Auto start slecht
Auto start slecht
Ik heb sinds gisteren dat mijn wagen slecht blijkt te starten. Net of de startmotor wat tegen wordt gehouden of lastig rond komt. Hij start nog wel redelijk snel maar het is trager als normaal.
Ik heb onlangs de swirlflaps vervangen en direct ook alle gloeibougies mee vervangen. Ik vermoed nu dat de regelunit van de gloeibougies de boosdoener is.
Zelf heb ik software en een stekker (moet deze nog installeren) dus zal trachten vanavond eens een keer die zooi aan de gang te krijgen om het uit te lezen.
Is mijn vermoeden een mogelijke boosdoener in jullie ogen? De startmotor zelf is het waarschijnlijk niet omdat dit anders zou klinken met het starten. De accu is 6 maanden oud met nieuwe bekabeling dus die is het ook niet. (geen ontladingsmelding van de accu)
Ik heb onlangs de swirlflaps vervangen en direct ook alle gloeibougies mee vervangen. Ik vermoed nu dat de regelunit van de gloeibougies de boosdoener is.
Zelf heb ik software en een stekker (moet deze nog installeren) dus zal trachten vanavond eens een keer die zooi aan de gang te krijgen om het uit te lezen.
Is mijn vermoeden een mogelijke boosdoener in jullie ogen? De startmotor zelf is het waarschijnlijk niet omdat dit anders zou klinken met het starten. De accu is 6 maanden oud met nieuwe bekabeling dus die is het ook niet. (geen ontladingsmelding van de accu)
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Auto start slecht
Met uitlezen kom ik er ook niet goed uit. Ben nog niet zo bekend met de software en aangezien de vakantie dichterbij komt ga ik morgen toch maar bij de dealer kijken wat er aan de hand is.
Ik heb de laptop eraan gehad en een eerdere foutmelding (na vervanging swirlflaps, verhoogde uitstoot) die prominent bleef branden als waarschuwing is nu weg. Ik kan echter niets vinden in het gloeitraject voor zover ik kan zien. Ik zie het morgen wel weer.
Ik heb de laptop eraan gehad en een eerdere foutmelding (na vervanging swirlflaps, verhoogde uitstoot) die prominent bleef branden als waarschuwing is nu weg. Ik kan echter niets vinden in het gloeitraject voor zover ik kan zien. Ik zie het morgen wel weer.
Het kan ook het begin van het einde zijn van de startmotor. Startkrans is er ook nog als je automaat hebt.
Het kan ook aan de bekabeling liggen en daarmee bedoel ik niet wat jij vervangen hebt.
Laat even weten wat de dealer zegt.
Het kan ook aan de bekabeling liggen en daarmee bedoel ik niet wat jij vervangen hebt.
Laat even weten wat de dealer zegt.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Net de dealer aan de lijn gehad. Die heeft geen tijd dus mezelf maar verdiept in het INPA verhaal. Ik denk nu wel dat ik vanavond even een uitdraai moet kunnen realiseren.
Nog een 2e BMW handelaar/garage gebeld en deze vermoed zo al aan mijn verhaal dat het de startmotor moet zijn. Komt blijkbaar vaak voor bij de diesels?
Nu doe ik dat uiteraard weer graag zelf vervangen (brugje huren is geen punt) maar ik ga over een goede week op vakantie. Volgens hem kon ik er nog wel even mee doorrijden want ik heb een nieuwe accu (half jaartje oud) en het is nog geen koud weer.
Waar ik nu wel weer mee zit, welk type startmotor heb ik nu. Hij kon dat zien aan de hand van mijn Chassisnummer maar is er een mogelijkheid voor ons om zoiets te vinden?
Nog een 2e BMW handelaar/garage gebeld en deze vermoed zo al aan mijn verhaal dat het de startmotor moet zijn. Komt blijkbaar vaak voor bij de diesels?
Nu doe ik dat uiteraard weer graag zelf vervangen (brugje huren is geen punt) maar ik ga over een goede week op vakantie. Volgens hem kon ik er nog wel even mee doorrijden want ik heb een nieuwe accu (half jaartje oud) en het is nog geen koud weer.
Waar ik nu wel weer mee zit, welk type startmotor heb ik nu. Hij kon dat zien aan de hand van mijn Chassisnummer maar is er een mogelijkheid voor ons om zoiets te vinden?
http://realoem.com/bmw/select.do hier neem ik aan.
Dat is dan ook gewoon middels het motortype dat ik heb M75N2 en dus op andere sites ook te bestellen. Nu nog een mooi plaatje van waar dat hij precies in de wagen zit en of hij zo redelijk toegankelijk is.
Hoi Hoi,
Kijk je accu eens na, mijn vader had dit vorige week met zijn 545i.
"zwaardere accu erin", alles was opgelost....
Groeten,
Kijk je accu eens na, mijn vader had dit vorige week met zijn 545i.
"zwaardere accu erin", alles was opgelost....
Groeten,
Ik heb in mijn eerste bericht al aangegeven dat er een nieuwe accu in zit door eerdere problemen. Dit is trouwens ook al een zwaardere accu als de originele.
een ''nieuwe accu'' kan ook kapot gaan binnen een half jaar, als eens geprobeerd te starten met een extra accu erbij ??
dus gewoon even een andere auto ernaast met startkabels.
En je vermeld dat je een zwaardere accu heb gemonteerd,
je weet dat dit niet zomaar kan,dat dat software matig moet worden veranderd,en dan bedoel ik niet alleen het inleren van de nieuwe accu.
Gr.Joop
dus gewoon even een andere auto ernaast met startkabels.
En je vermeld dat je een zwaardere accu heb gemonteerd,
je weet dat dit niet zomaar kan,dat dat software matig moet worden veranderd,en dan bedoel ik niet alleen het inleren van de nieuwe accu.
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Ik ben geen leek he. Enkel op programeren laat ik het bij de bimmer nog afweten maar daar zijn we mee bezig.
De accu is door de handelaar geplaatst. Deze is ook vakgarage voor enkel BMW en heeft de accu dan ook wel degelijk ingeleerd. Niettemin, de startmotor gaat inmiddels steeds verder achteruit. Ik heb een afspraak gemaakt voor komende vrijdag. Indien nodig wordt de startmotor direct vervangen.
Dan houd ik weer tijd over om me voor te bereiden op de vakantie.
Ik heb zojuist ook met INPA de wagen uitgelezen en kom nog enkel op 1 foutmelding uit welke steeds terug komt na het starten. Dit betreft de volgende melding:
12 DME/DDE Okay 4152 1 error stored
Edit: Gevonden, zijn mijn swirlflaps waarvan de stekker los ligt. Kan geen kwaad dus.
Hier de hele lijst
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=118372
De accu is door de handelaar geplaatst. Deze is ook vakgarage voor enkel BMW en heeft de accu dan ook wel degelijk ingeleerd. Niettemin, de startmotor gaat inmiddels steeds verder achteruit. Ik heb een afspraak gemaakt voor komende vrijdag. Indien nodig wordt de startmotor direct vervangen.
Dan houd ik weer tijd over om me voor te bereiden op de vakantie.
Ik heb zojuist ook met INPA de wagen uitgelezen en kom nog enkel op 1 foutmelding uit welke steeds terug komt na het starten. Dit betreft de volgende melding:
12 DME/DDE Okay 4152 1 error stored
Edit: Gevonden, zijn mijn swirlflaps waarvan de stekker los ligt. Kan geen kwaad dus.
Hier de hele lijst
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=118372
Lees eens goed, ik zei dus dat je een zwaardere accu zomaar niet kan plaatsen met alleen maar in te leren.avdakker schreef: De accu is door de handelaar geplaatst. Deze is ook vakgarage voor enkel BMW en heeft de accu dan ook wel degelijk ingeleerd.
Is mij verteld door Breeman rotterdam omdat ik ook een zwaardere accu wilde.
En dat jij geen leek ben kan ik zo achter de computer niet ruiken natuurlijk
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Ik mag aannemen dat men wel weet wat ze doen daar. Dit probleem is immers ook niet voor niets pas na een half jaar gekomen en niet direct na het plaatsen van de zwaardere accu.
We zullen het vrijdag wel merken als de startmotor is vervangen.
Keurig verwoord!e39-528i schreef:Lees eens goed, ik zei dus dat je een zwaardere accu zomaar niet kan plaatsen met alleen maar in te leren.avdakker schreef: De accu is door de handelaar geplaatst. Deze is ook vakgarage voor enkel BMW en heeft de accu dan ook wel degelijk ingeleerd.
Is mij verteld door Breeman rotterdam omdat ik ook een zwaardere accu wilde.
En dat jij geen leek ben kan ik zo achter de computer niet ruiken natuurlijk
avdakker schreef:Ik mag aannemen dat men wel weet wat ze doen daar. Dit probleem is immers ook niet voor niets pas na een half jaar gekomen en niet direct na het plaatsen van de zwaardere accu.
We proberen alleen mee te denken met je, jou probleem lijkt exact op problemen die zich voor doen met mede BMW-rijders.
Wellicht hebben we beide wel een punt....
Succes, en we horen graag de oplossing.
Ik zeg ook niet dat niemand hier een punt heeft. En ik ben zeker dankbaar voor het meedenken, ook al verwoord ik dat soms wat nors. Ik laat het weten wat het resultaat is de vrijdag.