Display tellerbak en Radio hapert

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Frank e34

Display tellerbak en Radio hapert

Bericht door Frank e34 » 19 dec 2011, 16:46

Sinds kort het volgende 'probleem' ,

Als ik rijd en kijk naar het gedeelte waar de kmstand in staat van de tellerbak EN de gehele verlichting van de radio , dan flikkert dit. Vreemde is dat het display van de Airco/verwarming dit niet doet? Het is ook niet dat ie uitvalt , maar hij word ''gedimd''. De ''dimpotmeter'' is het niet , en de radio is zo'n 'bizniz' ding :P

Kzou in 1e instantie zeggen , slechte massa?

Ronnie62

Re: Display tellerbak en Radio hapert

Bericht door Ronnie62 » 31 aug 2014, 17:22

Ik weet dat dit een oud topic is, maar weet iemand wat het probleem was/is. Ik heb namelijk hetzelfde -_-
Oh ja nog ter aanvulling. Het maakt niet uit of de motor draait of niet, dus een dynamoprobleem lijkt me niet aan de orde. Zodra hij op kontakt wordt gezet gaat na een korte tijd de verlichting van de leds en van de radio harder en dan weer minder branden. De dashboardverlichting regelaar heeft daar dan geen invloed op. De tellerverlichting zelf reageert gewoon goed op de regelaar.

wiren

Bericht door wiren » 01 sep 2014, 13:23

In de LKM (lichtmodule) zit naast de schakelaar een kleine LDR (licht/donker-sensor) die afgaand op het inkomende licht de dashboardverlichting dimt met uitzondering van de Climate Control.

Ronnie62

Bericht door Ronnie62 » 01 sep 2014, 17:47

Jaaaaaaaa, inderdaad :amen:
Blijkt nu dat ik nog maar weinig gewend was aan auto's. Zoveel luxe en snufjes. Heb het gecheckt en inderdaad verandert de sterkte met het wijzigen van de lichtsterkte op die sensor.
Bedankt voor deze info! Kan ik weer iets afstrepen wat toch niet defect is :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”