verwarmd stuur
verwarmd stuur
Beste forumleden,
ik ben in mijn 520d een verwarmd stuur aan het inbouwen en heb het nodige veranderd(SZL,stuur,schakelaar stuurverwarming en sleepring).Nu is alles geïnstalleerd en gecodeerd maar ik heb 1 draad waarvan ik niet weet waar die naartoe moet....Als foutcode krijg ik thermostaat onlogisch signaal dus veronderstel ik dat het de draad van de thermostaat van het stuur is....Als ik online op WDS ga kijken komen de kleuren niet overeen met de kleuren in mijn stuurwiel,ik heb nog 1 zwarte draad over van de in totaal 4 draden(op schema idd 4).Waar moet die draad nu naartoe,iemand een idee of een bosch schema misschien??Ik heb een foto bijgevoegd van mijn stuur gemonteerd in de wagen.Dank bij voorbaat!!
ik ben in mijn 520d een verwarmd stuur aan het inbouwen en heb het nodige veranderd(SZL,stuur,schakelaar stuurverwarming en sleepring).Nu is alles geïnstalleerd en gecodeerd maar ik heb 1 draad waarvan ik niet weet waar die naartoe moet....Als foutcode krijg ik thermostaat onlogisch signaal dus veronderstel ik dat het de draad van de thermostaat van het stuur is....Als ik online op WDS ga kijken komen de kleuren niet overeen met de kleuren in mijn stuurwiel,ik heb nog 1 zwarte draad over van de in totaal 4 draden(op schema idd 4).Waar moet die draad nu naartoe,iemand een idee of een bosch schema misschien??Ik heb een foto bijgevoegd van mijn stuur gemonteerd in de wagen.Dank bij voorbaat!!
Re: verwarmd stuur
foto wil er niet op.....
Het is mij onduidelijk hoeveel draden er daadwerkelijk in je stuur zitten en welke kleurcodes.
Wat is het bouwjaar + maand van de 520d?
Wat is het bouwjaar + maand van de 520d?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Het bouwjaar is 3/2007 geen lci chassisnr:WBANJ31030CS33403.Uiy het stuur komen s stekkers.Aan de linkerkant een stekker met 2 draden kleur blauw en bruin.Linksonder een zwarte stekker met 1 zwarte draad(die ik niet weet waar die in moet).Rechts 1 stekker met een okerkleurige draad.2 Stekkers passen perfect in de slipring maar voor die ene zwarte is er nergens geen opening meer.Slipring en SZL zijn voor een wagen met verwarmd stuur....
Heb je een uitdraai van de foutcode?
Wat is s stekkers?
Wat is s stekkers?
S stekkers moet natuurlijk 3 stekkers zijn.De foutcode is 94F4 defecte temperatuursensor,het is deze draad waarvan ik niet weet waar hij in moet ....
Heb je het chassisnummer van de auto waar het stuur uitkomt? Zo nee dan het bouwjaar + maand van de auto.
Kan je het pad beschijven welk schema je van wds online hebt gebruikt dan kan ik ze naast elkaar houden.
Kan je het pad beschijven welk schema je van wds online hebt gebruikt dan kan ik ze naast elkaar houden.
Voor zover ik kan zien op het stuur zou het van 2/2006 zijn:
Het pad:WDS online-E60/61-complete vehicle-body-heating and air conditioning-steering wheel heater-steering wheel heater as of 2005/9
Het pad:WDS online-E60/61-complete vehicle-body-heating and air conditioning-steering wheel heater-steering wheel heater as of 2005/9
Ik denk dat dit het chassisnr is:WBANB53507CP03950
Ik heb inmiddels ontdekt bij de verkoper van mijn stuur dat de plaat waarop airbag en multifunctietoetsen op staan 1 draad meer heeft,nu nog ontdekken waar die uitkomt.
Hier link naar plaat:
http://i32.photobucket.com/albums/d34/g ... b2a27f.jpg
Hier link naar plaat:
http://i32.photobucket.com/albums/d34/g ... b2a27f.jpg
Op die "plaat" zit dus een extra draad welke nu los hangt?
Heb je daar een duidelijke foto van dan wel een voorbeeld dan kan ik aan de hand daarvan eens kijken waar die uitkomt.
Heb je daar een duidelijke foto van dan wel een voorbeeld dan kan ik aan de hand daarvan eens kijken waar die uitkomt.
Hierbij een iets grotere foto met rode cirkel rond de draad in kwestie:
http://i32.photobucket.com/albums/d34/g ... 448553.jpg
Betere kwaliteit gaat niet deze foto komt van het internet bij iemand die deze te koop heeft.
De "plaat" heet dus steering wheel horn plate.
http://i32.photobucket.com/albums/d34/g ... 448553.jpg
Betere kwaliteit gaat niet deze foto komt van het internet bij iemand die deze te koop heeft.
De "plaat" heet dus steering wheel horn plate.
Laatst gewijzigd door gromper op 26 sep 2014, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je het onderdeelnummer van die plaat?