Motor 316i swappen
Motor 316i swappen
Beste,
ik heb een bmw 316i aangekocht maar deze is veeeel te traag tegenover mijn vorige auto die ik had (honda prelude 2l benzine)...
graag zou ik er een zwaardere motor laten inleggen maar welke passen erin en hoe zwaar kan ik gaan?
En wat komt er allemaal bij kijken? Had iets gehoord van kabelbomen die ook veranderd moeten worden...?
grtz
ik heb een bmw 316i aangekocht maar deze is veeeel te traag tegenover mijn vorige auto die ik had (honda prelude 2l benzine)...
graag zou ik er een zwaardere motor laten inleggen maar welke passen erin en hoe zwaar kan ik gaan?
En wat komt er allemaal bij kijken? Had iets gehoord van kabelbomen die ook veranderd moeten worden...?
grtz
-
- Contacteer:
- Blackthunder
Re: Motor 316i swappen
http://www.ultimatecarpage.com/forum/sh ... hp?t=28013
Je kunt beter op zoek gaan naar een auto met er al een zwaardere motor erin dan een engine swap doen.
Je kunt beter op zoek gaan naar een auto met er al een zwaardere motor erin dan een engine swap doen.
Volgens mij als je de zoekfunctie gebruikt in het e36 gedeelte en swappen intypt kom je al een heel eind, in de kleine tijd dat ik hier mee lees al meerdere keren voorbij gekomen.
Stel je ook eens voor trouwens wel zo netjes
Ziezo, heb een topic aangemaaktDennisV32 schreef:Volgens mij als je de zoekfunctie gebruikt in het e36 gedeelte en swappen intypt kom je al een heel eind, in de kleine tijd dat ik hier mee lees al meerdere keren voorbij gekomen.

Of is er misschien een andere manier om de auto alvast wat sneller te laten gaan?
-
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Contacteer:
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Hallo,
Als je idd zoals eerder aangegeven met de zoekfunktie op `swappen` had gezocht had je al een stukje wijzer geworden.
Vaak moeten er naast de motor ook een hoop andere dingen worden vervangen.
Antwoord is vaak: Koop een auto met meer pk's!
Misschien had je voor jezelf ook wel na kunnen gaan, dat als je van een 2l terug gaat naar een 316 dat je er dan kwa kracht op achteruit gaat en dus ook met je snelheid.
Als je idd zoals eerder aangegeven met de zoekfunktie op `swappen` had gezocht had je al een stukje wijzer geworden.
Vaak moeten er naast de motor ook een hoop andere dingen worden vervangen.
Antwoord is vaak: Koop een auto met meer pk's!
Misschien had je voor jezelf ook wel na kunnen gaan, dat als je van een 2l terug gaat naar een 316 dat je er dan kwa kracht op achteruit gaat en dus ook met je snelheid.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!