Achterbanden lopen aan
Achterbanden lopen aan
Beste Mensen,
Binnenkort moet ik nieuwe banden kopen.
Ik heb gemerkt dat in de bochten de banden de rand raken en schuren. Dit is ook te zien op de band zelf dat deze bij de rand is vlak geschuurd. Tijdens gewoon rijden met mensen op de achterbank schuurt deze niet.
Schokbrekers heb ik vervangen (Bilstein B2 als ik het mij goed herinner).
Ik heb band maat 235 35 r19 W.
Mijn velgen zijn de CSL velgen 19 inch. De achterste velg steekt meer uit dan de voorste (te zien op mijn voorstel topic). ET waarde ken ik zo niet uit mijn hoofd..
Welke maat band zou dit probleem kunnen oplossen?
Gr
Binnenkort moet ik nieuwe banden kopen.
Ik heb gemerkt dat in de bochten de banden de rand raken en schuren. Dit is ook te zien op de band zelf dat deze bij de rand is vlak geschuurd. Tijdens gewoon rijden met mensen op de achterbank schuurt deze niet.
Schokbrekers heb ik vervangen (Bilstein B2 als ik het mij goed herinner).
Ik heb band maat 235 35 r19 W.
Mijn velgen zijn de CSL velgen 19 inch. De achterste velg steekt meer uit dan de voorste (te zien op mijn voorstel topic). ET waarde ken ik zo niet uit mijn hoofd..
Welke maat band zou dit probleem kunnen oplossen?
Gr
Re: Achterbanden lopen aan
Ik heb precies dezelfde wielen onder mijn e46 coupe. Dit ga je niet oplossen met smallere banden. Je zal de wielkasten uit moeten rollen. Ik heb 255 op de achtervelgen, staat mooi en loopt niet meer aan.
Overigens weet ik niet of een smallere band dan 235 wel om de velg past, dan wordt hij enorm getrokken.
Overigens weet ik niet of een smallere band dan 235 wel om de velg past, dan wordt hij enorm getrokken.
Zou je een foto kunnen plaatsen hoe het eruit ziet?318isloco schreef:Ik heb precies dezelfde wielen onder mijn e46 coupe. Dit ga je niet oplossen met smallere banden. Je zal de wielkasten uit moeten rollen. Ik heb 255 op de achtervelgen, staat mooi en loopt niet meer aan.
Ik ben ook vergeten te vermelden dat dit maar aan 1 kant gebeurd. Namelijk de rechterkant.

Aan de voorkant heb ik 235 en aan de achterkant 255.
Je zou even moeten controleren of de draagarmlagers er niet uitliggen. Dat zou zorgen voor veel speling aan de draagarmen, waardoor je band kan aanlopen. Omdat het maar aan 1 kant is, zal dat waarschijnlijk het geval zijn. (gebeurd vaker op e46)
Laatst gewijzigd door 318isloco op 08 okt 2014, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
[quote="matheeuwissen"]
Kan blijkbaar niet groter zonder account upgrade van imageshack.
Kan blijkbaar niet groter zonder account upgrade van imageshack.
-
- Contacteer:
Ik zal morgen even checken of er speling te zien is op de achterste draagarm.318isloco schreef:
Aan de voorkant heb ik 235 en aan de achterkant 255.
Je zou even moeten controleren of de draagarmlagers er niet uitliggen. Dat zou zorgen voor veel speling aan de draagarmen, waardoor je band kan aanlopen. Omdat het maar aan 1 kant is, zal dat waarschijnlijk het geval zijn. (gebeurd vaker op e46)
Ik heb ook even een foto geüpload van de aanloop kant:
- Spoiler: Laat zien
Dit is de goede kant:
- Spoiler: Laat zien
-
- Contacteer:
Als je een goede krik hebt (niet zo'n ding uit de kofferbak), kan je de linker voorkant een flink stuk omhoog krikken. Als je dan rechtsachter naar de wielkast kijkt, kan je zien of hij aanloopt. Zorg er wel voor dat de auto op een mooie vlakke ondergrond staat.
Zoals matheeuwissen zegt, hoogstwaarschijnlijk gewoon rollen.
Ik rij ook op CSL wielen, de VMR VB3 om precies te zijn, en ik heb nauwelijks last van aanlopen. Ik sta zelfs op 265 banden achter. Alleen als ik met 5 man en een zwarte kofferbak rijd schuurt het soms heel licht als de wagen inveert na een drempel o.i.d.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

-
- Contacteer:
Dit zijn originele CSL velgen volgens mij. Dus die ET waarde is heel anders dan VMR's.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ik zal morgen een fotootje posten hoe die eruit ziet na het omhoog krikken.318isloco schreef:Als je een goede krik hebt (niet zo'n ding uit de kofferbak), kan je de linker voorkant een flink stuk omhoog krikken. Als je dan rechtsachter naar de wielkast kijkt, kan je zien of hij aanloopt. Zorg er wel voor dat de auto op een mooie vlakke ondergrond staat.
Dit zijn idd de originele velgenmatheeuwissen schreef:Dit zijn originele CSL velgen volgens mij. Dus die ET waarde is heel anders dan VMR's.

Denk dat hier een ET waarde probleem is. Je ziet hier ook dat de velgen buiten de auto uitsteken.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Ik heb het probleem van aanlopen aan 1 kant. (ja titel verkeerd geformuleerd)Patrickk schreef:Denk dat hier een ET waarde probleem is. Je ziet hier ook dat de velgen buiten de auto uitsteken.
Ik zou denken dat bij een foute ET waarde beide banden aanlopen.