BMW E46 M3 Occasions

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Martijn.

Re: E46 M3 Occasions

Bericht door Martijn. » 01 jul 2014, 21:22

Ziet er op zich heel netjes uit. Ook meteen al een beetje verlaagd, spacers ertussen en een andere uitlaat zo te zien. Op zich vind ik hem er heel verzorgd uitzien.
11 eigenaren zou wat mij betreft een no-go zijn, maar van de andere kant zegt dat ook niet alles over de auto als er goed mee omgegaan is.
Ik zou zeggen gewoon gaan kijken en dan zie je het vanzelf. De nachtblauwe vind ik wel mooier en een coupe zie ik ook liever, maar dat is persoonlijk ;)
F31 340i M-Sport SHOWROOM

Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport

Stefan325
Contacteer:

Bericht door Stefan325 » 01 jul 2014, 21:27

Vanwege 11 eigenaren zal ik hem laten staan.
BMW 130i

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 01 jul 2014, 21:27

Martijn. schreef:Ziet er op zich heel netjes uit. Ook meteen al een beetje verlaagd, spacers ertussen en een andere uitlaat zo te zien. Op zich vind ik hem er heel verzorgd uitzien.
11 eigenaren zou wat mij betreft een no-go zijn, maar van de andere kant zegt dat ook niet alles over de auto als er goed mee omgegaan is.
Ik zou zeggen gewoon gaan kijken en dan zie je het vanzelf. De nachtblauwe vind ik wel mooier en een coupe zie ik ook liever, maar dat is persoonlijk ;)
Nachtblauwe krijg ik (per email) geen contact mee... :(
Daarbij is die (incl BPM) bijna 10K duurder. Ook niet onbelangrijk. Maar je hebt wel gelijk hoor, die is wel mooier.
Eigenlijk moet ik ook geen consessies doen wat dat betreft ;)

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 01 jul 2014, 21:37

Roderik_ schreef:http://link.marktplaats.nl/m824388145

Wat denken we van bovenstaande cabrio?
Geen hardtop?
11 eigenaren?
25K voor een 2003?

Zomaar drie dingen die me negatief opvallen.
Verder ziet hij er erg netjes uit (voor zover je dat van een foto af kunt zeggen).

Jullie mening?
Geen hardtop dat vind ik nog niet eens zo heel raar. Voor mijzelf heeft het absoluut geen meerwaarde, ook bij m'n huidige 3-ER heb ik geen hardtop. Daarnaast vind ik 25K voor een M3 uit 2003 wel iets aan de hoge kant. Maar als het echt een perfecte M3 is dan is die het dubbel en dwars waard, staat genoeg troep te koop namelijk. 11 eigenaren hoeft niks te zeggen, maar voor mij is het een NO GO.

Patrickk

Bericht door Patrickk » 01 jul 2014, 21:58

Ik lees dit topic graag mee om te zien hoe en wat bij deze wagens.
Er zijn een paar dingen die me hier opvallen.
De auto's waar jullie na kijken zijn eigenlijk allemaal 10jaar of ouder.
Is het dan niet een beetje naief om te denken dat ze maar 2 of 3 eigenaren gehad hebben,
Maar 60k gelopen hebben, een complete history hebben vanaf dag 1, geen schade auto enz enz?

Absoluut geen kwaad woord van mij, maar wat jullie zoeken is wel heel erg zeldzaam aan het worden.

Succes met jullie zoektocht
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 01 jul 2014, 22:08

Patrickk schreef:Ik lees dit topic graag mee om te zien hoe en wat bij deze wagens.
Is het dan niet een beetje naief om te denken dat ze maar 2 of 3 eigenaren gehad hebben,
Maar 60k gelopen hebben, een complete history hebben vanaf dag 1, geen schade auto enz enz?

Absoluut geen kwaad woord van mij, maar wat jullie zoeken is wel heel erg zeldzaam aan het worden.

Nou, als je een M3 koopt als tweede auto, en wat vaker voorkomt met cabrio's als derde auto, en je rijd maximaal tussen de 5 en 10K per jaar (wat echt geen uitzondering is als 2e of 3e auto), dan kom je na 10 jaar op 50-100K km.
Dus heel erg naief ben je dan niet hoor. Ik ken weinig mensen die een M3 als daily gebruiken en er 20K per jaar opzetten.

Feit daarbij is ook dat 11 eigenaren in 10 jaar tijd gewoon belachelijk veel is. Ook al zitten er bedrijven bij.

Dus een zoektocht naar een M3 met maximaal 2 a 3 eigenaren en een kilometerstand onder de 100K is echt nog geen speld in een hooiberg imo. Kwestie van geduld hebben en een beetje geluk hebben. Er zijn namelijk veel mensen die zo'n exemplaar zoeken :ja:

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 01 jul 2014, 22:28

Patrickk schreef:Ik lees dit topic graag mee om te zien hoe en wat bij deze wagens.

Patrickk ik moet je helemaal gelijk geven. Ik wil absoluut niet voor een ander spreken maar ik denk dat er genoeg onder ons zijn die inderdaad naar dat extreem zeldzame M3 pareltje opzoek zijn. Zelf ben ik ook zo'n iemand. Ik zoek een M3 Coupe met max 90K kilometers, na 2003, zonder schade, met volledige history en het liefste van iemand die hem elke dag gestald heeft en er alleen op een mooie zondag mee gereden heeft. Ik weet gewoon dat je dit niet snel tegenkomt en daarom heb ik alle tijd uitgetrokken om zo'n uniek exemplaar te vinden. Waarom heb ik zoveel eisen? Omdat ik toch wel benauwd ben dat er iets is met een M3 die 60k op de teller heeft staan zonder history icm een heel hoop eigenaren. Het is gewoon zo dat er iets aan een M3 kapot gaat, je meestal heel diep in de buidel moet tasten als je het zelf niet kan maken. Zelf ben ik 22 jaar en heb ik niet het kapitale vermogen om direct alles aan een M3 te laten vervangen.

Nu zal er gezegd worden: Dus elke M3 met bijv. 14 eigenaren is een slechte auto? Nee, absoluut niet. Het is gewoon mogelijk dat de wagen vaak van eigenaar verwisseld is. Maar omdat het niet vaak voorkomt blijft het toch een beetje verdacht in my opinion. Nou wil ik wel zeggen dat ik niet alleen zo veeleisend ben met een M3. Het is dat mijn ouders hun BMW altijd goed onderhouden hebben, anders had ik hem echt nooit van hun overgekocht vorig jaar. Met elke BMW die ik ooit zal kopen zal ik zo veeleisend zijn..

Voor mij persoonlijk is het volgende erg belangrijk. Ik ken genoeg mensen met een E46 M3 en iedereen die kun kennen vind het gaaf dat ze zo'n auto hebben. Op de foto ziet het er allemaal leuk uit, maar in het echt zou je die wagen liever niet zien. Ik wil een M3 kopen die op de foto mooi is, maar in het echt nog vele malen mooier. Mensen moeten niet kunnen zeggen dat het een sjomp is. Daarom wacht ik dus liever op een uniek exemplaar en betaal ik liever wat meer.

En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. :)

Martijn.

Bericht door Martijn. » 02 jul 2014, 07:07

Ik snap wat Patrickk bedoeld.
Het overgrote deel van de M3's die te koop aangeboden worden, met name in Nederland is gewoon "echt" 10-12 jaar oud en ook al die tijd gebruikt. Uiteraard vind je daar echt weinig nette M3's tussen met weinig km en weinig eigenaren. Er is echt veel rotzooi te koop en af en toe een redelijk nette.
De meeste potentiele M3 rijders zoeken dan ook gewoon een betaalbare redelijke M3 om lekker dagelijks mee te rijden en dat is heel wat anders als bijvoorbeeld ik zocht destijds en wat Roderik nu zoekt.

Er zijn ook echte liefhebbers die op zoek zijn naar een supernette M3 met weinig eigenaren en weinig kilometers. Zo'n M3 is echt niet makkelijk meer te vinden inderdaad en als je er al een vind dan betaal je daar ook beduidend meer voor.
Echter als je goed en actief zoekt en geduld hebt is er af en toe best nog wel een hele mooie te vinden.
Vaak zul je dan wel in Duitsland uitkomen aangezien daar toch vaker mensen een M3 al heel lang hebben en alleen in de zomer gebruiken voor ritjes met mooi weer. Duitsers hebben toch echt vaker een dergelijke auto als "hobby" auto erbij en zijn er zuiniger op als dat dat hier in Nederland het geval is.
Mij is het gelukt en er zijn er toch wel vaker te koop in supernette staat, alleen moet je er meer moeite voor doen en verder weg voor zo'n exemplaar.

Maar feit is dat een hele nette M3 met weinig kilometers redelijk zeldzaam aan het worden is, des te mooier om er een te hebben :duimen:

Ik heb van de week nog een hele mooie gevonden van 1e eigenaar met 0 km 8)
Afbeelding

Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport

JzAero

Bericht door JzAero » 02 jul 2014, 08:53

Weinig eigenaren is niet eens zo heel zeldzaam, zeker bij een goede M is dat nog best logisch, meeste mensen rijden er niet dagelijks mee, dus kunnen ze hem gewoon opslaan in een garage. Overigens heeft mijn auto (een normale E46) 5 eigenaren gehad in die 16 jaar (ik ben de 5e), waarbij de 1ste 3 jaar heeft gereden, de 2e 7 jaar, de 3e 4 jaar (waarschijnlijk zelfde familie, want onderhoud was gewoon 11 jaar lang bij dezelfde garage uitgevoerd) en de 4e 1 jaar. Inmiddels rijdt ik er 2,5 jaar met plezier in :)

streamline

Bericht door streamline » 02 jul 2014, 15:05

Autobedrijf Schouten waar bovenstaand exemplaar te koop staat is overigens wel een aanrader. Goed bedrijf met nette en fatsoenlijke auto's. Mijn e46 komt daar ook vandaan en heb nog wat familie die daar klant is, daar wordt je niet snel bedonderd.

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 02 jul 2014, 15:56

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as

Nou vandaag heb ik de bovenstaande E46 M3 Cabrio bezocht. En wat heb ik een spijt dat ik hem bekeken heb, ondanks dat ik er maar 25 minuten vandaan woon. In de advertentie hebben ze het over een prachtige M3, maar dat is het bij lange na niet. De volgende dingen vielen mij op:

- De HELE auto is behoorlijk bekrast met lichte krasjes, heel maar dan ook heel misschien krijg je dit er uit met polijsten. Maar ik betwijfel het..
- Zware krassen op de voorbumper, tankklep, achterbumper, rechterdeur, linkerdeur
- Alle BMW badges zijn zwart / wit ipv blauw / wit
- Blanke lak op de BMW badges laat los
- Kofferklep is slecht bijgewerkt / overgespoten.
- Paar puntjes op de kofferbak zit geen lak meer op, dus door de blanke lak heen
- Achterbumper is niet al te mooi opnieuw gespoten
- Voorbumper is ook lelijk overgespoten
- Behoorlijk veel dode pixels in het navi scherm
- Wangen van de bestuurdersstuur zitten los / gaten bij de stiksels, daarnaast flink beschadigd / ruw
- Zit een onbekende sportuitlaat onder, lijkt alsof deze er zelf onder geflanst is. Gewoon doorsnee stalen pijpen gepakt en daar even een sportuitlaat van gemaakt zeg maar...
- 1 v/d linker uitlaten daar is een hoekje uit, net alsof iemand een driehoekjes er uit heeft geslepen
- Uitlaat moest vervangen worden volgens de verkoper, maar dat hadden ze even ''handig'' opgelost voor de APK ;)
- Gigantisch veel steenslag op de voorbumper en de motorkap
- Geen history van de wagen, maar dat maakte niks uit want die auto is keigoed.. :emo:

Ik heb de verkoper nog even gesproken over de wagen en hem geconfronteerd met de algehele staat van de M3. Ik kreeg als reactie het volgende te horen: Wat verwacht je nou van een M3 van 11 jaar oud? Ze zien er allemaal zo uit of slechter. En als ik opzoek was naar een beter exemplaar moest ik maar eentje zoeken van 40K of naar Auto-Leitner gaan. Verder was deze auto van een kameraad van hem geweest en was het een hartstikke mooie wagen waar iedereen in zou willen rijden... :jack:

Ik ben nog nooit, maar dan ook nooit zo slecht geholpen en mij zul je daar dus niet weer zien. Ik wil iedereen dan ook aanraden niet deze M3 te bekijken. Ja tenzij je in een sjomp wil rijden.

En hoe was jullie dag vandaag? :D
Laatst gewijzigd door Angelo-V op 02 jul 2014, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 02 jul 2014, 16:20

92.000 kilometer.. Jaja. :) Mijn stoelen zijn, met een kleine 100.000 kilometers meer op de teller, nauwelijks versleten, en ik heb maar een paar steenslagpuntjes. :whistle:

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 02 jul 2014, 16:22

Ik zet echt mijn vraagtekens bij deze M3.. :(

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 02 jul 2014, 20:07

Het is dat ik anderhalve dag in de auto moet zitten om er te komen, anders was ik ook nog wel even langs gereden bij deze 'prachtige' M3... :bang: :bang:
Wat kunnen sommige bedrijven zich verschrikkelijk voor joker zetten he? :emo:

Waar is Bertus als je hem nodig hebt gvd :(
Komt die hier nog wel eens eigenlijk? Die had inmiddels een aardige database opgebouwd volgens mij.

Martijn.

Bericht door Martijn. » 02 jul 2014, 20:42

Ga er maar vanuit dat het overgrote deel van wat er überhaupt te koop staat onder de pak hem beet € 19.000,- - € 20.000,- er in meer of mindere mate zo uitziet. Je kunt het een keer treffen een redelijk nette te vinden maar veruit de meeste zijn gewoon uitgeleefd en hebben een flink verleden.

Dan is dit exemplaar wel echt nog mega duur als je bekijkt wat er allemaal aan mankeert.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”