Xenon lampen en AE
Xenon lampen en AE
Even een vraag over de stamdaard Xenon en AE.
Mijn Xenon koplampen verschillen wat van kleir. Ik wil beide graag vervangen voor nieuwe Xenon lampen.
It geld ook voor de AE. Deze zijn wit, alleen verschillen ze ook van kleur. De kleine zijn lichter dan de grote.
Nu is mijn vraag wat voor type xenon moet erin? En wat voor lampjes zijn de AE .
En waar te bestellen?
Lees veel over 3000 of zoveel K?
Groeten
Mijn Xenon koplampen verschillen wat van kleir. Ik wil beide graag vervangen voor nieuwe Xenon lampen.
It geld ook voor de AE. Deze zijn wit, alleen verschillen ze ook van kleur. De kleine zijn lichter dan de grote.
Nu is mijn vraag wat voor type xenon moet erin? En wat voor lampjes zijn de AE .
En waar te bestellen?
Lees veel over 3000 of zoveel K?
Groeten
Re: Xenon lampen en AE
Dat de kleine lichter zijn dan de grote is wegens de constructie ervan. Kan je niets aan doen. Er zit maar 1 lamp in die beide AE oplicht.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Slechte verlichting
Beste bimmers!
Bij de laatste APK keuring moest de Xenon bij mij eruit omdat het geen gebundeld licht gaf maar een gespreide vlek.
Natuurlijk, zei ik, haal er maar uit, en hebben ze de standaard H7 (geloof ik) lampjes er in gedaan.
Nu rijd ik al een paar maanden en zo en begin de xenon erg te missen, het stond ook super op mijn gitzwarte E60.
Hij is van 2006 (dus pre-LCI)
Mijn vraag:
Heeft iemand een tip over hoe ik het effect terug kan krijgen?
Ik heb geen ervaring in koplampen van de E60 pre-LCI, in dit artikel zie ik een link naar http://www.bimmerparts.nl/bmw-h7-blue-halogeenlampen
Kan ik deze lampen zo installeren in mijn koplampen?
PS:
De vorige Xenon-lampen waren er op gezet voor dat ik de auto had, ze waren met adaptors en al erin gezet, aangezien die van mij standaard geen Xenon had (aanname)
Bij de laatste APK keuring moest de Xenon bij mij eruit omdat het geen gebundeld licht gaf maar een gespreide vlek.
Natuurlijk, zei ik, haal er maar uit, en hebben ze de standaard H7 (geloof ik) lampjes er in gedaan.
Nu rijd ik al een paar maanden en zo en begin de xenon erg te missen, het stond ook super op mijn gitzwarte E60.
Hij is van 2006 (dus pre-LCI)
Mijn vraag:
Heeft iemand een tip over hoe ik het effect terug kan krijgen?
Ik heb geen ervaring in koplampen van de E60 pre-LCI, in dit artikel zie ik een link naar http://www.bimmerparts.nl/bmw-h7-blue-halogeenlampen
Kan ik deze lampen zo installeren in mijn koplampen?
PS:
De vorige Xenon-lampen waren er op gezet voor dat ik de auto had, ze waren met adaptors en al erin gezet, aangezien die van mij standaard geen Xenon had (aanname)
Als ik je goed begrijp heb je dus geen lenzen in je wagen en geeft de Xenon er een "diffuus" licht in weer. Dat is eigenlijk niet anders op te lossen behalve door lampen met een lens erin te hebben.
Vanaf 2005 is het verplicht om een koplampsproei installatie te hebben anders mag je geen xenon voeren. Het lijkt mij dat je verlichting daarop is afgekeurd en niet op het lichtbeeld. Indien die aftermarket goed is gemonteerd moet het lichtbeeld kloppen. Ook al is het irritant voor andere weg gebruikers dat je met verstrooid licht rond rijd.
De goedkoopste optie is dus weer een Pilot (goed merk) xenon pakket op de kop te tikken dat geschikt is voor je bimmer. laat anders ook eens je koplampen helder polijsten dat wil ook wel eens helpen.
Tevens ben je verplicht een koplamp sproei installatie te hebben, die zijn er ook aftermarket. Wellicht niet zo fraai als een OEM set maar het is wel een optie.
Een andere optie en wellicht jouw meest passende is bij iedere keuring de xenon lampen even vervangen door de halogeen lampjes.
Vanaf 2005 is het verplicht om een koplampsproei installatie te hebben anders mag je geen xenon voeren. Het lijkt mij dat je verlichting daarop is afgekeurd en niet op het lichtbeeld. Indien die aftermarket goed is gemonteerd moet het lichtbeeld kloppen. Ook al is het irritant voor andere weg gebruikers dat je met verstrooid licht rond rijd.
De goedkoopste optie is dus weer een Pilot (goed merk) xenon pakket op de kop te tikken dat geschikt is voor je bimmer. laat anders ook eens je koplampen helder polijsten dat wil ook wel eens helpen.
Tevens ben je verplicht een koplamp sproei installatie te hebben, die zijn er ook aftermarket. Wellicht niet zo fraai als een OEM set maar het is wel een optie.
Een andere optie en wellicht jouw meest passende is bij iedere keuring de xenon lampen even vervangen door de halogeen lampjes.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)
De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt.
De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Die aub geen xenonlampen in een reflector lamp, trekt op niks, is enorm verblindend, je ziet van ver dat het gewoon niet klopt.
525d E61 2007 pre-LCI
Geen keur eis meer, hmm das wel jammer want dat verminderde het aantal aftermarket setjes aanzienlijk.
Ik zie ze ook liever niet in de halogeen koplampunits maar ieder zijn meug.
Ik moet dan mijn antwoord herzien betreft je afkeur. Heb je ook verweerde en doffe koplampen?
Ik zie ze ook liever niet in de halogeen koplampunits maar ieder zijn meug.
Ik moet dan mijn antwoord herzien betreft je afkeur. Heb je ook verweerde en doffe koplampen?
avdakker schreef:Als ik je goed begrijp heb je dus geen lenzen in je wagen en geeft de Xenon er een "diffuus" licht in weer. Dat is eigenlijk niet anders op te lossen behalve door lampen met een lens erin te hebben.
Je slaat de spijker op zijn kop, behalve op de reden van afkeur, als ik het me nog goed kan herinnern klopte het lichtbeeld niet door teveel verstrooiing.
Tijdens de APK meten ze de licht verstrooiing op een meetplaat, die moet op de lijntjes laten zien dat de lichtbundeling goed is gefocust. En dat was niet het geval.
Ik heb inderdaad geen lens maar reflector koplampen.
Hier in was ik een totale leek, maar al doende leert men.
Nu wik ik tegenliggers niet tot last zijn betreft verblinding, maar wil erg graag Xenon of Xenon-like koplampen omdat ik het gewoon super mooi vind op mijn bimmer.
En als het goed is zijn de koplampreinigingsinstallatie niet meer verplicht.
Ik ga eens even rond neuzen naar koplampen, en als ik dan toch bezig ben ga ik denk ik de LCI achterlichten ook doen.
heeft iemand al ervaring of een DIY?
Zoals in andere reacties al beantwoord was is een sproei installatie niet meer noodzakelijk nee.
Voor het ombouwen ben je wel wat verder van huis zoals lichtmodules en programmeren om de boel om te zetten. Ik heb daar niet zo heel veel kaas van gegeten maar hierbij in elk geval een DIY voor het uitbouwen van de boel:
Achterlichten:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
Voorlampen:
Mijn lampunits heb ik er al meer uit gehad. Das echt kinderspel om te doen. Succes met je ombouw, mooi is het zeker.
Ik heb zelf enkel de LED achterlichten nog niet maar de rest wel. Zou ook niet anders willen.
Voor het ombouwen ben je wel wat verder van huis zoals lichtmodules en programmeren om de boel om te zetten. Ik heb daar niet zo heel veel kaas van gegeten maar hierbij in elk geval een DIY voor het uitbouwen van de boel:
Achterlichten:
Voorlampen:
Mijn lampunits heb ik er al meer uit gehad. Das echt kinderspel om te doen. Succes met je ombouw, mooi is het zeker.
Ik heb zelf enkel de LED achterlichten nog niet maar de rest wel. Zou ook niet anders willen.
avdakker schreef:Zoals in andere reacties al beantwoord was is een sproei installatie niet meer noodzakelijk nee.
Achterlichten:
Voorlampen:
Dank avdakker.
Voorlopig ga ik met de 'GP Thunder Xenon Look 8500K' rijden, heb ze vandaag besteld, hopelijk morgen in huis.
Ik verwacht nog ca 3 maanden met deze BMW te rijden. Ik ben van plan een F10 te kopen.
Dus dan ga ik niet al teveel aan deze BMW doen. Houd hem dan lekker zo veel mogelijk origineel voor de volgende liefhebber.
8500K? Das wel heel erg blauw paars. Ik benader het liefst zo veel mogelijk het OEM licht of iets witten maar verder ook niet. 5000K is dan ook wel het maximale lijkt mij zo.
Ik heb ze gisteren avond binnen gekregen en geïnstalleerd, maar er is helaas 1 stuk gegaan net na het installeren.
Het blauw viel reuze mee, het had een lichte blauwe gloed.
Vraagje is het hinderlijk om met 100w lampjes te gaan rijden als dimlicht, of is dat te veel?
Het blauw viel reuze mee, het had een lichte blauwe gloed.
Vraagje is het hinderlijk om met 100w lampjes te gaan rijden als dimlicht, of is dat te veel?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 28 feb 2015, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Ik heb de 100w 8500K binnen gekregen.
Ga ze morgen plaatsen en een fotootje uploaden
Edit: Het is de GP Thunder Xenon look.
Ga ze morgen plaatsen en een fotootje uploaden

Edit: Het is de GP Thunder Xenon look.
Heb beloofd dat ik een foto zou uploaden, een beetje laat, maar beter dan nooit.

Het lampje (rechts) die je ziet op de foto zijn de volgende: GP Thunder Xenon Look 8500K set (H7)
Gekocht bij http://hidxenonverlichting.nl/

Het lampje (rechts) die je ziet op de foto zijn de volgende: GP Thunder Xenon Look 8500K set (H7)
Gekocht bij http://hidxenonverlichting.nl/