet plaatsen. Ik denk namelijk niet dat je een tweedehands krukas met drijfstangen zomaar 1 op 1 kunt overplaatsen.
Maar hoe is dat water in de motor gekomen ? Want normaal komt dat alleen via de luchtinlaat binnen. En die zit toch vrij ver vooraan en daar komt geen regen bij.
Dat kan idd door waterslag gebeuren, want water is niet samendrukbaar. Ik ben bang dat je deze motor kunt afschrijven en een ander onderblok moet plaatsen. Ik denk namelijk niet dat je een tweedehands krukas met drijfstangen zomaar 1 op 1 kunt overplaatsen.
Maar hoe is dat water in de motor gekomen ? Want normaal komt dat alleen via de luchtinlaat binnen. En die zit toch vrij ver vooraan en daar komt geen regen bij.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Witte rook en niet meer starten.
dat ziet er inderdaad niet best uit.
Als inderdaad een zuiger niet op en neer gaat ( zoals ik begrijp uit het verhaal ) dan is je motor verloren.
Lijkt me eigenlijk eerder dat je al een kapotte koppakking had ter hoogte van die 6e cilinder, na een rit staat er nog veel druk op het koelsysteem en als je hem dan stilzet dan perst het water zich door het lek op de zuiger van cilinder 6
Staat er dan veel water en je start hem, dan breekt de drijfstang
Als inderdaad een zuiger niet op en neer gaat ( zoals ik begrijp uit het verhaal ) dan is je motor verloren.
Lijkt me eigenlijk eerder dat je al een kapotte koppakking had ter hoogte van die 6e cilinder, na een rit staat er nog veel druk op het koelsysteem en als je hem dan stilzet dan perst het water zich door het lek op de zuiger van cilinder 6
Staat er dan veel water en je start hem, dan breekt de drijfstang
Re: Witte rook en niet meer starten.
Mn Dame heeft idd een nieuw hartje nodig. We zyn aan het zoeken naar een hartje voor mn dame. Welke passen er allemaal in?
Gr Jenny
Gr Jenny
Bly dat ik BMW ry
Re: Witte rook en niet meer starten.
Hallo beste Jenny,
Ik zou gewoon bij hetzelfde type motor blijven.
Dan heeft u verder geen andere onderdelen nodig, zoals de stuur electronica van de motor ( ECU en nog andere electronica ).
Dus is er in uw BMW een M52B20 ingebouwd, houd het dan erg simpel, neem dan ook deze weer.
Wilt u bijv. een M52B25 in gaan bouwen, of zoals in de volgende regel beschreven.
Gaat u een zwaardere motor inbouwen, zoals bijv. een jonger type, de M54B20 of de M54B25, dan zult u moeten gaan investeren in andere electronica.
Misschien kan dit weer gevolgen gaan geven, en een hoop gepuzzel en trammelant als gevolg, houd het lekker gemakkelijk.
Bedenk u echter ook in, een zwaardere motor, dat geeft weer andere verplichtingen!
Zoals zwaardere remmen, etc.
Een RDW keuring, want deze montage is geen type goedgekeurd model van uw auto, het vermogen is namelijk veranderd, en zo misschien dan ook het gewicht!
Keurings kosten, rond de €350,00.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik zou gewoon bij hetzelfde type motor blijven.
Dan heeft u verder geen andere onderdelen nodig, zoals de stuur electronica van de motor ( ECU en nog andere electronica ).
Dus is er in uw BMW een M52B20 ingebouwd, houd het dan erg simpel, neem dan ook deze weer.
Wilt u bijv. een M52B25 in gaan bouwen, of zoals in de volgende regel beschreven.
Gaat u een zwaardere motor inbouwen, zoals bijv. een jonger type, de M54B20 of de M54B25, dan zult u moeten gaan investeren in andere electronica.
Misschien kan dit weer gevolgen gaan geven, en een hoop gepuzzel en trammelant als gevolg, houd het lekker gemakkelijk.
Bedenk u echter ook in, een zwaardere motor, dat geeft weer andere verplichtingen!
Zoals zwaardere remmen, etc.
Een RDW keuring, want deze montage is geen type goedgekeurd model van uw auto, het vermogen is namelijk veranderd, en zo misschien dan ook het gewicht!
Keurings kosten, rond de €350,00.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 22 okt 2014, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Witte rook en niet meer starten.
Een andere m52 met meer vermogen kan er zo in gehangen worden. Je moet dan wel de computer laten programmeren naar deze inhoud.
Dus als er een m52 , motor in hangt. --> andere m52
M54 = m54.
Gewicht zal niet wijzigen bij enkel de motor. Want de motoren zijn gewoon gelijk.
Dus als er een m52 , motor in hangt. --> andere m52
M54 = m54.
Gewicht zal niet wijzigen bij enkel de motor. Want de motoren zijn gewoon gelijk.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem