Inleren adaptieve bochtverlichting

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bart70
Contacteer:

Inleren adaptieve bochtverlichting

Bericht door Bart70 » 05 sep 2014, 15:03

Misschien niet helemaal in het goede topic maar daar word ik vanzelf wel op gewezen dan :whistle:

Mijn koplampen zijn geschuurd en gespoten, hiervoor zijn ze gedemonteerd, na montage nu krijg ik de melding dat dimlicht rechts niet werkt (doet het gewoon :jack: ) en de melding dat de adaptieve bochtverlichting niet werkt, deze doet het ook echt niet geloof ik al is dat heel slecht te zien met daglicht.

Langs plaatselijke vakgarage geweest, kon de fouten niet wissen en hebben met de stealer gebeld, die zeiden dat ze opnieuw ingeleerd moeten worden maar waren erg druk en hadden hier geen tijd voor, dat is nog eens service…..

Is er toevallig iemand hier op het forum in de Randstad die dit kan doen, liefst morgen, ben verder niet zo veeleisend hoor….

Source

Re: Inleren adaptieve bochtverlichting

Bericht door Source » 05 sep 2014, 21:16

Hhmm....wel apart.
Ik zou de foutcode wel willen weten als je de auto uitleest. Ik ga er vanuit dat na demontage niet aan de afstelling van de koplampen is gedraaid.
Ik ben morgen vanaf 10:00 tot 16:00 uur in De Lier mocht je willen kan je langsrijden. (bel even voor het adres)
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 06 sep 2014, 08:49

Heb je even appie gestuurd, afstelling is volgens mij niets aan gebeurd, de garagist heeft bij zijn eigen E61 hetzelfde gehad maar kon daar het foutgeheugen wel wissen, heeft misschien met de lm2 te maken ?

tom_il

Bericht door tom_il » 06 sep 2014, 08:56

Lm2 dat zou goed kunnen. Nooit gehoort van problemen met bochtverlichtingsproblemen bij uitbouwen van koplampen.
Ben je zeker dat de bocht verlichting werkte na het inbouwen van de lm2 ?. In de jouwe zat er een aparte module in voor bocht verlichting waar deze bij de lm2 zit ingebouwd. Niet zo evident om over te gaan naar lm2 met werkende bocht verlichting. Vermoed ook dat de automatische hoogte regeling ook niet meer werkt.
525d E61 2007 pre-LCI

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 06 sep 2014, 09:12

Bochtverlichting werkte nog prima na inbouwen van de lm2. Of de hoogte regeling nog werkt weet ik niet, krijg ik geen melding over.

tom_il

Bericht door tom_il » 06 sep 2014, 12:44

Hoogte regeling geeft geen foutmelding. Is alleen te zien bij het uitlezen.
525d E61 2007 pre-LCI

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 06 sep 2014, 13:04

Nu bij Source, alles werkt gewoon, ook testprogramma doorgelopen, geen storing, melding wil er alleen niet uit. Ook niet na wissen fouthistorie :s

Source

Bericht door Source » 07 sep 2014, 11:58

Inderdaad er stonden 2 foutmeldingen gelogd omtrent de koplampen waarvan de één het gevolg van de ander was.
Deze heb ik gewist echter blijft de melding in het cic systeem aanwezig.
Er is een rondje gereden met de adaptieve koplampen en daar komt geen melding van terug. Ik heb wat testen gedaan tbv dit systeem en dat werkt allemaal.
Dan blijven er 3 dingen over:
1) cic flashen
2) koplampen compleet testen in een andere E6X
3) frm1 terugbouwen om te testen
( 4) evt. frm2 codering terugzetten )

Ik vind het allemaal te ver gezocht en het is niet logisch.
Ik heb de auto een paar maanden eerder uitgelezen en toen stond er niks over de adaptieve koplampen gelogd.
Ik wacht op het vervolg afhankelijk wat daar uitkomt verder kijken.

zino1976

Bericht door zino1976 » 14 sep 2014, 21:27

Zet hem anders eens een half uur stroomloos door de pool los te halen.
Zodat de condensatoren in de ecus ook volledig ontladen worden.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 14 sep 2014, 21:31

Ga ik eens proberen, moet dan daarna de foutmelding nog gewist worden of hoort deze dan niet meer te komen ?

zino1976

Bericht door zino1976 » 15 sep 2014, 13:49

Als ze er niet meer instaan dan zou je hem zo stroomloos kunnen maken en kijken of het iets doet. Als het ergens 'is blijven hangen' komen ze misschien niet meer.
Zouden ze er om 1 of andere reden weer instaan dan zullen ze er ook inblijven staan na het stroomloos maken.
Lijkt me een raar iets dat de fouten gewist zijn, vervolgens ook niet meer terug komen maar dat de meldingen wel op het scherm blijven verschijnen.
Je kan het altijd even proberen. Heb het wel eens gehad dat een software probleem verholpen was nadat ik de auto een nacht van de stroom heb gehad..
Wissen achteraf kan nooit kwaad als je zelf de mogelijkheid hebt.

Misschien hebben ze de auto niet van de stroom af gehad toen ze de koplampen gingen demonteren en is er daardoor iets fout gegaan. Hij geeft ze niet voor niks alleen aan de voorkant op en niet aan de achterkant. Heb zelf ook wel eens een error gekregen nadat ik de lichtmodule losmaakte zonder de stroom eraf te halen.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 sep 2014, 14:28

oke, dank voor de info, ik heb idd het idee dat ze de accu niet los hebben gehad met de demontage, kan anders ook niet verklaren waarom de melding er in komt, wel vreemd dat deze er na het wissen idd gewoon in blijft staan maar zal morgen eens de pool loshalen voor een paar uur en kijken of de melding er dan nog in komt.

Source

Bericht door Source » 15 sep 2014, 14:43

Opzich maakt het niet uit als de polen erop hebben laten zitten zolang je maar de auto niet op contact zet of verrijd en ik denk dat dat is gebeurd. Met verrijden bedoel ik de motor gestart te hebben.

Het zou mooi zijn als hiermee het probleem is opgelost.

Source

Bericht door Source » 16 sep 2014, 13:47

En heeft het geholpen? :driving:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 16 sep 2014, 14:05

Nog niet aan toe gekomen, vandaag net even de velgen laten richten en boel goed laten balanceren, had toch weer last van trillingen in het gebied van 90-110, nu weer kaarsrecht alleen bleek er weer een verrotte achterband bij te zitten, binnenwang zat een bult, nu dus eerst weer twee nieuwe achterbanden, binnen 3 maanden tijd dus gewoon vier nieuwe banden moeten kopen, wordt er niet erg vrolijk van.
Tevens bleek er in een achtervelg een klein scheurtje te zitten, waarschijnlijk de verklaring voor het feit dat ik zo vaak de melding kreeg van bandenspanningsverlies. Daar ben ik nu hopelijk vanaf.
Afijn, auto meteen even door gereden naar de garage waar ze de verlichting hebben gedaan, die monteren morgen twee nieuwe achterbanden en halen meteen ook even de minpool van de accu los, als de melding er dan toch in blijft staan dan rijden ze meteen door naar de bmw dealer als deze tijd heeft.

Trilling is in ieder geval weer zo goed als weg, denk met de nieuwe banden compleet, anders mocht ik terug komen naar het bedrijf dat ze gericht heeft om nog een keer te laten superbalanceren.

Kortom, wordt vervolgd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”