Swirl Flaps

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Swirl Flaps

Bericht door tom_il » 20 apr 2014, 13:09

Ik zou niet weten waarom er 2 verschillende grotes gebruikt zijn in dezelfde type motor.
Bij zijn weten heeft de 6 cilinder de grote en de 4 cilinder de kleine.
525d E61 2007 pre-LCI

craen
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 mar 2008, 12:41

Re: Swirl Flaps

Bericht door craen » 20 apr 2014, 14:24

ik heb voor ik mijn besteld heb contact gehad met verschillende bedrijven.
waaronder ook pwm in de UK en die kondern geen enkele zeggen welke er precies in moesten.
dit om dat volgens hun bmw ze door elkaar gebruikt heeft.
weet jij nog welke maar je in de jouwe hebt tom?

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Swirl Flaps

Bericht door tom_il » 20 apr 2014, 20:07

Ik heb de grote.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
malle pietje
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
Locatie: Soest

Re: Swirl Flaps

Bericht door malle pietje » 20 apr 2014, 20:59

In mijn 530d bleken de grote te zitten, dus heb nu een setje kleine over...

Kuupertie
Berichten: 784
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:51
Locatie: Ommen

Re: Swirl Flaps

Bericht door Kuupertie » 20 apr 2014, 21:24

Blijkbaar heb ik de grote nodig ?!

Wie heeft er een 525d met kleine ?
Wie heeft er grote over ?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R

Gebruikersavatar
bellatorfortis
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 okt 2013, 22:24
Locatie: eindhoven / weert

Re: Swirl Flaps

Bericht door bellatorfortis » 04 mei 2014, 11:55

voor de gene die kleine nodig hebben..

heb plastic 22mm blanko plaatjes liggen hier !!!!
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......

jvbosma
Berichten: 161
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:18
Locatie: Groningen

Re: Swirl Flaps

Bericht door jvbosma » 05 mei 2014, 14:10

Gister ook mijn swirlflaps verwijderd, leken mij redelijk sterk, volledig metaal waren op war aanslag/olie na ook niet echt vies. Maar goed toch maar eruit gehaald, auto lijkt wat soepeler te rijden.

vato55
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2013, 11:48

Re: Swirl Flaps

Bericht door vato55 » 05 mei 2014, 16:17

jvbosma schreef:Gister ook mijn swirlflaps verwijderd, leken mij redelijk sterk, volledig metaal waren op war aanslag/olie na ook niet echt vies. Maar goed toch maar eruit gehaald, auto lijkt wat soepeler te rijden.
Hoeveel heeft de auto gelopen? :driving:
BMW 530D E60 (sold)
BMW 520D G30 Msport

jvbosma
Berichten: 161
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:18
Locatie: Groningen

Re: Swirl Flaps

Bericht door jvbosma » 06 mei 2014, 08:40

170k, egr was helemaal schoon dus die is vast nieuw, misschien hebben ze het inlaatsysteem toen ook gereinigd, hoewel ik dan eenzelfde vervuiling op de egr en inlaatspruitstuk had verwacht.

Kuupertie
Berichten: 784
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:51
Locatie: Ommen

Re: Swirl Flaps

Bericht door Kuupertie » 12 mei 2014, 19:10

Check...plates in de bus
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R

jvbosma
Berichten: 161
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:18
Locatie: Groningen

Re: Swirl Flaps

Bericht door jvbosma » 19 mei 2014, 12:42

Verbruik is trouwens van 1:11,3 naar 1:11,7 gegaan. Daarbij heb ik over het algemeen harder gereden, flaps eruit of harder rijden doet het verbruik dus goed.

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: Swirl Flaps

Bericht door fuseekogel » 19 mei 2014, 14:06

Ik rij gemiddeld 1 op 12.3 met een "vlotte" rijstijl, met de flaps er nog in. Vorige week het inlaatspruitstuk nog in mijn handen gehad, ik heb ze gewoon laten zitten. Die van mij is 2006, dus zogenaamd de betere versie. Ik kon trouwens niet zien wat het probleem zou moeten zijn, zitten goed vast, lekken geen olie, dus gewoon maar laten zitten.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Swirl Flaps

Bericht door tom_il » 19 mei 2014, 16:49

Wel dan maar hopen dat ze nooit afbreken, wat trouwens ook gebeurt met de verbeterde versie.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
DennieV
Berichten: 537
Lid geworden op: 25 aug 2013, 20:38

Re: Swirl Flaps

Bericht door DennieV » 19 mei 2014, 17:10

Ik wil het niet dom noemen,maar de boel open hebben liggen en dan hét gevreesde spul laten zitten is nou ook weer niet slim.
De klepjes zelf is 10 minuten werk en dan ben je safe,breekt er eentje af heb je duizenden euros onkosten en BMW legt €0,- bij. ;)
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: Swirl Flaps

Bericht door fuseekogel » 19 mei 2014, 17:30

Je wil het niet dom noemen, maar je doet dat wel. Ieder zijn mening, toch? De auto stond in de garage, een drietal monteurs daar zijn werkzaam geweest bij BMW. Enige kennis van zaken was dus aanwezig. Ook Beatrix (niet de koningin)die ik gebeld heb voor een advies zei exact hetzelfde. Indien ze geen olie zweten en niet zwaar vervuild zijn gewoon laten zitten. Zeker waren er problemen met de eerste versies, de latere zijn verbeterd. Ik ga dan maar van hun advies uit en heb ze laten zitten. Ik ga er van uit dat ook BMW geen defeckte inlaat spruitstuk ken monteerd 8 jaar lang.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”