
raar knopje bij de airco
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 jun 2014, 18:33
raar knopje bij de airco
ik heb mijn e46 al een tijdje en ik vraag me echt af waar dat knopje in het midden tussen die twee airco´s voor is. er staat iets blauws en roods op maar ik merk niet echt waarvoor dat is? kan iemand mij helpen? sorry voor geen foto lukt ook nog niet echt 

-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: raar knopje bij de airco
Dat is lastig te zeggen zonder foto
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: raar knopje bij de airco
Staat hij hier bij?




BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: raar knopje bij de airco
grappig, zie nu pas dat er 2 soorten ECC paneeltjes bestaan voor de E46. Wat is eigenlijk het verschil tussen die 2? Voor en na facelift?
@topicstarter, geen idee wat je bedoeld, maar iets blauws en roods, dan bedoel je toch gewoon de tempratuur hoger en lagen zetten? Maar dat lijkt mij zó voor de hand liggen dat ik mij niet kan voorstellen dat dit jou vraag kan zijn
@topicstarter, geen idee wat je bedoeld, maar iets blauws en roods, dan bedoel je toch gewoon de tempratuur hoger en lagen zetten? Maar dat lijkt mij zó voor de hand liggen dat ik mij niet kan voorstellen dat dit jou vraag kan zijn

BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Re: raar knopje bij de airco
Of het wieltje tussen de ventilatieroosters om de lucht warmer of kouder te zetten bij een bepaalde temperatuur.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: raar knopje bij de airco
Heb de auto al 4 jaar, maar heb eigenlijk nooit exact geweten wat de knop aan de rechterkant doet met de A erin en de pijltjes (2 standen op foto 1). Weet wel dat de auto bij regenachtig weer zeer snel beslaat, en alle vochtschermen zijn goed.
Re: raar knopje bij de airco
De A is automatische luchtcirculatie bij mij werkt t voor geen meter. Zodra ik m aanzet gaat de auto al muf ruiken. Terwijl ie pas aan zou moeten gaan bij vervuilende lucht. De pijltjes is gewoon voor het handmatig aanpassen welke richting de lucht moet.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: raar knopje bij de airco
Als de automatische stand niet meer goed werkt kun je de sensor en het zeefje eens schoonmaken die de lucht beoordeelt op vervuiling. Zit aan de zijkant van de radiator 

-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 jun 2014, 18:33
Re: raar knopje bij de airco
buutnhuus dat wat je bedoelt dat wieltje tussen de ventilators, ik snap niet waarom dat daar zit ik merk er niks van? 

Re: raar knopje bij de airco
En als het tweede ledje begint te branden (de pijltjes zonder de A) gaat die alleen lucht circuleren?
Re: raar knopje bij de airco
Zet de temperatuur maar is op 20 graden en het wieltje op 3blauwe stipjes, en 5min later op 3 rode stipjes. Dan moet je wel merken dst je lucht warmer begint te blazen ( wel ff airco aanzetten) dat wieltje is er dus voor om de lucht op een bepaalde temperatuur aangenamer te laten voelen.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: raar knopje bij de airco
Lijkt me dat je dan de luchtcirculatie gelijk in laat gaan. Ik gebruik het eerlijk gezegd nooitHolographic91 schreef:En als het tweede ledje begint te branden (de pijltjes zonder de A) gaat die alleen lucht circuleren?
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: raar knopje bij de airco
Dit knopje kent 3 standen, die in te schakelen zijn door de knop herhaaldelijk in te drukken
1. Geen Groene Led : Luchtcirculatie volledig open (Alle lucht is "verse" lucht van buiten)
2. Groene led bij Rond-symbool met pijltjes : Luchtcirculatie altijd gesloten. Geen aanvoer van verse lucht van buiten. Lucht in compartiment word gecirculeerd via Airo en/of verwarming.
2. Groene led bij Rond-Symbool met Pijltjes + A : Automatische luchtcirculatie
In stand 3, word de lucht recirculatie klep automatisch geopend of gesloten afhankelijk van de uitgang van de ACM (air Classification Module) die bij de E46 inderdaad naast de koeler is geplaats. Deze ACM kan (te hoge) concentraties van CO en NOx meten en ook bepaalde onaangename geuren bepalen en daarop de Airco ECU een advies geven om de recirculatie klep (RC) te sluiten of te sluiten. DE ACM is zelfs in staat aan te geven in 5 gradaties hoe hoog de concentraties zijn of de onaangename geur is. Via een algoritme in de ECU zal deze dan inderdaad besluiten om de RC klep te sluiten of toch niet als bijvoorbeeld de kans op beslagen ramen te groot is. En evenzo een "weer open" advies geven als te hoge concentraties in de buitenlucht er niet meer zijn.
Automatische stand is ingevoerd, omdat veel mensen bij een manueel systeem om de klep te sluiten (hebben eigenlijk alle auto's) bijvoorbeeld bij het inrijden van een tunnel, wel de klep sluiten, maar bij het uitrijden van een tunnel vergeten deze te openen. En een gesloten klep pas opmerken als de ramen beginnen te beslaan. Dit word door het op de E46 aanwezige automatische systeem voorkomen.
1. Geen Groene Led : Luchtcirculatie volledig open (Alle lucht is "verse" lucht van buiten)
2. Groene led bij Rond-symbool met pijltjes : Luchtcirculatie altijd gesloten. Geen aanvoer van verse lucht van buiten. Lucht in compartiment word gecirculeerd via Airo en/of verwarming.
2. Groene led bij Rond-Symbool met Pijltjes + A : Automatische luchtcirculatie
In stand 3, word de lucht recirculatie klep automatisch geopend of gesloten afhankelijk van de uitgang van de ACM (air Classification Module) die bij de E46 inderdaad naast de koeler is geplaats. Deze ACM kan (te hoge) concentraties van CO en NOx meten en ook bepaalde onaangename geuren bepalen en daarop de Airco ECU een advies geven om de recirculatie klep (RC) te sluiten of te sluiten. DE ACM is zelfs in staat aan te geven in 5 gradaties hoe hoog de concentraties zijn of de onaangename geur is. Via een algoritme in de ECU zal deze dan inderdaad besluiten om de RC klep te sluiten of toch niet als bijvoorbeeld de kans op beslagen ramen te groot is. En evenzo een "weer open" advies geven als te hoge concentraties in de buitenlucht er niet meer zijn.
Automatische stand is ingevoerd, omdat veel mensen bij een manueel systeem om de klep te sluiten (hebben eigenlijk alle auto's) bijvoorbeeld bij het inrijden van een tunnel, wel de klep sluiten, maar bij het uitrijden van een tunnel vergeten deze te openen. En een gesloten klep pas opmerken als de ramen beginnen te beslaan. Dit word door het op de E46 aanwezige automatische systeem voorkomen.
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Re: raar knopje bij de airco
Pak gewoon even je Handleiding boekje erbij.
Daar staat precies alles omschreven hoe het werkt.
Daar staat precies alles omschreven hoe het werkt.
Bmw E46 320D 170 PK.
Pakket

- jheritterbeeks
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 16:04
- Locatie: Limburg
Re: raar knopje bij de airco
Yep verschillende productiejaar. Er zijn ook een aantal verschillende business radio's op de markt met ook weer verschillende functiesJoostb schreef:grappig, zie nu pas dat er 2 soorten ECC paneeltjes bestaan voor de E46. Wat is eigenlijk het verschil tussen die 2? Voor en na facelift?
@topicstarter, geen idee wat je bedoeld, maar iets blauws en roods, dan bedoel je toch gewoon de tempratuur hoger en lagen zetten? Maar dat lijkt mij zó voor de hand liggen dat ik mij niet kan voorstellen dat dit jou vraag kan zijn
http://www.mijnalbum.nl/Album-ZK8TWPGY-Foto's-van-Auto's-Bmw.html#IZCIHFXD