BMW e39 zwarte rook

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
christopher e39

BMW e39 zwarte rook

Bericht door christopher e39 » 07 jun 2014, 23:20

Yoo

ik heb dus een bmw e39 525d van 2003.

de laatste weken komt er redelijk veel zwarte rook uit.

ik heb gemerkt dat als ik op een constante snelheid rij de auto soms een seconde vermogen verliest en hierna direkt terug normaal rijd.

als ik een seconde of 1-3 nadat de auto vermogen heeft verloren in mijn spiegel kijk zie ik een zwarte ''wolk''.

Zou iemand di kunnen verklaren ?
of wat ik zou moeten nakijken ?

individualtouring

Re: BMW e39 zwarte rook

Bericht door individualtouring » 08 jun 2014, 14:54

Turbo kaput?

BasB

Bericht door BasB » 09 jun 2014, 12:08

Slang intercooler los, turboslang lek gescheurd.
Kan ook de turbo zijn, maar vaak is er ergens in lek in het systeem

AdE39

Bericht door AdE39 » 09 jun 2014, 12:20

Check de vacuüm slangen.
Knijp er eens gerust in, om te kijken of deze niet verteerd/uitgedroogd zijn!

Vacuüm is vaak de grote boosdoener, en er word dus ook nooit vaak naar dit probleem gezocht of gekeken.

Wat Richard en Bas al hebben geopperd, dat zou zeker en vast ook erg goed kunnen.
Maar een defecte turbo, die zal vaak niet meer zijn werk doen, en dan blijft de kracht gedeeltelijk of zelfs helemaal achterwegen.

Wat er ook nog gedaan kan worden, het uitlezen van de BMW, misschien werpt dit een heel ander licht op de storing!

Verder kan een gedegen onderzoek, nog wat andere problemen aan het licht brengen.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Kadir61

Bericht door Kadir61 » 11 jun 2014, 00:53

Hallo,

Ik heb een Bmw 525 DA , ik heb laatste dagen ook gezien dat mijn wagen meer zwarte rook achterlaat en
Zie ik dat hij niet meer optrekt zoals het moet. Noormaal pakte mijn wage zijn optrek met slippende banden zo pittig
En nu zie ik dat hij tot 2500-3000 toeren niet meer trekt daarna weer wel. Wat zou de oorzaak zijn ??
Mijn turbo is niet helemaal goed zei diegene soft heeft erop gezet maar heb daarna 3 jaar mee gereden.
Ik wil niet zomaar alles gaan veranderen om het trrg goed te hebben en daarom wil ik eens horen wat er voor komt en
Daarna pas het probleem ingaan. Mvg ...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”