Motoroliedruk te laag..
Re: Motoroliedruk te laag..
Sommige horen de hunne duidelijk fluiten andere minder. De mijne hoor ik ook als mijn ondergrondse garage uitrij.
Een geluid is moeilijk te beoordelen. Als de roetfilter en katalysator word weggenomen hoor je de turbo ook veel hader fluiten.
Een geluid is moeilijk te beoordelen. Als de roetfilter en katalysator word weggenomen hoor je de turbo ook veel hader fluiten.
525d E61 2007 pre-LCI
Geloof mijn maar als jou auto geen oliedruk krijgt de turbo echt geen tijd krijgt om te fluiten.
Die gaat er meteen aan die draait nog bijna 10x zo snel als het motor toerental.
Mijn vader had olie pomp kapot op zijn vw passat. Lampje ging aan en auto meteen uit gezet.
Had alles kapot compleet nieuwe motor en turbo erin.
Maar zou idd sensor vervangen en als melding nog terugkomt meteen nasr de garage, dan kun je ook iemand verandwoordelijk houden bij verkeerde diagnose als blok alsnog kapot loopt.
Die gaat er meteen aan die draait nog bijna 10x zo snel als het motor toerental.
Mijn vader had olie pomp kapot op zijn vw passat. Lampje ging aan en auto meteen uit gezet.
Had alles kapot compleet nieuwe motor en turbo erin.
Maar zou idd sensor vervangen en als melding nog terugkomt meteen nasr de garage, dan kun je ook iemand verandwoordelijk houden bij verkeerde diagnose als blok alsnog kapot loopt.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
-
Is dat veel werk eig de druksensor laten vervangen? Ik moet sowieso men olie en filter veranderen.. dan kan ik mss ineens de druksensor mee laten vervangen?tom_il schreef:Waarom laat je niet de druksensor vervangen ? Als je daarna nog steeds melding krijgt zou ik geen meter meer rijden. Elke meter kan de laatste zijn.
Begrijp ik het goed dat de auto nog niet door een garage is nagekeken? Ik dacht gelezen te hebben dat de auto op 29-7 naar de dealer zou gaan? Als forumleden nagenoeg allemaal je adviseren niet door te rijden en je rijdt toch door en je volgt de adviezen niet op, dan snap ik heel eerlijk gezegd niet waarom je je vraag dan stelt ...
Autorijden kost nu eenmaal geld. Meldingen van je auto moet je "categoriseren". Is het een ernstige of een minder ernstige melding. De niet-ernstige kun je best negeren en een tijdje mee doorrijden. Zo heb ik de melding af-en-toe gehad dat mijn olieniveau sensor een storing had. Aangezien ik ook nog een peilstok heb is dat geen probleem en wacht ik met het vervangen totdat ik de olie moet vervangen (inmiddels beiden gedaan). Maar zoals Tom als schreef: oliedruk is het belangrijkste van je motor. Als deze wegvalt dan zijn de gevolgen heel groot. Ik heb mijn auto op vakantie niet voor niks naar NL lagen brengen door een bergingsdienst toen ik gedurende vijf minuten witte rook achter mijn auto zag. Achteraf bleek dat niks te zijn geweest (mogelijk condens in de uitlaat door de bijzondere omstandigheden of een regeneratieproces) en dat geintje kost mij waarschijnlijk € 300,- (bergingsdienst was gedekt door de verzekering -nota voor het onderzoek moet ik nog krijgen), maar ik sluit wel uit dat ik mijn motor niet in de soep draai als ik ermee door bleef rijden. Bovendien weet ik nu gelijk dat de meest belangrijke onderdelen van mijn motor goed is door deze uitgebreide check .. dus mijn advies: stop met vragen stellen maar onderneem actie ...
Autorijden kost nu eenmaal geld. Meldingen van je auto moet je "categoriseren". Is het een ernstige of een minder ernstige melding. De niet-ernstige kun je best negeren en een tijdje mee doorrijden. Zo heb ik de melding af-en-toe gehad dat mijn olieniveau sensor een storing had. Aangezien ik ook nog een peilstok heb is dat geen probleem en wacht ik met het vervangen totdat ik de olie moet vervangen (inmiddels beiden gedaan). Maar zoals Tom als schreef: oliedruk is het belangrijkste van je motor. Als deze wegvalt dan zijn de gevolgen heel groot. Ik heb mijn auto op vakantie niet voor niks naar NL lagen brengen door een bergingsdienst toen ik gedurende vijf minuten witte rook achter mijn auto zag. Achteraf bleek dat niks te zijn geweest (mogelijk condens in de uitlaat door de bijzondere omstandigheden of een regeneratieproces) en dat geintje kost mij waarschijnlijk € 300,- (bergingsdienst was gedekt door de verzekering -nota voor het onderzoek moet ik nog krijgen), maar ik sluit wel uit dat ik mijn motor niet in de soep draai als ik ermee door bleef rijden. Bovendien weet ik nu gelijk dat de meest belangrijke onderdelen van mijn motor goed is door deze uitgebreide check .. dus mijn advies: stop met vragen stellen maar onderneem actie ...
F31 320DA en E88 120i cabrio
-
Mijn advies aan jou.. : lees eerst goed voor je iets zegt! Mijn auto IS toen naar de garage geweest maar alles bleek 'ok'. Nu krijg ik de melding terug dus zal ik terug moeten.. . Heb je het nu begrepen?Wing schreef:Begrijp ik het goed dat de auto nog niet door een garage is nagekeken? Ik dacht gelezen te hebben dat de auto op 29-7 naar de dealer zou gaan? Als forumleden nagenoeg allemaal je adviseren niet door te rijden en je rijdt toch door en je volgt de adviezen niet op, dan snap ik heel eerlijk gezegd niet waarom je je vraag dan stelt ...
Je terugkoppeling was voor mij niet duidelijk. Daarom begon ik ook met een vraag ter check. Je toonzetting is nu een aantal keren redelijk aanvallend (ook richting Tom). Volgens mij proberen een aantal forumleden jou te helpen het in de juiste richting te zoeken. Als je op deze manier reageert dan krijg je denk ik op een gegeven moment geen reacties meer ...
F31 320DA en E88 120i cabrio
-
"Vraag ter check"?? Jij begint mij te bevelen en mij te vertellen wat ik moet doen en laten op een grof manier en als ik dan op dezelfde manier reageer voel je je aangevallen en begin je te stoken tussen mij en Tom en de hele forum en spreek je ook in naam van iedereen. Hou er nu mee op en als je het niet mee eens bent en mijn topics je niet interesseren en je irriteren gelieve het dan te negeren en naar de volgende topic gaan. Is niet veel gevraagd toch? Dat heb ik liever dan mij af te snauwen. Daar heb ik en jij helemaal niets aan?? Ik heb alleen profijt aan nuttige info gelijk Tom meestal neerpent en daarvoor zeg ik "Dank U!".Wing schreef:Je terugkoppeling was voor mij niet duidelijk. Daarom begon ik ook met een vraag ter check. Je toonzetting is nu een aantal keren redelijk aanvallend (ook richting Tom). Volgens mij proberen een aantal forumleden jou te helpen het in de juiste richting te zoeken. Als je op deze manier reageert dan krijg je denk ik op een gegeven moment geen reacties meer ...
Ps: ik denk dat ik nog beleefd blijf hoor kijk maar eens tussen mijn reacties op wat sommige naar mij gereageerd hebben.
Dus bij deze heb ik liever dat u niet reageert op mijn topics en wens ik u een zeer prettige dag verder.
Mvgr,
Berline denk dat je een beetje overreageert.
Je geeft een paar post terug het advies "blijven doorrijden man". Daarmee geef je te ergens kennen dat je niet bent binnen geweest en dat ook niet van plan bent te doen. Je kan niet vragen dat wing het hele topic doorleest, uiteindelijk stond er ook een vraagteken achter zijn zin.
Peace

Je geeft een paar post terug het advies "blijven doorrijden man". Daarmee geef je te ergens kennen dat je niet bent binnen geweest en dat ook niet van plan bent te doen. Je kan niet vragen dat wing het hele topic doorleest, uiteindelijk stond er ook een vraagteken achter zijn zin.
Peace

525d E61 2007 pre-LCI
-
Hey Tom,tom_il schreef:Berline denk dat je een beetje overreageert.
Peace![]()
![]()
Kijk na de eerste melding tijdje terug heb ik hem wel binnengedaan maar ze hebben niets gevonden... . Nu bij de tweede melding heb ik idd gezegd "lekker blijven doorrijden man" wat ik eig toch niet van plan ben. Ik moet toch olie laten veranderen+filter.. kan ik ineens de druksensor ook mee laten vervangen. Als hij een toon begint te slagen van "Stop met vragen stellen".. tja vind jij dan dat ik 'overdrijf'??
Ps: had het al eerder gevraagd maar je hebt er niet op gereageerd.. : is het veel werk om druksensor te laten vervangen?
Zo jammer dat sommige mensen altijd zo aangevallen reageren terwijl medeforummers ze met de beste bedoelingen proberen te helpen 

-
Jongens het probleem is gevonden!! Mijn inlaatcollector is stuk en die lekt olie op de gloeimodule die de melding geeft van motoroliedruk! Ik ga hem volgende week binnendoen voor beide te laten vervangen! Hij is uitgelezen met originele BMW software!
Gekend probleem met de gloeimodule die stuk gaat door olie. Maar dit heeft totaal niets met oliedruk te maken.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Nee maar dat veroorzaakt die melding wel het schijnt.. . Kijk ik ga sowieso de inlaatcollector en de gloeimodule laten vervangen dus daarna zullen we wel zien of het de probleem heeft opgelost of niet! Als het daarna terugkomt dan heb jij gelijk Tom!tom_il schreef:Gekend probleem met de gloeimodule die stuk gaat door olie. Maar dit heeft totaal niets met oliedruk te maken.

Maar sowieso kan ik de inlaatcollector zo niet laten lekken.. dat moet stoppen alhoewel ik me wel afvraag wat het zou geven als ik zo blijf rijden want inlaatcollector lekt olie maar merk er helemaal niets van aan de oliepeil?? Hoe kan dat dan?
Trouwens konden ze de gloeimodule niet beter afschermen dat het minder kans had om stuk te gaan?