En thanks Jeffrey! Ik had nooit verwacht dat die auto het zo goed zou doen. Het e46 chassis is gewoon zo heerlijk, balans is super, grip is super, vermogen is super, alles was super. En hoewel de meesten het zonde vonden dat ie omgebouwd were, hebben wijzelf nog nooit zoveel plezier gehad van deze auto.
Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Vlissingen groot succes!
Haha het heeft wel iets hoor Streamline
ik denk dat ik bij de bevestiging van de motorkap een paar revetjes tussen ga doen, zodat de warme lucht er bij de voorruit uit kan zeg maar, en ik ga de koplamp nog aanpassen zodat er direct koele lucht de filter in kan.
En thanks Jeffrey! Ik had nooit verwacht dat die auto het zo goed zou doen. Het e46 chassis is gewoon zo heerlijk, balans is super, grip is super, vermogen is super, alles was super. En hoewel de meesten het zonde vonden dat ie omgebouwd were, hebben wijzelf nog nooit zoveel plezier gehad van deze auto.
En thanks Jeffrey! Ik had nooit verwacht dat die auto het zo goed zou doen. Het e46 chassis is gewoon zo heerlijk, balans is super, grip is super, vermogen is super, alles was super. En hoewel de meesten het zonde vonden dat ie omgebouwd were, hebben wijzelf nog nooit zoveel plezier gehad van deze auto.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Vlissingen groot succes!
En daarnaast vergeet ik ook nog hoe goed het motorblok is, waar iedereen (vooral de e36 325i mannen) loopt te kloten met de temperatuur van de motor, en (meerdere) electrische fans, bleef die van mij (zelfs met niet werkende electrische fan) constant 93 graden, ondanks heel de baan vol in 2 was, waarvan zn 40% in de begrenzer.
In de middag de electrische fan toch aan laten slaten op het paneel binnen voor de zekerheid, en deze constant aan gehouden, toen werd het blok zelfs nog koeler.
Tevens met een tuner gepraat die veel know-how heeft van de M54, en die heeft kunnen bevestigen dat de mijne gechipt is. Puur door het feit dat die van mij vanaf 2500 veel koppel heeft, en doortrekt tot aan de toerenbegrenzer, waarbe niet gechipte M54's moeten wachten tot 3500, en vanaf 6000 merk je dat ie wat in begint te houden.
Nou heeft hij mij wijs gemaakt dat de M54 makkelijk 7500 tot 8000 toeren kan maken zonder aanpassingen, en dat ie bij 9000 pas kapot loopt. Daar heb ik niet z'n vertrouwen in, maar ik ga wel een gokje wakpgen door naar 7000 te gaan, straks met de nieuwe spruitstukken. Dan kan ik gelijk de lambdasensoren uitschakelen, de gasklep van max 80% naar 97% zetten en meer in laten spuiten voor nog wat extra koeling en vermogen.
Stiekem ligt mijn doel nu op 280 tot 300pk. In hoeverre dit mogelijk is weet ik niet, maar de 280 zou haalbaar moeten zijn met die aanpassingen. Ik ben benieuwd, updates volgen!
In de middag de electrische fan toch aan laten slaten op het paneel binnen voor de zekerheid, en deze constant aan gehouden, toen werd het blok zelfs nog koeler.
Tevens met een tuner gepraat die veel know-how heeft van de M54, en die heeft kunnen bevestigen dat de mijne gechipt is. Puur door het feit dat die van mij vanaf 2500 veel koppel heeft, en doortrekt tot aan de toerenbegrenzer, waarbe niet gechipte M54's moeten wachten tot 3500, en vanaf 6000 merk je dat ie wat in begint te houden.
Nou heeft hij mij wijs gemaakt dat de M54 makkelijk 7500 tot 8000 toeren kan maken zonder aanpassingen, en dat ie bij 9000 pas kapot loopt. Daar heb ik niet z'n vertrouwen in, maar ik ga wel een gokje wakpgen door naar 7000 te gaan, straks met de nieuwe spruitstukken. Dan kan ik gelijk de lambdasensoren uitschakelen, de gasklep van max 80% naar 97% zetten en meer in laten spuiten voor nog wat extra koeling en vermogen.
Stiekem ligt mijn doel nu op 280 tot 300pk. In hoeverre dit mogelijk is weet ik niet, maar de 280 zou haalbaar moeten zijn met die aanpassingen. Ik ben benieuwd, updates volgen!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Vlissingen groot succes!
Hierbij filmpje van mijn battles tegen de uiteindelijke winnaar van het evenement!
EDIT: krijg 'm weer niet geembed.. link: https://www.youtube.com/watch?v=u4umEQg46Co&feature
EDIT: krijg 'm weer niet geembed.. link: https://www.youtube.com/watch?v=u4umEQg46Co&feature
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Vlissingen groot succes!
en nog een foto update:


















320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Vlissingen groot succes!
Inmiddels begonnen met deel 2 van het competitie klaarmaken.
Tevens de enige (niet cosmetische) schade van het weekend van Vlissingen ontdekt. te zien op de volgende foto's.
Draagarm rubber rechtsvoor; die zit zoals ie hoort:

Draagarm rubber linksvoor; tsja.. haha:

heb een pion tussen mn band en wielkast gehad die het wiel waarschijnlijk naar voren gedrukt heeft en het rubber er dus uit getrokken heeft, een goed excuus om het gelijk te vervangen door powerflex, die ik al 1,5 jaar heb liggen haha.
Daarnaast fenderflares besteld, vooral om ruimte te creeëren voor de voorwielen, aangezien deze een stuk naar buiten komen omdat ik meer stuurhoek ga krijgen
Fusee's worden binnenkort verlast.
Dit gaat de stance worden:

Ook zijn er nog een aantal foto's die ik jullie niet wil onthouden:







Tevens de enige (niet cosmetische) schade van het weekend van Vlissingen ontdekt. te zien op de volgende foto's.
Draagarm rubber rechtsvoor; die zit zoals ie hoort:

Draagarm rubber linksvoor; tsja.. haha:

heb een pion tussen mn band en wielkast gehad die het wiel waarschijnlijk naar voren gedrukt heeft en het rubber er dus uit getrokken heeft, een goed excuus om het gelijk te vervangen door powerflex, die ik al 1,5 jaar heb liggen haha.
Daarnaast fenderflares besteld, vooral om ruimte te creeëren voor de voorwielen, aangezien deze een stuk naar buiten komen omdat ik meer stuurhoek ga krijgen
Dit gaat de stance worden:

Ook zijn er nog een aantal foto's die ik jullie niet wil onthouden:







320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
DutchPlayer
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Vet hoor
Leuk filmpje, mooie picas! Heb je opbouw van de auto gevolgd en het resultaat is top.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Thanks man!
Fender flares gepast, moeten nog wat aangepast worden, maar gaat rete dik worden!






Fender flares gepast, moeten nog wat aangepast worden, maar gaat rete dik worden!






320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Nice man! heb een paar rondjes van je gezien in Vlissingen!
Rode achterlichten staat overigens een stuk netter.
Rode achterlichten staat overigens een stuk netter.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Ja was jij er ook?
En ja toch wel he, vond het zwarte wel vet, maar de kont werd er veel te saai door!
En ja toch wel he, vond het zwarte wel vet, maar de kont werd er veel te saai door!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Vlissingen groot succes!
Als je op bio-ethanol gaat rijden en de kop wat aanpast kom je ook makkelijk aan deze waarden.Dutchie schreef:En daarnaast vergeet ik ook nog hoe goed het motorblok is, waar iedereen (vooral de e36 325i mannen) loopt te kloten met de temperatuur van de motor, en (meerdere) electrische fans, bleef die van mij (zelfs met niet werkende electrische fan) constant 93 graden, ondanks heel de baan vol in 2 was, waarvan zn 40% in de begrenzer.
In de middag de electrische fan toch aan laten slaten op het paneel binnen voor de zekerheid, en deze constant aan gehouden, toen werd het blok zelfs nog koeler.
Tevens met een tuner gepraat die veel know-how heeft van de M54, en die heeft kunnen bevestigen dat de mijne gechipt is. Puur door het feit dat die van mij vanaf 2500 veel koppel heeft, en doortrekt tot aan de toerenbegrenzer, waarbe niet gechipte M54's moeten wachten tot 3500, en vanaf 6000 merk je dat ie wat in begint te houden.
Nou heeft hij mij wijs gemaakt dat de M54 makkelijk 7500 tot 8000 toeren kan maken zonder aanpassingen, en dat ie bij 9000 pas kapot loopt. Daar heb ik niet z'n vertrouwen in, maar ik ga wel een gokje wakpgen door naar 7000 te gaan, straks met de nieuwe spruitstukken. Dan kan ik gelijk de lambdasensoren uitschakelen, de gasklep van max 80% naar 97% zetten en meer in laten spuiten voor nog wat extra koeling en vermogen.
Stiekem ligt mijn doel nu op 280 tot 300pk. In hoeverre dit mogelijk is weet ik niet, maar de 280 zou haalbaar moeten zijn met die aanpassingen. Ik ben benieuwd, updates volgen!
Ik wil dat op termijn namelijk gaan doen maar het kost wel een beste investering en ik weet niet of er restricties zijn bij driften.
En je foto's zien er trouwens ook heel dik uit!
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Misschien totaal onbelangrijk of weet je het zelf al, maar je kunt evt. je olie temp te voorschijn halen in je display van de km-stand. Lijkt mij wel makkelijk als je zoveel vraagt van de motor.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Olie temp is inderdaad heel belangrijk bij het driften, hoe kan ik dit tevoorschijn halen?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Ik den k dat ik iets te snel een reactie heb geplaats, want ik weet nu niet meer zeker of deze 'functie' daadwerkelijk de olietemp. is als je op e46 fanatics kijkt hebben ze het over 'engine temp.' heb dus ff in mijn eigen auto gekeken toen hij op bedrijfstemperatuur was, en daar gaf hij 180 aan. Lijkt me wel een normale olietemperatuur.
Maar het gaat als volgt:
Druk je trip reset knopje (links) in, dan zet je de auto op contact (dus die stand voor het starten)
Dan geeft het display 'test' aan. Zodra die tekst er staat laat je het trip reser knopje los om hem daarna elke keer in te drukken totdat je in menu 19 komt. (Dit wordt rechts weergegeven) dan komt links in het display telkens 'on' 'off' te staan. Gewoon wachten totdat 'off' in het display staat, en dan weer op trip reset drukken. Daarna telkens zonder te stoppen het trip reset knopje indukken totdat je in submenu 7 zit, weer trip reset loslaten. En dan kun je telkens rustig dat menu doorscrollen met trip reset. Eerst komt kvs temp, daarna de olie temp, daarna toerental, daarna snelheid.
Bij mij werkte het ook gewoon warneer ik de auto startte. Alleen de ellende is dat je dit elek keer weer moet doen.
Hieronder nog ff de engelse versie, aangezien ik nogal slecht in uitleggen ben...
Instructions to access the hidden OBC functions:
1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position
2. OBC should show "Test"
3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features
3. Wait for display to show "Off"
4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it
5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s
BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes
nr example description
1 Car Engine and cluster data
1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)
1.1 4nnn K-number
1.2 690236 Cluster Part #
1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)
1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)
1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster
1.6 Not used
1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)
2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,
indicators and LEDs to confirm function
3 SI Data
3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)
3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)
4 Momentary Consumption
4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km
4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour
5 Distance Gone Consumption
5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km
5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)
6 Fuel Level sensor inputs in liters
6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters
6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters
6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase
7 Temperature and Speed
7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)
7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135
7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min
7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour
8 Input value in HEX form
8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code
8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right
8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)
8.3 18C ADC Value outside temperature
9 Battery
9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v
9.1 242013+?
9.2 074_78+?
9.3 0011+?
10 Not used
11 Not used
12 Not used
13 GonG Gong Test
14 Not used
15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high
1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0
Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active
1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot
16 Not used
17 Not used
18 Not used
19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18
19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"
20 Not used
21 Software Reset; reset OBC settings
00 End of test
Bron: e46Fanatics.
Maar het gaat als volgt:
Druk je trip reset knopje (links) in, dan zet je de auto op contact (dus die stand voor het starten)
Dan geeft het display 'test' aan. Zodra die tekst er staat laat je het trip reser knopje los om hem daarna elke keer in te drukken totdat je in menu 19 komt. (Dit wordt rechts weergegeven) dan komt links in het display telkens 'on' 'off' te staan. Gewoon wachten totdat 'off' in het display staat, en dan weer op trip reset drukken. Daarna telkens zonder te stoppen het trip reset knopje indukken totdat je in submenu 7 zit, weer trip reset loslaten. En dan kun je telkens rustig dat menu doorscrollen met trip reset. Eerst komt kvs temp, daarna de olie temp, daarna toerental, daarna snelheid.
Bij mij werkte het ook gewoon warneer ik de auto startte. Alleen de ellende is dat je dit elek keer weer moet doen.
Hieronder nog ff de engelse versie, aangezien ik nogal slecht in uitleggen ben...
Instructions to access the hidden OBC functions:
1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position
2. OBC should show "Test"
3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features
3. Wait for display to show "Off"
4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it
5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s
BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes
nr example description
1 Car Engine and cluster data
1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)
1.1 4nnn K-number
1.2 690236 Cluster Part #
1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)
1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)
1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster
1.6 Not used
1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)
2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,
indicators and LEDs to confirm function
3 SI Data
3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)
3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)
4 Momentary Consumption
4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km
4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour
5 Distance Gone Consumption
5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km
5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)
6 Fuel Level sensor inputs in liters
6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters
6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters
6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase
7 Temperature and Speed
7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)
7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135
7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min
7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour
8 Input value in HEX form
8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code
8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right
8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)
8.3 18C ADC Value outside temperature
9 Battery
9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v
9.1 242013+?
9.2 074_78+?
9.3 0011+?
10 Not used
11 Not used
12 Not used
13 GonG Gong Test
14 Not used
15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high
1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0
Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active
1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot
16 Not used
17 Not used
18 Not used
19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18
19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"
20 Not used
21 Software Reset; reset OBC settings
00 End of test
Bron: e46Fanatics.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Competitie klaarmaken Par
Ik zit er bij mij nou ook in, bij "coolant/engine temp" geeft ie nu op bedrijfstemp. 86 graden aan. Dit lijkt mij dus zeer zeker koelvloeistof temp.
En hij loopt mooi 750 toeren stationair op bedrijfstemp dus das ook prima.
Verder kan ik helaas niks over olie temp en druk vinden, dus dat moet ik nog in gaan bouwen dan later.
Maar iig bedankt voor de info!
En hij loopt mooi 750 toeren stationair op bedrijfstemp dus das ook prima.
Verder kan ik helaas niks over olie temp en druk vinden, dus dat moet ik nog in gaan bouwen dan later.
Maar iig bedankt voor de info!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
matheeuwissen
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Vlissingen groot succes!
Straks met turbo ga je daar toch makkelijk overheen.Dutchie schreef:En daarnaast vergeet ik ook nog hoe goed het motorblok is, waar iedereen (vooral de e36 325i mannen) loopt te kloten met de temperatuur van de motor, en (meerdere) electrische fans, bleef die van mij (zelfs met niet werkende electrische fan) constant 93 graden, ondanks heel de baan vol in 2 was, waarvan zn 40% in de begrenzer.
In de middag de electrische fan toch aan laten slaten op het paneel binnen voor de zekerheid, en deze constant aan gehouden, toen werd het blok zelfs nog koeler.
Tevens met een tuner gepraat die veel know-how heeft van de M54, en die heeft kunnen bevestigen dat de mijne gechipt is. Puur door het feit dat die van mij vanaf 2500 veel koppel heeft, en doortrekt tot aan de toerenbegrenzer, waarbe niet gechipte M54's moeten wachten tot 3500, en vanaf 6000 merk je dat ie wat in begint te houden.
Nou heeft hij mij wijs gemaakt dat de M54 makkelijk 7500 tot 8000 toeren kan maken zonder aanpassingen, en dat ie bij 9000 pas kapot loopt. Daar heb ik niet z'n vertrouwen in, maar ik ga wel een gokje wakpgen door naar 7000 te gaan, straks met de nieuwe spruitstukken. Dan kan ik gelijk de lambdasensoren uitschakelen, de gasklep van max 80% naar 97% zetten en meer in laten spuiten voor nog wat extra koeling en vermogen.
Stiekem ligt mijn doel nu op 280 tot 300pk. In hoeverre dit mogelijk is weet ik niet, maar de 280 zou haalbaar moeten zijn met die aanpassingen. Ik ben benieuwd, updates volgen!
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

