Wat een heerlijke wagen de 320D...
Wat een heerlijke wagen de 320D...
Hoi E46 liefhebbers,
Ik wil mij graag even aan jullie voorstellen. Ik ben Kevin uit Amsterdam en sinds zo’n twee weken lid van dit forum. Ik moet zeggen dat ik er al ik erg van heb geleerd en genoten tot nu toe.
Na jaren Volkswagens te hebben gereden, de laatste jaren in de lease, ben ik sinds november afgelopen jaar eigenaar van een BMW E46 Touring 320D uit augustus 2002. Ik was altijd al weg van het model, een moderne klassieker, een tijdloos ontwerp. En toen had ik er een had gekocht, moet ik eerlijk zeggen dat een een BMW rijden toch echt iets eigens is. Het directe sturen, het door de bocht gaan als een strijkijzer, enz.. Kortom ik vind het een genot om in deze wagen te rijden. Ik ben verkocht…
Mijn BMW had 186.000 KM op de klok toen ik hem kocht. Inmiddels zijn dat zo’n 217.00 KM. Wat vanaf het begin dat een probleem was, was het roeten. Bij het gas geven kwam er een dikke (zwarte) roetpluim uit de uitlaat, waarvoor ik mij soms echt schaamde. Na op het forum het wel en wee van de 320D te hebben gelezen is bij de laatste beurt afgelopen week de EGR klep gereinigd en buiten werking gesteld, met als resultaat dat hij niet meer roet en volgens mij, maar dat kan ook psychisch zijn, de motor meer trekkracht heeft in de lage toeren.
In een regel gezegd, vind ik het heerlijk om jullie en mijn ervaringen over deze mooie wagen te delen.
Tot snel.
Gr.
Kevin
Ik wil mij graag even aan jullie voorstellen. Ik ben Kevin uit Amsterdam en sinds zo’n twee weken lid van dit forum. Ik moet zeggen dat ik er al ik erg van heb geleerd en genoten tot nu toe.
Na jaren Volkswagens te hebben gereden, de laatste jaren in de lease, ben ik sinds november afgelopen jaar eigenaar van een BMW E46 Touring 320D uit augustus 2002. Ik was altijd al weg van het model, een moderne klassieker, een tijdloos ontwerp. En toen had ik er een had gekocht, moet ik eerlijk zeggen dat een een BMW rijden toch echt iets eigens is. Het directe sturen, het door de bocht gaan als een strijkijzer, enz.. Kortom ik vind het een genot om in deze wagen te rijden. Ik ben verkocht…
Mijn BMW had 186.000 KM op de klok toen ik hem kocht. Inmiddels zijn dat zo’n 217.00 KM. Wat vanaf het begin dat een probleem was, was het roeten. Bij het gas geven kwam er een dikke (zwarte) roetpluim uit de uitlaat, waarvoor ik mij soms echt schaamde. Na op het forum het wel en wee van de 320D te hebben gelezen is bij de laatste beurt afgelopen week de EGR klep gereinigd en buiten werking gesteld, met als resultaat dat hij niet meer roet en volgens mij, maar dat kan ook psychisch zijn, de motor meer trekkracht heeft in de lage toeren.
In een regel gezegd, vind ik het heerlijk om jullie en mijn ervaringen over deze mooie wagen te delen.
Tot snel.
Gr.
Kevin
-
michel
- Locatie: heel dicht bij... en toch ook wel eens heel ver weg!
Re: Wat een heerlijke wagen de 320D...
Hoi Kevin,
Welkom op het Forum.
Veel leer en lees plezier hier!
EnEh, wij zijn dol op foto's van je Bimmer.
Welkom op het Forum.
Veel leer en lees plezier hier!
EnEh, wij zijn dol op foto's van je Bimmer.
Ook welkom hier en veel plezier met het forum en de nwe bimmer en...... ja!!! graag foto's
Welkom op het E46 forum!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Hallo Kevin,
We kunnen elkaar de hand schudden, heb zelf ook een touring uit 2002.
Veel plezier gewenst hier op het forum, en veel veilige kilometers gewenst in je Bimmer.
Wat voor kleur rook had jij bij gas geven? Ik wil mijn EGR ook maar eens laten reinigen, maar ik laat hem niet vast zetten omdat ik bang ben niet door de roetmeting te komen.
gr Björn
We kunnen elkaar de hand schudden, heb zelf ook een touring uit 2002.
Veel plezier gewenst hier op het forum, en veel veilige kilometers gewenst in je Bimmer.
Ik heb dus zo'n beetje hetzelfde als jij hier beschrijft qua probleem.valk672 schreef:...Bij het gas geven kwam er een dikke (zwarte) roetpluim uit de uitlaat, waarvoor ik mij soms echt schaamde. Na op het forum het wel en wee van de 320D te hebben gelezen is bij de laatste beurt afgelopen week de EGR klep gereinigd en buiten werking gesteld, met als resultaat dat hij niet meer roet en volgens mij, maar dat kan ook psychisch zijn, de motor meer trekkracht heeft in de lage toeren...
Wat voor kleur rook had jij bij gas geven? Ik wil mijn EGR ook maar eens laten reinigen, maar ik laat hem niet vast zetten omdat ik bang ben niet door de roetmeting te komen.
gr Björn
Welkom Touring-collega!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- Silver Shadow
Van harte welkom,
Veel rijplezier in je nieuwe bolide en uiteraard lees plezier op het forum.
Veel rijplezier in je nieuwe bolide en uiteraard lees plezier op het forum.
Ik begon met niets, het meeste daarvan heb ik nog over
Hoi Bjorn,
De mijne gaf zwarte roet bij het stevig gas geven (doortrekken). Na het reinigen en vastzetten van de EGR roet hij nauwelijks meer. Hoogstens een kleine grijze pluim bij het stevig gas geven, nadat ik lange tijd in lage toeren heb gereden. Volgens de garage waar ik de ERG heb laten reinigen komt hij makkelijk door de keuring m.b.t. de vereiste waarden in uitstoot. En mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, dan stel ik de ERG weer in werking.
Een foto volgt!
Geniet!
Gr.
Kevin
De mijne gaf zwarte roet bij het stevig gas geven (doortrekken). Na het reinigen en vastzetten van de EGR roet hij nauwelijks meer. Hoogstens een kleine grijze pluim bij het stevig gas geven, nadat ik lange tijd in lage toeren heb gereden. Volgens de garage waar ik de ERG heb laten reinigen komt hij makkelijk door de keuring m.b.t. de vereiste waarden in uitstoot. En mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, dan stel ik de ERG weer in werking.
Een foto volgt!
Geniet!
Gr.
Kevin
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Als je wilt, mag je wel eens kijken of er rook onder de oliedop wegkomt, als je deze losdraait met lopende motor.
De dop er niet helemaal afdraaien, omdat er olie uitsputtert ivm bewegende delen.
Heb trouwens mijn EGR al gereinigd. Zie topic: Wel en wee van 320D.
De dop er niet helemaal afdraaien, omdat er olie uitsputtert ivm bewegende delen.
-
AlpinaDrachten
Dit is normaal. Zoalang de olie er niet uit komt als je de pijlstok eruit hebt is er weining aan de hand heb ik me laten vertellenbjornc schreef:Als je wilt, mag je wel eens kijken of er rook onder de oliedop wegkomt, als je deze losdraait met lopende motor.
@ Bjornc,
Waarschijnlijk roet ik minder met afgesloten EGR. Hij heeft wel meer Nox uitstoot maar daar kijken ze niet naar bij de A.P.K. Jou reden is gebaseerd op iets wat niet klopt. EGR heeft niet de functie ervoor te zorgen dat een auto minder roet (in mijn opini juist het tegenovergestelde op den duur).
@ Kevin,
Welkom!!!
EGR afdoppen en geen foutmelding krijgen? Wie en hoe is dat voor jou gefixed?? Ik neem aan dat je een facelift hebt vanwege je bouwjaar. Ik weet dat het bij de prefacelift wel kan. Ik heb die van mij nog aangesloten vanwege de foutmelding! So inform me please.
Welkom 
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
Griffendahl
Welkom hier inderdaad, qua topic titel kan ik het alleen maar met je eens zijn.. 't Zijn heerlijke wagens 
-
AnCo
Welkom VAlk 672.
jouw citaat: "moet ik eerlijk zeggen dat een een BMW rijden toch echt iets eigens is" ik ben redelijk realistisch maar ik sluit me er geheel bij aan.
Veel rijplezier.
jouw citaat: "moet ik eerlijk zeggen dat een een BMW rijden toch echt iets eigens is" ik ben redelijk realistisch maar ik sluit me er geheel bij aan.
Veel rijplezier.