Olie interval
Olie interval
Het is hier waarschijnlijk al meer voor gekomen maar ik stel de vraag nog maar eens. Ik heb wederom een olie melding dus kan er weer een litertje in gooien. An sich niet direct een probleem waren het niet dat ik de interval nu wel erg snel vind. Ik heb gelezen dat rond de 10K per liter niet erg vreemd is. Nu ben ik net terug van een kort vakantie in het zuiden van Duitsland. Best wel wat doorgereden op de autobahn (zowat overal 160km/h) maar goed. Ik ben nu een 6K verder sinds mijn laatste olie toevoeging dus vraag me af, is dit nog normaal?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Olie interval
Vind ik erg vreemd. Ik heb inmiddels met mijn 530d ruim 100.000km gereden en heb er nog nooit olie bij hoeven gooien. Uiteraard wel altijd netjes olie gewisseld als de auto dat aangaf.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Olie interval
Dan weet ik niet met hoeveel jij per jaar rijd en of wat je interval is voor een olie wissel. Dat zal wellicht ook uit maken. Ik heb echter wel al meer hier gelezen dat de bimmers redelijk wat meer olie gebruiken als wat jij nu aangeeft.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Olie interval
Ik heb de melding 2x gehad, met totaal 35.000 km van de ene oliewissel tot aan de andere. Moet er wel bij zeggen dat ik die 35.000 km bijna alleen maar Autobahn heb gereden, met de bijbehorende snelheid.
Persoonlijk zou ik het even aankijken hoe lang het nu duurt voor hij weer aangeeft dat je moet bijvullen, ervan uitgaande dat je de komende tijd geen Autobahn kilometers maakt omdat dit door de hogere snelheden (Berg op/berg af.) een vertekend beeld kan geven.
Persoonlijk zou ik het even aankijken hoe lang het nu duurt voor hij weer aangeeft dat je moet bijvullen, ervan uitgaande dat je de komende tijd geen Autobahn kilometers maakt omdat dit door de hogere snelheden (Berg op/berg af.) een vertekend beeld kan geven.
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: Olie interval
Ik heb net het forum doorgelezen en het zou ook het carterventilatie kunnen zijn. Dit vervangen kan schijnbaar bij Diesels de oplossing bieden.
Aangezien ik nog wat onderhoud meer wil doorvoeren in de komende maanden op een brug zal ik er dit maar even aan toe voegen. Wellicht dat dat oplossing bied.
Aangezien ik nog wat onderhoud meer wil doorvoeren in de komende maanden op een brug zal ik er dit maar even aan toe voegen. Wellicht dat dat oplossing bied.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Olie interval
het is eigenlijk ook helemaal niet goed als een diesel zoveel olie verbruikt.
dat hoort zo niet, ik hoef nooit olie bij te vullen die blijft gewoon op het zelfde als toen ik hem gewisseld heb.
dat een bezine wat verbruikt is normaal.
maar een diesel mag toch echt neit veel verbruiken tot eigenlijk niets
dat hoort zo niet, ik hoef nooit olie bij te vullen die blijft gewoon op het zelfde als toen ik hem gewisseld heb.
dat een bezine wat verbruikt is normaal.
maar een diesel mag toch echt neit veel verbruiken tot eigenlijk niets
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Olie interval
Van de benzineversies weet ik inderdaad dat ze olie verbruiken, maar van de diesels is mij onbekend.
Ik rij overigens 20.000km per jaar, de olie wordt bij waarschuwing in iDrive elke 30.000km (? dacht ik) vervangen.
Ik rij overigens 20.000km per jaar, de olie wordt bij waarschuwing in iDrive elke 30.000km (? dacht ik) vervangen.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Olie interval
Klopt, zo staat het bij mij ook. Vind de intervals meevallen, bij m'n vorige was ik iedere 10.000km aan de beurt.Kingfisher schreef: de olie wordt bij waarschuwing in iDrive elke 30.000km (? dacht ik) vervangen.
On topic: Avdakker, hopen dat het opgelost wordt. Ben benieuwd.
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: Olie interval
Olieverbruik kan duiden op een turbo dat aan het eind van haar latijn is. Goed in de gaten houden!!
Ik heb een 320D gehad waarvan de turbo vervangen moest worden. Voorafgaand hieraan lag het olieverbruik op een hoger niveau. Na de vervanging geen olieverbruik meer gehad.
Mijn 535D verbruikt geen olie. Voorlopig koert hij af op een verversingsbeurt na 33.000 km's (startte met 30.000 maar dat neemt toe als je langer ermee rijdt en relatief veel snelwegen rijdt).
Ik heb een 320D gehad waarvan de turbo vervangen moest worden. Voorafgaand hieraan lag het olieverbruik op een hoger niveau. Na de vervanging geen olieverbruik meer gehad.
Mijn 535D verbruikt geen olie. Voorlopig koert hij af op een verversingsbeurt na 33.000 km's (startte met 30.000 maar dat neemt toe als je langer ermee rijdt en relatief veel snelwegen rijdt).
F31 320DA en E88 120i cabrio
Re: Olie interval
Sinds roetkat eruit is en de chip erin zit fluit de turbo nog steeds even vrolijk. In mijn ogen nog steeds geen reden tot paniek. Ik mag aannemen dat het ook wel anders te merken is dat een turbo zijn werk minder doet (lagers ratelen etc?)
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Olie interval
Ik wil je zeker niet bang maken, maar de laatste keer dat ik las dat iemand schreef dat ie zijn turbo zo vrolijk hoorde fluiten (ik hoor mijn turbo eigenlijk bijna nooit, alleen met het dak open als ik goed luister) liep het iets minder af met die turbo: http://www.autoweek.nl/autoreview/32890 ... -executive
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Olie interval
Ik ken nog meer rijders met een 530d en die fluiten allemaal. Wel vreemd dat de jouwe dat niet doet. Uiteraard fluit de turbo minder als je roetfilter er nog in zit. De mijne hoor je nu ook immers meer.
Hier een voorbeeld van hoe het nu klinkt (niet mijn wagen in het filmpje maar het geluid is niet veel anders)
https://www.youtube.com/watch?v=w9_Z6Y2NI-w
Ik heb inmiddels een filterpakket, carterventilatie en swirlflap blankets besteld daar ik dit toch nog wilde gaan uitvoeren. Als ik dan toch de boel open moet draaien dan maar alles in 1 keer vervangen.
Hier een voorbeeld van hoe het nu klinkt (niet mijn wagen in het filmpje maar het geluid is niet veel anders)
https://www.youtube.com/watch?v=w9_Z6Y2NI-w
Ik heb inmiddels een filterpakket, carterventilatie en swirlflap blankets besteld daar ik dit toch nog wilde gaan uitvoeren. Als ik dan toch de boel open moet draaien dan maar alles in 1 keer vervangen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Olie interval
Hi,
Kan je mij even een linkje sturen van de carterventilatie ?
Ik wil deze ws ook vervangen.
Doe je het filter ook gelijk ?
GJk
Kan je mij even een linkje sturen van de carterventilatie ?
Ik wil deze ws ook vervangen.
Doe je het filter ook gelijk ?
GJk
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Olie interval
Ik vervang alle filters, het carterventilatie gedeelte en de swirlflaps
Ik heb de productnummers opgezocht en daarmee alles gevonden. In Duitsland wil het nog wel eens voordeliger zijn.
De carterventilatie:
http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile ... 53911.html
De filters
http://www.ebay.de/itm/Mikrofilter-Luft ... OC:NL:3160
De swirlflaps
http://www.ebay.de/itm/6x-BMW-DRALLKLAP ... 0841625646?
De swirlflaps blijven echter wel een gok daar niemand weet welke diameter er voor je wagen nodig is. Bij de carterventilatie zit normaal ook een filter welke ik nergens terug kan vinden voor de E61 welke ik heb.
Dat zie ik dan wel als ik er mee bezig ben. Mocht er toch een filter in zitten (zie het ook nergens terug op de tekeningen van de motor) dan zien we dan wel weer.
Bovenstaande is gebaseerd op de 530D E61 231Pk uitvoering
Ik heb de productnummers opgezocht en daarmee alles gevonden. In Duitsland wil het nog wel eens voordeliger zijn.
De carterventilatie:
http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile ... 53911.html
De filters
http://www.ebay.de/itm/Mikrofilter-Luft ... OC:NL:3160
De swirlflaps
http://www.ebay.de/itm/6x-BMW-DRALLKLAP ... 0841625646?
De swirlflaps blijven echter wel een gok daar niemand weet welke diameter er voor je wagen nodig is. Bij de carterventilatie zit normaal ook een filter welke ik nergens terug kan vinden voor de E61 welke ik heb.
Dat zie ik dan wel als ik er mee bezig ben. Mocht er toch een filter in zitten (zie het ook nergens terug op de tekeningen van de motor) dan zien we dan wel weer.
Bovenstaande is gebaseerd op de 530D E61 231Pk uitvoering
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Olie interval
Thanks,
Filter zit naast je oliefilter
Filter zit naast je oliefilter
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R

