Verhoogde uitstoot

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
BicerO3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 okt 2013, 19:20
Locatie: Arnhem

Re: Verhoogde uitstoot

Bericht door BicerO3 » 17 jul 2014, 01:06

fuseekogel schreef:Is geen hogedrukreiniger bij mij aan te pas gekomen. Via uitlaat spruitstuk ingespoten, paar regeneratie er overheen, nog een cyclus en daarna met extra reiniger in de tank nog een x regenereren.

Hoe lang het duurt zal ik wel zien, ik weet dat hij komt. Centjes heb ik al liggen, ondertussen rij ik nu in de bonus :)
Zo is het bij mij dus ook gegaan, en de meneer die dit voor mij heeft gedaan staat 100% achter zijn werk en reinigingsmiddel. Ik mag terug komen wanneer ik over 5000KM weer problemen heb met mijn roetfilter.

Beetje vermoeiend zo om iemand iets wijs te maken die denkt dat hij alles weet en het meteen "hele rare jongens" en "huis-tuin-en-keuken" maniertjes noemt. :emo:

De specialist die mijn auto altijd doet heeft echt meer dan genoeg ervaring met BMW's en weet prima waar hij mee bezig is. Is niet de eerste en laatste keer dat hij roetfilters op deze manier reinigt. En het feit dat hij 100% achter zijn geleverde werk staat geeft vertrouwen.

Aan mij heeft hij gewoon een tevreden klant en hij was na ongeveer een uurtje klaar in plaats van de paar uur die andere garages berekenen voor het demonteren en monteren.

Maar goed, topic ging over verhoogde uitstoot en dat probleem is bij deze ook opgelost. De garage waar ik de grote beurt heb laten doen heeft blijkbaar de luchtfilter verkeerd gemonteerd waardoor deze helemaal vervormd is geraakt. Deze is nu vervangen en het probleem is verdwenen. Heb nu weer een gezonde BMW, wel even afkloppen natuurlijk. :P
1. BMW E60 530D 231PK :///m: - 2. BMW F10 528i 245PK :///m:

Edgar1234

Re: Verhoogde uitstoot

Bericht door Edgar1234 » 17 jul 2014, 05:53

Is dat reinigen veel goedkoper dan leeghalen?

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Verhoogde uitstoot

Bericht door tom_il » 17 jul 2014, 06:03

BicerO3 schreef:
fuseekogel schreef:Is geen hogedrukreiniger bij mij aan te pas gekomen. Via uitlaat spruitstuk ingespoten, paar regeneratie er overheen, nog een cyclus en daarna met extra reiniger in de tank nog een x regenereren.

Hoe lang het duurt zal ik wel zien, ik weet dat hij komt. Centjes heb ik al liggen, ondertussen rij ik nu in de bonus :)
os het bij mij dus ook gegaan, en de meneer die dit voor mij heeft gedaan staat 100% achter zijn werk en reinigingsmiddel. Ik mag terug komen wanneer ik over 5000KM weer problemen heb met mijn roetfilter.

Beetje vermoeiend zo om iemand iets wijs te maken die denkt dat hij alles weet en het meteen "hele rare jongens" en "huis-tuin-en-keuken" maniertjes noemt. :emo:

De specialist die mijn auto altijd doet heeft echt meer dan genoeg ervaring met BMW's en weet prima waar hij mee bezig is. Is niet de eerste en laatste keer dat hij roetfilters op deze manier reinigt. En het feit dat hij 100% achter zijn geleverde werk staat geeft vertrouwen.

Aan mij heeft hij gewoon een tevreden klant en hij was na ongeveer een uurtje klaar in plaats van de paar uur die andere garages berekenen voor het demonteren en monteren.

Maar goed, topic ging over verhoogde uitstoot en dat probleem is bij deze ook opgelost. De garage waar ik de grote beurt heb laten doen heeft blijkbaar de luchtfilter verkeerd gemonteerd waardoor deze helemaal vervormd is geraakt. Deze is nu vervangen en het probleem is verdwenen. Heb nu weer een gezonde BMW, wel even afkloppen natuurlijk. :P
Ik heb nooit gezegd dat die manier de huis tuin en keuken manier is. Dit ging over die polen, die iets total anders gedaan hebben.Mij niets in de mond leggen wat niet waar is.
Dat jij achter die methode staat betekend niet dat dit voor iedereen moet zijn.
Ik geef gewoon mijn mening, dat is een forum voor. Kan je daar niet tegen dan blijf je hier beter weg.
Laatst gewijzigd door tom_il op 17 jul 2014, 06:07, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: Verhoogde uitstoot

Bericht door fuseekogel » 17 jul 2014, 06:05

Ik betaalde iets van €230 voor het genoegen, maar stond natuurlijk wel in het buitenland met problemen.

Moest dus de zogenaamde gele platen toeslag betalen ;)

Enige verschil wat ik met Bicer heb is dat de monteur bij mij zelf is gaan rijden met de laptop en heeft al met al wel bijna drie uur gekost.

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: Verhoogde uitstoot

Bericht door fuseekogel » 17 jul 2014, 06:07

Ha die Tom,

Het zijn helemaal geen Polen :-P

Gebruikersavatar
BicerO3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 okt 2013, 19:20
Locatie: Arnhem

Re: Verhoogde uitstoot

Bericht door BicerO3 » 17 jul 2014, 08:31

tom_il schreef:
BicerO3 schreef:
fuseekogel schreef:Is geen hogedrukreiniger bij mij aan te pas gekomen. Via uitlaat spruitstuk ingespoten, paar regeneratie er overheen, nog een cyclus en daarna met extra reiniger in de tank nog een x regenereren.

Hoe lang het duurt zal ik wel zien, ik weet dat hij komt. Centjes heb ik al liggen, ondertussen rij ik nu in de bonus :)
os het bij mij dus ook gegaan, en de meneer die dit voor mij heeft gedaan staat 100% achter zijn werk en reinigingsmiddel. Ik mag terug komen wanneer ik over 5000KM weer problemen heb met mijn roetfilter.

Beetje vermoeiend zo om iemand iets wijs te maken die denkt dat hij alles weet en het meteen "hele rare jongens" en "huis-tuin-en-keuken" maniertjes noemt. :emo:

De specialist die mijn auto altijd doet heeft echt meer dan genoeg ervaring met BMW's en weet prima waar hij mee bezig is. Is niet de eerste en laatste keer dat hij roetfilters op deze manier reinigt. En het feit dat hij 100% achter zijn geleverde werk staat geeft vertrouwen.

Aan mij heeft hij gewoon een tevreden klant en hij was na ongeveer een uurtje klaar in plaats van de paar uur die andere garages berekenen voor het demonteren en monteren.

Maar goed, topic ging over verhoogde uitstoot en dat probleem is bij deze ook opgelost. De garage waar ik de grote beurt heb laten doen heeft blijkbaar de luchtfilter verkeerd gemonteerd waardoor deze helemaal vervormd is geraakt. Deze is nu vervangen en het probleem is verdwenen. Heb nu weer een gezonde BMW, wel even afkloppen natuurlijk. :P
Ik heb nooit gezegd dat die manier de huis tuin en keuken manier is. Dit ging over die polen, die iets total anders gedaan hebben.Mij niets in de mond leggen wat niet waar is.
Dat jij achter die methode staat betekend niet dat dit voor iedereen moet zijn.
Ik geef gewoon mijn mening, dat is een forum voor. Kan je daar niet tegen dan blijf je hier beter weg.
Ik geef ook gewoon mijn mening over jou manier van praten, dat betweterige de hele tijd. :emo: Dik gedrukte tekst geldt dus ook voor jou. ;)
1. BMW E60 530D 231PK :///m: - 2. BMW F10 528i 245PK :///m:

Gebruikersavatar
BicerO3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 okt 2013, 19:20
Locatie: Arnhem

Re: Verhoogde uitstoot

Bericht door BicerO3 » 17 jul 2014, 08:39

fuseekogel schreef:Ik betaalde iets van €230 voor het genoegen, maar stond natuurlijk wel in het buitenland met problemen.

Moest dus de zogenaamde gele platen toeslag betalen ;)

Enige verschil wat ik met Bicer heb is dat de monteur bij mij zelf is gaan rijden met de laptop en heeft al met al wel bijna drie uur gekost.
Gele-platen toeslag is niet veel, want ik heb ook een vergelijkbaar bedrag neergeteld. :)

Bij mij heeft hij als eerst de auto nagekeken op eventuele fouten, vervolgens heeft de auto ruim 4 uur aan de laptop gehangen om de wagen de nieuwste update mee te geven.

Na de update hebben ook wij inderdaad een ritje gemaakt met de laptop om te kijken wat deze aangeeft als de auto op wat hogere toeren draait en daaruit kon hij dus concluderen dat de roetfilter zo goed als vol zat.

Enkele dagen erna gaf de auto dat ook aan door elk ritje die ik maakte 4/5x te gaan piepen om de roetfilter aan te geven op iDrive. Hij wist precies wat het probleem was en nadat hij het middeltje erin had gespoten ben ik 20 minuten gaan rijden en de melding roetfilter was er niet meer. Later dus ook nog een halve tank met extra middel leeg gereden en hij kan er weer tegen aan. :amen:
1. BMW E60 530D 231PK :///m: - 2. BMW F10 528i 245PK :///m:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”