Nog geen BMW...maar het kriebelt!!!!!
Nog geen BMW...maar het kriebelt!!!!!
Hoi allemaal
Ik ben Wouter, 28 jaar en kom uit Amsterdam. Ik heb momenteel nog geen BMW maar een Renault Megane CC. Mijn Megane gaat er in mei 2009 uit (lease auto) dus begin volgend jaar moet ik een nieuwe auto bestellen.
Nu heb ik voornamelijk zitten kijken naar een BMW E90 318i of 320i High Executive, maar het begint nu een beetje te kriebelen om niet een E90 te leasen maar een E46 M3 te kopen. Dit omdat de maandlasten (in mijn berekening) ongeveer overeen zullen komen bij 17.000 km per jaar en een E46 M3 is toch wel heel erg gaaf!
Ik hoop veel te leren op dit forum, zal vast wel wat vragen posten en kom jullie vast wel tegen de komende maanden!
Ik ben Wouter, 28 jaar en kom uit Amsterdam. Ik heb momenteel nog geen BMW maar een Renault Megane CC. Mijn Megane gaat er in mei 2009 uit (lease auto) dus begin volgend jaar moet ik een nieuwe auto bestellen.
Nu heb ik voornamelijk zitten kijken naar een BMW E90 318i of 320i High Executive, maar het begint nu een beetje te kriebelen om niet een E90 te leasen maar een E46 M3 te kopen. Dit omdat de maandlasten (in mijn berekening) ongeveer overeen zullen komen bij 17.000 km per jaar en een E46 M3 is toch wel heel erg gaaf!
Ik hoop veel te leren op dit forum, zal vast wel wat vragen posten en kom jullie vast wel tegen de komende maanden!
-
Griffendahl
Re: Nog geen BMW...maar het kriebelt!!!!!
Nogal een verschil tussen een E90 318i of een E46 M3
Welkom hier, hoop dat je hier genoeg informatie kan vinden om een goede keuze te kunnen maken 
Allereerst welkom hier en veel succes met je beslissing, in mijn ogen zit er al een leuk verschil tussen een Megane en een E 90 320 executive
en zoals Griffendahl reeds zei er zit een behoorlijk verschil in je overweging. Misschien nog eens heroverwegen?? 
Mijn overweging is dat ik zo lang ben (2.03m) dat ik niet perse een sedan hoef....er past toch niemand achter mij
Verder is een lease auto natuurlijk leuk, maar het betekent ook dat ik meteen weer 4 jaar aan mijn werkgever zit. Niet dat ik nu weg wil, maar je weet maar nooit. En eerder je lease auto inleveren betekent een flinke boete. Dat is dus de overweging lease vs koop en sedan vs coupe.
En ik wil in ieder geval een "aparte" auto en hij moet in ieder geval sportstoelen, sportonderstel, sportstuur en flinke velgen hebben.
Dus ja, heel erg verschillende auto's met beiden hun voor- en nadelen.
Verder is een lease auto natuurlijk leuk, maar het betekent ook dat ik meteen weer 4 jaar aan mijn werkgever zit. Niet dat ik nu weg wil, maar je weet maar nooit. En eerder je lease auto inleveren betekent een flinke boete. Dat is dus de overweging lease vs koop en sedan vs coupe.
En ik wil in ieder geval een "aparte" auto en hij moet in ieder geval sportstoelen, sportonderstel, sportstuur en flinke velgen hebben.
Dus ja, heel erg verschillende auto's met beiden hun voor- en nadelen.
OK, zijn verschillende leaseconstructies blijkbaar. heb 11 jaar in een leasebak rondgetoerd, maar kon elk moment weg, auto is dan voor de opvolger. waarschijnlijk krijg je een vergoeding en lease je zelf. Als dat zo is houd er dan rekening mee als je een M3 aanschaft en je verandert van werkgever zit je voor de kosten ;( Maar ik neem aan dat je hier hebt over nagedacht 
Zo goed is de leaseregeling helaas niet ;(
Ik krijg het geld niet in mijn hand maar krijg een budget en alles wat de auto meer kost, is eigen bijdrage.
Als ik prive ga rijden krijg ik alleen een kilometervergoeding. Geen vetpot dus....maar tweedehands kopen vergroot wel de mogelijkheden. En het veranderen van werkgever verandert de kosten dus maar heel weinig. Elke werkgever heeft wel een reiskosten vergoeding.
Ik krijg het geld niet in mijn hand maar krijg een budget en alles wat de auto meer kost, is eigen bijdrage.
Als ik prive ga rijden krijg ik alleen een kilometervergoeding. Geen vetpot dus....maar tweedehands kopen vergroot wel de mogelijkheden. En het veranderen van werkgever verandert de kosten dus maar heel weinig. Elke werkgever heeft wel een reiskosten vergoeding.
Wil je niet ontmoedigen maar in deze huidige tijd zijn er zat werkgevers die het autorijden ontmoedigen (zie fietsvergoeding overheid) tenzij je de auto voor het werk nodig hebt natuurlijk. Je kiest natuurlijk altijd primair voor het werk wat je wil doen en als daar nou geen vergoeding bij zit? of weinig!!! zit jij met je M3.
BTW er zijn ook zat werkgevers die niet willen dat hun personeel in een ""dikke"" auto komt voorrijden""
""Stel je voor dat ze merken dat we dik aan ze verdienen""
Maar ja, jij kent de situatie het best, dus handel er naar. succes!!!
BTW er zijn ook zat werkgevers die niet willen dat hun personeel in een ""dikke"" auto komt voorrijden""
""Stel je voor dat ze merken dat we dik aan ze verdienen""
Maar ja, jij kent de situatie het best, dus handel er naar. succes!!!
Wow, dat is nog eens een braincracker!
Welkom op het forum Wouter, suc6 met de keuze.
Welkom op het forum Wouter, suc6 met de keuze.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Hey Wouter!
Welkom op het forum!
Ik zal het makkelijk voor je maken: M3!
Als je nu al twijfels hebt over je werkgever, zullen die waarschijnlijk wel groeien. (uit eigen ervaring)
Ennuh, als je dan om wat voor reden weg wilt, zit je natuurlijk niet op een vette rekening te wachten.
Welkom op het forum!
Ik zal het makkelijk voor je maken: M3!
Als je nu al twijfels hebt over je werkgever, zullen die waarschijnlijk wel groeien. (uit eigen ervaring)
Ennuh, als je dan om wat voor reden weg wilt, zit je natuurlijk niet op een vette rekening te wachten.
Ik bemoei me even niet met je keuze als je het niet erg vind. Maar ik heet je van harte welkom hier! 
Wauw, een M3, dat is natuurlijk prachtig
.
Vergeet alleen niet de kosten, lees het topic Wat kost dat, zo'n M3 daarvoor eens door
.
Dan kun je zelf even een mooie berekening maken, want over het algemeen is een M3 geloof ik ook duurder in onderhoud?
Welkom trouwens
. En succes met je beslissing!
Vergeet alleen niet de kosten, lees het topic Wat kost dat, zo'n M3 daarvoor eens door
Dan kun je zelf even een mooie berekening maken, want over het algemeen is een M3 geloof ik ook duurder in onderhoud?
Welkom trouwens
-
Mac
Een M3... :~
We zullen ons best je om er voor te zorgen dat je ook bij 'de E46 club' gaat horen
Veel plezier hier!
We zullen ons best je om er voor te zorgen dat je ook bij 'de E46 club' gaat horen
Veel plezier hier!
- anna_moska
Welkom hier!!!
Heb je ook de eventuele kosten onderhoud en evt. reparaties van de M3 doorberekend? Met lease heb je natuurlijk weinig omkijken naar deze zaken.
Groet.
Heb je ook de eventuele kosten onderhoud en evt. reparaties van de M3 doorberekend? Met lease heb je natuurlijk weinig omkijken naar deze zaken.
Groet.