Airbag storing/gordel storing

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Aram

Airbag storing/gordel storing

Bericht door Aram » 09 okt 2014, 12:48

Hallo allemaal!

Ik heb een Bmw e60 LCI uit 2008.. Ik had een stof interieur zwart, maar heb deze vervangen door een lederen interieur.

Toen ik t heb vervangen heb ik opeens een rood airbag lampje aangekregen en ik krijg een fout met het veiligheidsgordel systeem.. Als er iemand op de passagiersstoel gaat zitten en geen gordel om doet dan komt dat geluid van geen gordel aan ook niet meer.. Ik heb hem laten uitlezen en kreeg 3 foutmeldingen. 1 was de stoelmat die is er dan uit-gecodeerd en de andere twee zijn : 93F9 en 93FA.. Als ik google naar deze foutmeldingen dan krijg ik iets in de hoofdsteun.. Maar er zit eigenlijk niks in de hoofdsteunen..

In de bijlage zit een foto van de fout in het veiligheidsgordel systeem.

Ik weet nu niet wat ik moet gaan doen.. Als iemand een oplossing voor mij heeft heeeel graag !

Ik heb in de andere forums ook gekeken met mensen met hetzelfde probleem, maar wat hun hebben gedaan lukt bij mij niet, dus graag andere oplossingen !

Alvast bedankt !

Groeten,

Aram Alsaifi.

http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 0990727842

Source

Re: Airbag storing/gordel storing

Bericht door Source » 09 okt 2014, 13:09

Ik kan het niet helemaal volgen.

"1 was de stoelmat die is er dan uit-gecodeerd"
Waarom?

Wat je moet doen is de fout code(s) laten reparen dan heb je een werkende airbag systeem.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Black_Beamer

Bericht door Black_Beamer » 09 okt 2014, 13:16

Ik heb hetzelfde probleem maar ik heb niet de interieur vervangen maar alleen bekleed met leder.
Bij mij kwam de melding gordel en airbag + lampje ging aan maar bij uitlezen kwam naar voren dat er in de bekabeling onder de stoelen een te hoge weerstand is.

Ik heb paar dagen geleden de bekabeling losgehaald en zag dat op de stekker de contacten niet meer goed stonden, heb deze nu weer goedgezet, hoef alleen nog maar de fout te wissen en hopelijk is het opgelost.

Aangezien bij jou echt de stoelen zelf vervangen zijn kan het best zijn dat bijv je stoelmat defect aangezien je daarvoor geen problemen hebt gehad....
530i G30 M-performance

Aram

Bericht door Aram » 09 okt 2014, 13:20

Bedankt voor jullie reacties!

De stoelmat is eruit ge-codeerd, omdat we dachten dat het probleem daardoor kwam.

En als we hem eruit coderen dat de fout dan weg gaat.. Maar er zitten nog twee fouten waarvan ik niet weet wat het is..

Black_Beamer

Bericht door Black_Beamer » 09 okt 2014, 14:46

ik lees veel over rotte kabels betreft deze melding:

rotte accu plus kabel en/of rotte airbag kabel

misschien heb je hier wat aan

Hi,

I replaced both parts (61126989780 and 61129193975) about 7 months ago. Since then never had any problems with airbag system or 93F9 error code
530i G30 M-performance

Source

Bericht door Source » 10 okt 2014, 07:57

Ik zou de foutcodes repareren zoals het hoort en anders het complete airbag circuit eruit coderen.
Het systeem werkt nu toch niet.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”