Ruiten sproeier voor doet niets
Ruiten sproeier voor doet niets
Zoals het topic zegt. Achter komt er keurig vloeistof uit maar voor niets, uit geen van beide. De ruitenwissers gaan wel heen en weer. Heb naar het zekering overzicht gekeken, maar daar staat geen apparte zekering voor de wis- was installatie of wisser pomp. Tevens reservoir bijgevuld maar nog steeds niets. Tips zijn welkom 
Re: Ruiten sproeier voor doet niets
Slangetje van het kopje voor afhalen en kijken of er dan wat uitkomt. Zo nee dan na het pompje controleren.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Moet aan de pomp liggen, komt niets uit de slang en ook hoor ik niets aanslaan.
Probleem opgelost?
dat is "grappig" dat jij dit probleem (ook) hebt ... mijn auto heeft recent wat problemen gehad waardoor hij met een bergingsdienst vanuit Italië naar NL is vervoerd. Nadat mijn auto helemaal is nagekeken (en niks blijkt te hebben) werkt naast de audio van mijn auto mijn sproeiers van de vooruit het niet .... dus hetzelfde probleem als bij jou wellicht.
Even ter check: de koplamsproeiers en de achteruitspproeier doen het wel? Mijn garage heeft de afdekplaat in de voorwielkast (linksvoor) open gemaakt om de pompen te controleren. De drie pompen zitten hier naast elkaar. Het bleek dat de pomp van de sproeier geen stroom kreeg. Het was alleen niet duidelijk waarom niet. Geen zekeringen stuk ... hij kwam er niet 123 uit. Vanwege het probleem met de audio hebben we besloten om eerst het audio probleem te fixen voor het geval dat dit op een of andere manier met elkaar verband houdt.
Onderweg naar mijn werk besloot ik wat te gaan "friemelen" met de sproeierhendel. De moderne auto's hebben soms meer gekkigheden. Soms moet je bepaalde systemen resetten. Ik zou niet weten hoe. Maar ik besloot toch wat te proberen. Uiteindelijk deed ik als laatste handeling het volgende: ik drukte de hendel naar beneden (een keer aan), terug laten komen, naar voren (achtersproeiers aan) en dan naar achteren (sproeien). En wat schetst mijn verbazing? Hij doet het weer. Hierna geen problemen gekend ... ik hoop dat dit voor jou ook werkt.
Even ter check: de koplamsproeiers en de achteruitspproeier doen het wel? Mijn garage heeft de afdekplaat in de voorwielkast (linksvoor) open gemaakt om de pompen te controleren. De drie pompen zitten hier naast elkaar. Het bleek dat de pomp van de sproeier geen stroom kreeg. Het was alleen niet duidelijk waarom niet. Geen zekeringen stuk ... hij kwam er niet 123 uit. Vanwege het probleem met de audio hebben we besloten om eerst het audio probleem te fixen voor het geval dat dit op een of andere manier met elkaar verband houdt.
Onderweg naar mijn werk besloot ik wat te gaan "friemelen" met de sproeierhendel. De moderne auto's hebben soms meer gekkigheden. Soms moet je bepaalde systemen resetten. Ik zou niet weten hoe. Maar ik besloot toch wat te proberen. Uiteindelijk deed ik als laatste handeling het volgende: ik drukte de hendel naar beneden (een keer aan), terug laten komen, naar voren (achtersproeiers aan) en dan naar achteren (sproeien). En wat schetst mijn verbazing? Hij doet het weer. Hierna geen problemen gekend ... ik hoop dat dit voor jou ook werkt.
F31 320DA en E88 120i cabrio
Helaas, heeft niets uitgehaald. Denk dat de pomp echt geen prik krijgt. Zal binnenkort ff bij de dealer langs moeten
-pomp vervangen
-vloeistof bijgevuld
-apk keuring
-arbeidsloon
Totaal 159€ bij de dealer. Valt mij mee.
-vloeistof bijgevuld
-apk keuring
-arbeidsloon
Totaal 159€ bij de dealer. Valt mij mee.
Is een net bedrag.
ja ja, de Stealer.

E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash