Motoroliedruk te laag..
Re: Motoroliedruk te laag..
Geloof mij totaal maar dan ook totaal niets moet oliedruk te maken. Gloeimodule stuk dan gloeit hij niet meer voor. Mij ga je echt niet wijsmaken dat hierdoor een oliedruk melding gegenereerd word. Heeft totaal niets met oliedruk te maken. Ik vraag mij af waarop zulk een diagnose gebaseerd is, ervaring of gokken ? Sorry maar ik vermoed het laatste. Best eens navragen waarop hij zich baseerd.
Er komen geen liters uit, hoeveelheid is te klein om te merken in het peil.
Er komen geen liters uit, hoeveelheid is te klein om te merken in het peil.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Gebaseerd op wat?? Op uitlezen van fouten met originele BMW software.. . Heb het zelf gezien dat het de gloeimodule aangeeft. Er waren in totaal 21 storingen die hij gewist heeft.. .
Laatst gewijzigd door Leen op 12 apr 2021, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
-
Zeg Tom.. wat raadt ge mij dan aan in dit geval? Wat is beste dat ik zou doen?
De gloeimodule vervangen en de oliedruksensor.
Best ook ineens de carterontluchting en gloeibougies tenzij deze recent vervangen zijn.
Kijk ik twijfel er niet aan dat de gloeimodule een fout geeft maar onmogelijk dat de uitleessoftware dit linkt aan de oliedruk.
Best ook ineens de carterontluchting en gloeibougies tenzij deze recent vervangen zijn.
Kijk ik twijfel er niet aan dat de gloeimodule een fout geeft maar onmogelijk dat de uitleessoftware dit linkt aan de oliedruk.
Laatst gewijzigd door Leen op 12 apr 2021, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
-
En de inlaatcollector?? Als die niet vervangen wordt gaat de nieuwe gloeimodule er ook aan hé door dat er olie op gaat lekken... .
Waarschlijk lekt hij aan de swirlvalves of de blankingplates. De mijne heeft dit ook, ga dit dichten met speciale silicone voor inlaatcollectors. Nogal prijzig die inlaatcollectors om ze hiervoor te vervangen.
525d E61 2007 pre-LCI
-
@ Tom: welke problemen kan een kapotte gloeimodule geven?? Neem nu als het een strenge winter wordt en gloeimodule is stuk... wat dan??
Dan gaat hij moeilijk tot zeer moeilijk starten, en daarna onregelmatig draaien total hij wat opgewarmt is. In extremere gevallen Start hij niet.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Ik heb juist met de garagist gebeld die mijn kachelmotor heeft vervangen en hij beweert dat het dichten ervan maar een tijdelijke oplossing is en dat het meestal na 10.000km's terug begint te lekken. Je ziet het.. swirl flaps laten wegnemen heeft ook zo zijn nadelen..... .tom_il schreef:Waarschlijk lekt hij aan de swirlvalves of de blankingplates. De mijne heeft dit ook, ga dit dichten met speciale silicone voor inlaatcollectors. Nogal prijzig die inlaatcollectors om ze hiervoor te vervangen.
Ze lekken ook met de standaard swirlvalves, waarna het probleem opgelost is met het plaatsen van blankingplates.
ik ga in elk geval de speciale siliconen gebruiken, ik vertrouw hier meer op dan een nieuwe inlaatcollector.
ik ga in elk geval de speciale siliconen gebruiken, ik vertrouw hier meer op dan een nieuwe inlaatcollector.
525d E61 2007 pre-LCI
-
En hoe komt het dat jij meer op speciale siliconen vertrouwt dan op een nieuw inlaatcollector? En hoe hard vertrouw jij op het dichten met blanking plates?
Simpel omdat ze lekken met blankingplates en met de standaard swirlflapes. Tenzij de nieuwe inlaat collector geen flaps heeft ( Deze van de lci 525d) zie ik niet wat een nieuwe collector gaat wijzigen.
Speciale siliconen omdat deze geen vluchtige stoffen bevat waar je motor raar kan van doen.
Speciale siliconen omdat deze geen vluchtige stoffen bevat waar je motor raar kan van doen.
525d E61 2007 pre-LCI
Beste bimmers,
Ik heb ook dezelfde situatie gehad en het blijkt een motoroliedruk sensor/switch probleem te zijn, het lastige is niemand weet waar het gelegen is op mijn bmw f31 320d N47 motor, dus ik zal doorrijden tot ik de plek ervan kan vinden om te wisselen, dus het is en blijft een elektronische probleem.
Mvg
Ik heb ook dezelfde situatie gehad en het blijkt een motoroliedruk sensor/switch probleem te zijn, het lastige is niemand weet waar het gelegen is op mijn bmw f31 320d N47 motor, dus ik zal doorrijden tot ik de plek ervan kan vinden om te wisselen, dus het is en blijft een elektronische probleem.
Mvg
-
Bij mij is het vanzelf weg gegaan. Heb het niet meer terug gehad.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 31 mei 2021, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qoute van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
Reden: Het qoute van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.