Brommend geluid rond de 2duizend toeren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bx6cT5

Brommend geluid rond de 2duizend toeren

Bericht door bx6cT5 » 19 aug 2014, 18:48

Beste leden ,

onlangs heb ik een vervang motor in mijn BMW 318 Ci geplaatst omdat de vorige is vast gelopen.
Nu een 2tal weken nadien ben ik op ijzige weg weggegleden en vol met de velgen van de bestuurderszijde
tegen de borduur geknald met als gevolg velgen krom en telkens wanneer het toerental rond de 2 duizend
toeren komt een redelijk hard gebrom dat volgens mij uit het motorcompartiment komt.
Ik dacht eerst dat het van de velgen kwam die heb ik ondertussen vervangen maar het geluid blijft .
Ook heb ik ondervonden hoe hoger ( 1ste,2de,3de) vitesse hoe zwaarder dat het gebrom klinkt.
Zou dat iets met de motorsteunen kunnen te maken hebben? Of hebben jullie nog andere ervaringen graag
jullie reacties .

Mvg, jurgen

BMW Ci 318 140PK BJ: 2001

hoff

Re: Brommend geluid rond de 2duizend toeren

Bericht door hoff » 20 aug 2014, 18:48

typische e46 kwaal, naar mijn idee. google eens op '1800rpm e46' en je ziet dat je niet de enige bent. zou goed de uitlaat kunnen zijn die bij bepaalde toerentallen gaat vibreren. in het ergste geval je VANOS, maar ik weet niet eens of dat op een 318ci zit.. :|

bx6cT5

Bericht door bx6cT5 » 22 aug 2014, 15:49

ik heb bij het vervangen van de motor de steun van de middelste pijp van de uitlaat er van tussen gelaten omdat deze volledig verroest was ,kan het daarvan zijn ?

mavinom

Bericht door mavinom » 30 sep 2014, 08:57

Ik heb op een forum gelezen (weet niet meer welke) dat het bij mensen wegging nadat ze alle steunen van de uitlaat opnieuw aangedraaid hadden. Het zou dus best wel eens van de steun, of het gebrek eraan kunnen zijn.

Zelf heb ik dit nog niet getest, dus ik weet niet of het zal werken. Ik heb namelijk ook het brommend geluid waar je over spreekt, maar wel alleen als de auto warm is en tijdens last op de motor (dus niet als de auto stilstaat).

Misschien heb je er iets aan :) , ik moet er binnenkort ook maar eens naar kijken. Best irritant als je auto zo'n geluid maakt :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”