Wielkas hoogte e46 touring
- martinus83
Wielkas hoogte e46 touring
Wat is de hoogte center velg-wielkas van een e46 touring met 225/45-17? (OEM)
En de hoogte van dezelfde touring met M-sportpakket II?
Vanwaar de vraag;
Mijn touring heeft niet optie 338 ( M pakket II) maar ligt duidelijk anders op de weg dan een 320d (2004-er) waar ik in heb gereden. Deze was zachter en helde meer over in bochten.
Heb zelf al gemeten maar ben even benieuwd naar jullie bevindingen
En de hoogte van dezelfde touring met M-sportpakket II?
Vanwaar de vraag;
Mijn touring heeft niet optie 338 ( M pakket II) maar ligt duidelijk anders op de weg dan een 320d (2004-er) waar ik in heb gereden. Deze was zachter en helde meer over in bochten.
Heb zelf al gemeten maar ben even benieuwd naar jullie bevindingen
Laatst gewijzigd door martinus83 op 24 jun 2014, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
streamline
Re: Wielkas hoogte e46 touring
Zachter en helde meer over... Verrotte schokdempers?
Ik vond ook dat mijn touring relatief laag lag en de BMW garage ook. Ookal is het minimaal je ziet het wel vergeleken met sommige andere tourings. Ook ik heb een standaard onderstel en ook de veren zijn OEM af fabriek net als de schokdempers. Qua hoogte lijkt het een M onderstel.
Verklaring was dat het gewoon wat ouderdom verschijnselen zijn. Echter lekten ze niet en functioneerden ze nog wel prima. Zolang ik geen raar weggedrag heb adviseerden ze mij ook om niets er aan te doen.
Betekend overigens niet dat hij stugger is zoals een M onderstel, hij word zachter daardoor. Als hij echt begint te deinen kon ik ook beter de schokbrekers laten vervangen.
Verklaring was dat het gewoon wat ouderdom verschijnselen zijn. Echter lekten ze niet en functioneerden ze nog wel prima. Zolang ik geen raar weggedrag heb adviseerden ze mij ook om niets er aan te doen.
Betekend overigens niet dat hij stugger is zoals een M onderstel, hij word zachter daardoor. Als hij echt begint te deinen kon ik ook beter de schokbrekers laten vervangen.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
- martinus83
Ben vrijwel zeker dat dat niet het geval is, de eigenaar kennende. Maar de schokdempers kunnen inderdaad verouderd zijn waardoor ze zachter zijn dan normaal. De auto had 345d km gelopen..streamline schreef:Zachter en helde meer over... Verrotte schokdempers?
Achterschokdempers zijn door de vorige eigenaar vervangen.Joostb schreef: Qua hoogte lijkt het een M onderstel.
Als ik jou touring vergelijk met mijn 330d ligt jou neus hoger.
325i 2004. bandenmaat 205/55-16

330d 2004. bandenmaat 225/45-17

Ben wel benieuwd van de gemeten hoogte van verschillende tourings al spelen factoren als bandenprofiel/druk, volle/lege tank? schokdemper staat etc natuurlijk allemaal mee..
Laatst gewijzigd door martinus83 op 24 jun 2014, 11:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Daar is een topic over als ik me niet vergis......., kan het topic niet zo snel vinden.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Ja, er is een topic over en daarin wordt gemeten van de naaf (midden velg) tot de spatbordrand (dat voorkomt afwijkingen door verschillende bandenmaten). Hier: http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=35&t=6174
- martinus83
ik doelde voornamelijk op achter, bij mij heeft dat te maken met de schokbrekers die gewoon iets vermoeid zijn geraakt, zo ziet het er uit zonder dat er iets zwaars in de auto ligt. Gewoon normaal;

en wat je zegt, volle of lege tank, wel of geen reserverwiel, aantal kilometers gereden. Wel of geen trekhaak. Vaak met aanhangers gereden of niet, bandendruk en profiel, etc.

en wat je zegt, volle of lege tank, wel of geen reserverwiel, aantal kilometers gereden. Wel of geen trekhaak. Vaak met aanhangers gereden of niet, bandendruk en profiel, etc.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019