ABS module kapot, onderdeelnummer en waar zit hij?
ABS module kapot, onderdeelnummer en waar zit hij?
Hallo mensen,
Sinds kort branden er 3 lampje op m'n dashoboard: ABS, remmen en ASC.
Mooi moment om de boel even uit te lezen, ik krijg de volgende storing te zien: 5DF5 Control Unit Internal Error
Dat is dus de abs module die stuk is bleek na wat googlen (en deze site)
Ook heb ik deze jongens gevonden en gemaild: www.bba-reman.nl
Hebben jullie toevallig ervaring met ze?
Om me te kunnen helpen hebben ze het exacte onderdeelnummer nodig.
Ik heb al gezocht in real oem, maar vind het niet echt.
Kan iemand me er aan helpen? Het betreft een 318i uit 2002, N42 dus.
Verder nog eentje: waar zit hij eigenlijk? Ik moet hem natuurlijk uitbouwen om hem te kunnen laten repareren.
Nog eentje: binnen 2 weken is het APK tijd, met deze lampjes brandend zal hij wel niet goedgekeurd worden zeker...
Sinds kort branden er 3 lampje op m'n dashoboard: ABS, remmen en ASC.
Mooi moment om de boel even uit te lezen, ik krijg de volgende storing te zien: 5DF5 Control Unit Internal Error
Dat is dus de abs module die stuk is bleek na wat googlen (en deze site)
Ook heb ik deze jongens gevonden en gemaild: www.bba-reman.nl
Hebben jullie toevallig ervaring met ze?
Om me te kunnen helpen hebben ze het exacte onderdeelnummer nodig.
Ik heb al gezocht in real oem, maar vind het niet echt.
Kan iemand me er aan helpen? Het betreft een 318i uit 2002, N42 dus.
Verder nog eentje: waar zit hij eigenlijk? Ik moet hem natuurlijk uitbouwen om hem te kunnen laten repareren.
Nog eentje: binnen 2 weken is het APK tijd, met deze lampjes brandend zal hij wel niet goedgekeurd worden zeker...
Re: ABS module kapot, onderdeelnummer en waar zit hij?
Die van mij is een paar jaar geleden vervangen (heb weliswaar een diesel).
Ik had eerst alleen de module gewisseld maar kreeg hierna weer dezelfde storing. Vervolgens via dparts.com een ABS pomp gekocht (ik meen 150 euro) en die erop laten zetten en voila problem solved
.
Ik had eerst alleen de module gewisseld maar kreeg hierna weer dezelfde storing. Vervolgens via dparts.com een ABS pomp gekocht (ik meen 150 euro) en die erop laten zetten en voila problem solved
Wat weleens wil helpen is op het gras of een gladde ondergrond een keer flink de ABS aanspreken. Door vervuilde remvloeistof blijft er wel eens een klep in de ABS pomp hangen die hierdoor weer enigszins gangbaar wordt.
Het is geen totaaloplossing, maar als het daarmee even opgelost is dan zou je met een remvloeistofverversing volgens BMW voorschriften (dus niet zomaar alleen de vleoistof vervangen) al een heel eind kunnen zijn.
Na het aanspreken van de ABS kan het zijn dat je de fout moet (laten) resetten of enkele kilometers moet rijden voordat de melding vanzelf verdwijnt, dat vanzelf verdwijnen van de storing op het dashboard komt ook voor namelijk (vaak staat het dan wel in het (schaduw)geheugen).
Het is geen totaaloplossing, maar als het daarmee even opgelost is dan zou je met een remvloeistofverversing volgens BMW voorschriften (dus niet zomaar alleen de vleoistof vervangen) al een heel eind kunnen zijn.
Na het aanspreken van de ABS kan het zijn dat je de fout moet (laten) resetten of enkele kilometers moet rijden voordat de melding vanzelf verdwijnt, dat vanzelf verdwijnen van de storing op het dashboard komt ook voor namelijk (vaak staat het dan wel in het (schaduw)geheugen).
-
streamline
Wat is het verschil tussen remvloeistof vervangen en remvloeistof vervangen volgens bmw voorschriften?
Het verschil is dat de kleppen van de ABS pomp opengestuurd dienen te worden met bijvoorbeeld DIS tijdens het verversen. Staat in de TIS handleiding als ik me niet vergis. Als je deze kleppen niet openzet, heb je kans dat de ABS pomp nog verder vervuild raakt of dat je hem op dat moment sloopt doordat er allerlei rommel in de pomp achter kan blijven met de kleppen gesloten. Ook wanneer de vloeistof relatief schoon is loop je risico dat er lucht in de pomp blijft hangen met de kleppen dicht, als je wat lucht in het systeem zou trekken.
Bij de laatste onderhoudsbeurt (april) is de remvloeistof toevallig wel vervangen.
Of mijn mannetje de TIS heeft gelezen durf ik niet te zeggen.
Momenteel is de storing wel weer even weg. Maar ik maak me weinig illusies...
Maar dan zou ik dus juist als de storing niet aanwezig is eens flink moeten remmen?
Heeft een van jullie toevallig een linkje naar real oem oid? Dan heb ik iig de gegevens vd module.
Of mijn mannetje de TIS heeft gelezen durf ik niet te zeggen.
Momenteel is de storing wel weer even weg. Maar ik maak me weinig illusies...
Maar dan zou ik dus juist als de storing niet aanwezig is eens flink moeten remmen?
Heeft een van jullie toevallig een linkje naar real oem oid? Dan heb ik iig de gegevens vd module.
Je zou het kunnen proberen, wel op een gladde ondergrond om niet moedwillig dingen onnodig te belasten. Baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Dank voor de tips.
Maar weet iemand het onderdeel nummer en waar de module zit?
Linkje naar real oem zou natuurlijk briljant zijn!
Maar weet iemand het onderdeel nummer en waar de module zit?
Linkje naar real oem zou natuurlijk briljant zijn!
Dit lijkt op een pomp?
Het gaat om de ecu. En zou ook met abs te maken hebben. Al is er zeker een link met asc.
Het gaat om de ecu. En zou ook met abs te maken hebben. Al is er zeker een link met asc.
Hallo mensen,
Even een topickick.
Intussen contact gehad met de soldeerjongens. Ik kan de module opsturen, kost wel een paar centen, maar ja, wat kan ik doen?
Maar om zo ver te komen moet ik hem er wel even uit schroeven.
Kan iemand me vertellen waar hij zit en hoe ik daar ongeveer kom?
Ik weet in ieder geval al wel dat je er niet super makkelijk bij komt.
Even een topickick.
Intussen contact gehad met de soldeerjongens. Ik kan de module opsturen, kost wel een paar centen, maar ja, wat kan ik doen?
Maar om zo ver te komen moet ik hem er wel even uit schroeven.
Kan iemand me vertellen waar hij zit en hoe ik daar ongeveer kom?
Ik weet in ieder geval al wel dat je er niet super makkelijk bij komt.
Zit op de ABS-pomp geschroefd (zwarte plastic behuizing). Ik weet niet of je deze makkelijk kan demonteren zonder eerst de ABS-pomp los te halen.
De ABS-regelmodule zit bij de type in onderstaand filmpje als ik het goed zie met 6 (inbus/torx?) schroeven vast.
http://www.youtube.com/watch?v=PPAH_YTO390
Ik zag op een site dat om de behuizing te openen je met een Dremel aan de slag moet (misschien verschilt dit per type module). Eenmaal bij de printplaat alle solderingen nakijken en opnieuw aantippen met de solderbout en indien nodig wat extra soldeer erbij.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=844793
De ABS-regelmodule zit bij de type in onderstaand filmpje als ik het goed zie met 6 (inbus/torx?) schroeven vast.
http://www.youtube.com/watch?v=PPAH_YTO390
Ik zag op een site dat om de behuizing te openen je met een Dremel aan de slag moet (misschien verschilt dit per type module). Eenmaal bij de printplaat alle solderingen nakijken en opnieuw aantippen met de solderbout en indien nodig wat extra soldeer erbij.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=844793
Laatst gewijzigd door wiren op 06 okt 2014, 08:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoi Wiren,
Dank voor de link. Hier gaat het over de hele pomp. Ik hoef gelukkig alleen de computer te verwijderen.
Uit het filmpje blijkt ook nog niet echt waar hij precies zit en hoe ik er kom.
Heb je misschien nog wat info?
Heb uiteraard al wel even op Youtube gezocht.
Stefan
Dank voor de link. Hier gaat het over de hele pomp. Ik hoef gelukkig alleen de computer te verwijderen.
Uit het filmpje blijkt ook nog niet echt waar hij precies zit en hoe ik er kom.
Heb je misschien nog wat info?
Heb uiteraard al wel even op Youtube gezocht.
Stefan
Zit op de ABS-pomp geschroefd (zwarte plastic behuizing). Ik weet niet of je deze makkelijk kan demonteren zonder eerst de ABS-pomp los te halen.