Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Hallo
Ik ga vanmiddag een kijkje nemen bij een BMW 530D BJ:9-2005 231PK versie.
Nu heb ik veel gelezen over de swirlsflaps.Hoe kan ik voelen of kijken of deze verwijderd zijn? De auto komt van Particuliere hand. Ik weet het het is verstandiger om bij een dealer te kopen, maar wil de gok toch wagen, alle onderhoudshistorie en boekjes zitter erbij.
De auto heeft 246.000km gereden.
En mocht ik dit niet kunnen zien, heb ik ook ergens gelezen om tijdelijk een vacuumslang af te knijpen, zodat de klepjes open blijven staan, dit zou ik dan willen doen mocht ik tot de koop overgaan,om de rit naar huis veilig te stellen, want ik ga ze dan toch verwijderen deze dagen,incl reinigen.
Ik ga vanmiddag een kijkje nemen bij een BMW 530D BJ:9-2005 231PK versie.
Nu heb ik veel gelezen over de swirlsflaps.Hoe kan ik voelen of kijken of deze verwijderd zijn? De auto komt van Particuliere hand. Ik weet het het is verstandiger om bij een dealer te kopen, maar wil de gok toch wagen, alle onderhoudshistorie en boekjes zitter erbij.
De auto heeft 246.000km gereden.
En mocht ik dit niet kunnen zien, heb ik ook ergens gelezen om tijdelijk een vacuumslang af te knijpen, zodat de klepjes open blijven staan, dit zou ik dan willen doen mocht ik tot de koop overgaan,om de rit naar huis veilig te stellen, want ik ga ze dan toch verwijderen deze dagen,incl reinigen.
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Volgens mij kun je dit nergens aan zien zonder het inlaatspruitstuk eraf te halen...
Voor de rit naar huis en komende dagen zou ik nog geen stappen ondernemen maargoed dat moet je uiteraard zelf weten
. Ik zou ze wel zeker eruit laten halen
.
Voor de rit naar huis en komende dagen zou ik nog geen stappen ondernemen maargoed dat moet je uiteraard zelf weten


Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Met een spiegel is wel onder het spruitstuk door te kijken, moet je wel weten waar je naar kijkt. Zie je een horizontale rvs stang, dan kunnen ze er nog in zitten. Kan ook zijn dat alleen de kleppen zijn afgezaagd, dan zit die stang er mogelijk nog. Heb zelf ook een auto van die leeftijd, zaten verstevigde kleppen in dus denk dat het risico van het naar huis rijden wel mee valt
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Tuurlijk valt dat mee. Wedden dat meer dan de helft ze nog heeft ?
Ik heb met mijn telefoon een foto van de onderkant gemaakt om vast te stellen dat ze er bij mij nog inzaten.
Dat wil zeggen, de asjes en de stang waren nog aanwezig. De klepjes zelf waren er amateuristisch afgezaagd, waardoor er speling op de asjes zat en mijn auto meer zweette dan ik ooit heb gedaan.
Inmiddels vervangen door blinding plates (de grote)
Ik heb met mijn telefoon een foto van de onderkant gemaakt om vast te stellen dat ze er bij mij nog inzaten.
Dat wil zeggen, de asjes en de stang waren nog aanwezig. De klepjes zelf waren er amateuristisch afgezaagd, waardoor er speling op de asjes zat en mijn auto meer zweette dan ik ooit heb gedaan.
Inmiddels vervangen door blinding plates (de grote)
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Hallo
Nou het is gelukt. Heb de auto bij een garage na laten kijken. Was helaas geen tijd om het inlaatspruitstuk los te halen om de klepjes te bekijken. Maar de oude eigenaar heeft me met rekening latem zien dat ze waren verwijderd. Alleen niet vervangen door blindklepjes. We hebben wel de kap over de motor losgehaald. Meer het blok was keurig netjes droog. Verder geen schokkende dingen geconstateerd. Ik zal hier morgen met fotos in de showroom een stukje plaatsen.
Wat rijd deze wagen fantastisch. Hoop vermogen.
Verder was het panorama dak de afvoer gootjes vervangen door gemodificeerden. Alleen als je het dak sluit suist het een heel klein beetje vooraan. Maar nog eens na laten kijken. Hier was de aanschafprijs ook op aangepast. Evenals een paar kleine deukjes ( van amdere autodeuren ). En een sensor van het pdc vooraan. Ene keer doet ie het wel, amdere keer niet. Foutmelding gaf een aardfout aan. Dus ook nog maar even vervangen nog.
Gr
Nou het is gelukt. Heb de auto bij een garage na laten kijken. Was helaas geen tijd om het inlaatspruitstuk los te halen om de klepjes te bekijken. Maar de oude eigenaar heeft me met rekening latem zien dat ze waren verwijderd. Alleen niet vervangen door blindklepjes. We hebben wel de kap over de motor losgehaald. Meer het blok was keurig netjes droog. Verder geen schokkende dingen geconstateerd. Ik zal hier morgen met fotos in de showroom een stukje plaatsen.
Wat rijd deze wagen fantastisch. Hoop vermogen.
Verder was het panorama dak de afvoer gootjes vervangen door gemodificeerden. Alleen als je het dak sluit suist het een heel klein beetje vooraan. Maar nog eens na laten kijken. Hier was de aanschafprijs ook op aangepast. Evenals een paar kleine deukjes ( van amdere autodeuren ). En een sensor van het pdc vooraan. Ene keer doet ie het wel, amdere keer niet. Foutmelding gaf een aardfout aan. Dus ook nog maar even vervangen nog.
Gr
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Ik zou ze alsnog vervangen voor blindklepjes, door het plastic heen zijn nu schroefjes gebruikt die met vloeibare pakking zijn dichtgesmeerd. Na verloop van tijd gaat dit gewoon lekken, door de olie en de overdruk van de turbo in het inlaatspruitstuk. Na verloop van tijd vreet de olie aan het vacuümslangetje en heb je een storing omdat de EGR klep niet meer gestuurd wordt.
Ik weet niet of je de grote of kleine versie heb, mocht het de kleine versie zijn heb ik die nog wel
Ow, voordat je denkt, die wil wat verdienen, vandaar het verhaal... Je mag ze gratis hebben, mits je ze komt ophalen, ander wil ik de verzendkosten
ik gebruik ze toch niet (heb de grotere versie gebruikt)
Ik weet niet of je de grote of kleine versie heb, mocht het de kleine versie zijn heb ik die nog wel

Ow, voordat je denkt, die wil wat verdienen, vandaar het verhaal... Je mag ze gratis hebben, mits je ze komt ophalen, ander wil ik de verzendkosten

Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
De kleine gaan ook niet in een 530D passen
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Hoe weet je welke versie afblinddopjes nodig bent? Ja als je open ligt zeker? Ik ga het inderdaad wel laten doen. Ofwel samen met een ervaren iemand .
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Je hebt de 32mm blanking plates nodig 6 stuks. Heb deze van de week bij iemand in zijn 530d e60 geplaatst.

FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Helaas toen ik er achter probeerde te komen wist niemand dat met zekerheid te zeggen.
In ieder geval, ik weet niet waar die kleinere dan wel inzitten, maar ik heb nog setje van 6 :-)
In ieder geval, ik weet niet waar die kleinere dan wel inzitten, maar ik heb nog setje van 6 :-)
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Oke ik houd het in mijn achterhoofd.
Nu ben ik vandaag wel wat anders gaan testen.
Dagrijlicht.
In de boordcomputer ( scherm ) . Kan ik deze aan en uit schakelen.
Maar zodra ik de lichtschakelaar op auto zet. Dan gaan overdag de Xenon lampen aan, als ik de dagriicht heb aangevinkd.
Maar zodra ik het vinkhe dagrijlicht weghaal. Dan brand er niets. Alleen zodra ik door een tunnel rijd, springen de Xenon lampen even aan.
Moet het niet zo zijn dat wanneer ik de dagrijlicht activeer, en de lichtknop aanzet, dat dan de ringen moeten branden, en de ledjes aan moeten zijn?
Als ik de lichtschakelaar op stadlicht zet. Dan branden wel alleen de ringen en de ledjes.
Hetzelfde als thuiskom licht. Deze staat ingeschakeld. Het werkt ook. Als ik de motor uitzet en de sleitel zit er nog in blijven de ringen branden. Maar zodra ik de druksleutel eruit klik. Gaan de lichten ook uit. Terwijl er 30sec ingesteld staat. ? Ook snap ik het systeem van de druksleutel en start/stop knop volgens mij niet helemaal. Want als ik de motor uitzet. En ik druk de sleutel niet in, maar pak hem er gewoon uit. Blijven de lampen en het scherm wel branden. Ook als ik hem op slot zet.
Ik zal het denk ik wel verkeerd gebruiken?
Nu ben ik vandaag wel wat anders gaan testen.
Dagrijlicht.
In de boordcomputer ( scherm ) . Kan ik deze aan en uit schakelen.
Maar zodra ik de lichtschakelaar op auto zet. Dan gaan overdag de Xenon lampen aan, als ik de dagriicht heb aangevinkd.
Maar zodra ik het vinkhe dagrijlicht weghaal. Dan brand er niets. Alleen zodra ik door een tunnel rijd, springen de Xenon lampen even aan.
Moet het niet zo zijn dat wanneer ik de dagrijlicht activeer, en de lichtknop aanzet, dat dan de ringen moeten branden, en de ledjes aan moeten zijn?
Als ik de lichtschakelaar op stadlicht zet. Dan branden wel alleen de ringen en de ledjes.
Hetzelfde als thuiskom licht. Deze staat ingeschakeld. Het werkt ook. Als ik de motor uitzet en de sleitel zit er nog in blijven de ringen branden. Maar zodra ik de druksleutel eruit klik. Gaan de lichten ook uit. Terwijl er 30sec ingesteld staat. ? Ook snap ik het systeem van de druksleutel en start/stop knop volgens mij niet helemaal. Want als ik de motor uitzet. En ik druk de sleutel niet in, maar pak hem er gewoon uit. Blijven de lampen en het scherm wel branden. Ook als ik hem op slot zet.
Ik zal het denk ik wel verkeerd gebruiken?
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Oh volgens mij heb ik het verhaal van de thuiskom verlichting elders al gelezen op het forum. Auto afzetten grootlicht activeren, en auto vergrendelen. Dat gaat nog niet automatisch bij de pre-lci modellen zoals het het uit forum draadje begreep.
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Thuiskom verlichting gaat nooit automatisch, is altijd met grootlicht schakelaar. Dit wil je ook niet automatisch, niet zo geweldig voor de batterij als hij dit telkens zou doen.
Wel bizar dat jij de sleutel er gewoon kunt uittrekken. Dit hoort volgens mij niet zo te zijn, maar ondertussen doet ik dit automatisch en denk ik er niet bij na. Zal dadelijk eens proberen.
Bij de pre-LCI branden de gewone lichten als dagrijlicht. Alleen de ringen gaat alleen bij een LCI of bij een pre-LCI na sept 2006 als je dit (laat) coderen.
Wel bizar dat jij de sleutel er gewoon kunt uittrekken. Dit hoort volgens mij niet zo te zijn, maar ondertussen doet ik dit automatisch en denk ik er niet bij na. Zal dadelijk eens proberen.
Bij de pre-LCI branden de gewone lichten als dagrijlicht. Alleen de ringen gaat alleen bij een LCI of bij een pre-LCI na sept 2006 als je dit (laat) coderen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Oke bedankt voor de info. Dan is het duidelijk voor mij. Dan hoef ik niet verder te knoeien.
Ik kan overigens gewoon de sleutel er helemaal uit trekken terwijl de motor draait. Maar ik kreeg zostraks een storing toen ik de motor uitzette en de sleutel eruit trok, iets van ga nu naar een bmw punt. Maar heb t zosnel niet kunnen lezen precies. Probeer het straks nog wel even uit.
Ik kan overigens gewoon de sleutel er helemaal uit trekken terwijl de motor draait. Maar ik kreeg zostraks een storing toen ik de motor uitzette en de sleutel eruit trok, iets van ga nu naar een bmw punt. Maar heb t zosnel niet kunnen lezen precies. Probeer het straks nog wel even uit.
Re: Swirlflaps BMW 530D 9-2005 231Pk versie
Daarnet geprobeerd,sleutel hoort er niet uit te komen zonder eerst te duwen.
525d E61 2007 pre-LCI