Spontaan afbreken van Poulie 320d
-
bukko
Spontaan afbreken van Poulie 320d
Ik rijd zelf een 320d sedan uit 2001.
Sinds gisteren had ik een probleempje met mijn E46.
Hij trilde al een aantal dagen bij stationair draaien,op 't stuur en dashboard :?
En er zat onder de 1500 toeren af en toe een raar rammeltje in de motor!
Dus ik naar de garage om even te kijken wat er aan de hand was?(want onder de motorkap zie je vrij weing door al die afdekplaten)
Ik rijd 'm de brug op en zet de motor even stil.
Brug omhoog,auto gestart en.................... (|
Valt er opeens een poulie naar beneden!(motor gelijk afgezet)
Wat blijkt nu,is het de poulie van de waterpomp en de airco,rondom afgebroken.(de bouten nog in 't blok)
Misschien metaal moeheid(?),maar toch even schrikken op dat moment.
En gelukkig niet onder het rijden gebeurd,want dan is er meer kapot.
Trouwens aan die poulie zit ook een trillingsdempertje vast en die wordt nu ook vervangen.(is een geheel)
Dus gaat je bimmer naar je gevoel trillen of een raar rammeltje maken,dan is het toch wel verstandig om er even naar te laten kijken.(is bij mij gelukkig garantie werk)
Gr Aschwin.
Sinds gisteren had ik een probleempje met mijn E46.
Hij trilde al een aantal dagen bij stationair draaien,op 't stuur en dashboard :?
En er zat onder de 1500 toeren af en toe een raar rammeltje in de motor!
Dus ik naar de garage om even te kijken wat er aan de hand was?(want onder de motorkap zie je vrij weing door al die afdekplaten)
Ik rijd 'm de brug op en zet de motor even stil.
Brug omhoog,auto gestart en.................... (|
Valt er opeens een poulie naar beneden!(motor gelijk afgezet)
Wat blijkt nu,is het de poulie van de waterpomp en de airco,rondom afgebroken.(de bouten nog in 't blok)
Misschien metaal moeheid(?),maar toch even schrikken op dat moment.
En gelukkig niet onder het rijden gebeurd,want dan is er meer kapot.
Trouwens aan die poulie zit ook een trillingsdempertje vast en die wordt nu ook vervangen.(is een geheel)
Dus gaat je bimmer naar je gevoel trillen of een raar rammeltje maken,dan is het toch wel verstandig om er even naar te laten kijken.(is bij mij gelukkig garantie werk)
Gr Aschwin.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Spontaan afbreken van Poulie 320d
Pff dikke schrik zeg, maar ik denk dat als iemand de symptomen krijgt die jij omschrijft, die persoon vanzelf de motor wel afzet.(tenzij ie een ontzettende noob is.)
Mazzel dat het garantie is, en er verder niets kapot is gegaan.
Kan dan wel garantie zijn, maar je nieuwe wagen al direct een lange tijd moeten missen omdat er veel kapot is lijkt me ook niet leuk.
Kan dan wel garantie zijn, maar je nieuwe wagen al direct een lange tijd moeten missen omdat er veel kapot is lijkt me ook niet leuk.
-
bukko
Is wel te hopen dat ze dat doen,maar in eerste instantie weet je ook niet wat je kunt verwachten :?bjornc schreef:Pff dikke schrik zeg, maar ik denk dat als iemand de symptomen krijgt die jij omschrijft, die persoon vanzelf de motor wel afzet.(tenzij ie een ontzettende noob is.)
Maar hij is hopelijk morgen weer klaar.
Gr.Aschwin.
Hey Aschwin, dat zal idd schrikken zijn geweest! Zoals je aangaf gelukkig niet onder het rijden gebeurd!
Ik hoop dat het netjes en snel wordt opgelost voor je.
Blijft trouwens wennen zeg: een pre-facelift E46 met een nieuw kenteken
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
bukko
Hey Paul,Opt1mus schreef:Hey Aschwin, dat zal idd schrikken zijn geweest! Zoals je aangaf gelukkig niet onder het rijden gebeurd!
Mijn kenteken begint trouwens met 26-HF(heb 't even gecheckt),dus volgens mij is het niet echt een nieuw kenteken.(Ik zei iets met GLN maar dat klopt dus niet,sorry daarvoor)
Heb vanmiddag nog gebeld en ze waren er aan bezig,dus als het goed is is hij morgen weer klaar.
En ik heb al meerdere reparaties daar uit laten voeren(met vorige auto's),en het wordt altijd netjes gerepareerd voor een normale prijs.(Lopen ook 2 monteurs rond die Bmw freak zijn en er best veel van af weten,altijd handig)
Gr Aschwin.
Okay, dan heb ik een andere E46 gespot!
Mooi dat je hem snel weer terug hebt, staat hij nu bij Ben voor de reparatie of in St. Maartendijk?
De mijne gaat naar Oude Tonge voor onderhoud, ook prima ervaringen daar.
Mooi dat je hem snel weer terug hebt, staat hij nu bij Ben voor de reparatie of in St. Maartendijk?
|
-
bukko
Hij staat nu in St.Maartensdijk.Opt1mus schreef:Okay, dan heb ik een andere E46 gespot!
In Oude Tonge is zeker bij Admiraal?
Daar heb ik m'n originele Bmw xenon in laten bouwen,wat op zich een dure aanpassing was.(maar dat wist ik van te voren)
Maar dat is op zich ook een goede garage, alleen een beetje stug volk!
Gr Aschwin.
hehe, die indruk krijg ik een beetje van alle Zeeuwen, ben inport wellicht ligt het daaraan...., woon nu 2 jaar hier, daarvoor in Spijkenisse.bukko schreef: In Oude Tonge is zeker bij Admiraal?
Daar heb ik m'n originele Bmw xenon in laten bouwen,wat op zich een dure aanpassing was.(maar dat wist ik van te voren)
Maar dat is op zich ook een goede garage, alleen een beetje stug volk!
Gr Aschwin.
Qua woonomgeving een verbetering van 1000% |p
|
Al klaar? Kan ik je spotten in 't durp?
|