olielampje brandt geel bij contact uit
olielampje brandt geel bij contact uit
de laaste tijd brandt mijn olielampje soms geel als ik mijn contact afzet. is het nog verstandig om verder te rijden of best eens langs stealer rijden?
groetjes
groetjes

Re: olielampje brandt geel bij contact uit
Je moet je oliepijl even controleren, waarschijnlijk is dat te laag.
check
Kan dus ook je sensor zijn.
Beter is het dezelfde olie bij te gieten als erin zit. Ik vraag bij elke beurt een litertje extra voor dit soort gevallen.
Kan dus ook je sensor zijn.
Beter is het dezelfde olie bij te gieten als erin zit. Ik vraag bij elke beurt een litertje extra voor dit soort gevallen.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Had ik laatst ook, boekje geeft aan dat dan inderdaad het oliepeil een (te) laag punt nadert. Bijvullen is gewenst. Als hetzelfde lampje gaat branden tijdens het rijden wordt er aangeraden z.s.m. olie bij te vullen.Maestroxl schreef:Je moet je oliepijl even controleren, waarschijnlijk is dat te laag.
- Dutch Delight
Wanneer sensor is vervangen en t lampje blijft de eerste 1-3 seconden nog steeds branden, geen zorgen maken dit is een bekend kwaaltje van de E46.

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
ok mannen bedabkt dan ga ik morgen maar eens langs de dealer eens horen wat hij zegt. auto moet binnen 1000 km bninnen, zou ik dat nog kunnen halen? :?

Lampje brand normaal gesproken maar één keer geel naar het uitzetten. Dan is het tijd om olie bij te vullen. Ook wanneer er niet bijgevuld wordt zal na de eerstvolgende keer uitzetten het lampje niet meer branden...
Als het lampje iedere keer naar het uitzetten nog een tijdje geel brandt is er wat anders aan de hand. Fout uitlezen lijkt me de handigste zet; zeker omdat je aangeeft dat de beurt binnen 1000km nodig is, zou ik hem vervroegd wegsturen voor een beurt.
Als het lampje iedere keer naar het uitzetten nog een tijdje geel brandt is er wat anders aan de hand. Fout uitlezen lijkt me de handigste zet; zeker omdat je aangeeft dat de beurt binnen 1000km nodig is, zou ik hem vervroegd wegsturen voor een beurt.
BMW - Maßstab für Fahrspaß