Iemand hier ooit zoiets gehad? Het betreft een 318i met 178.000 KM.
In de steek gelaten...
In de steek gelaten...
Ik wil zojuist weg rijden bij me werk en opeens begint me pook, stuur en de hele auto te trillen boven de 1500 toeren in z'n 2 en enorm veel herrie! Ook zowat geen vermogen, dus ik met 20-30 KM per uur naar het einde van dit industrieterrein daar aangekomen blijkt de BMW dealer verhuisd te zijn naar de andere kant van de stad... De eenige garage die nog open was was Kwikfit, ze stonden op het punt om te vertrekken maar wilde nog wel even naar de auto kijken. De monteur wist me te vertellen dat de auto op 3 cilinders draait wat een kapotte bougie of een uitgebrande cilinderklep betekent, oftewel 4 tientjes of 2000 euro. Ze gaan het morgenochtend direct uitzoeken en laten het me dan weten
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
- lverstappenl
Re: In de steek gelaten...
Ben blij dat het een 4 cilinder is die op 3 cilinders loopt.. maar ik zou gewoon even een bougie wisselen, dan weet je het snel genoeg..Optical schreef:Ik wil zojuist weg rijden bij me werk en opeens begint me pook, stuur en de hele auto te trillen boven de 1500 toeren in z'n 2 en enorm veel herrie! Ook zowat geen vermogen, dus ik met 20-30 KM per uur naar het einde van dit industrieterrein daar aangekomen blijkt de BMW dealer verhuisd te zijn naar de andere kant van de stad... De eenige garage die nog open was was Kwikfit, ze stonden op het punt om te vertrekken maar wilde nog wel even naar de auto kijken. De monteur wist me te vertellen dat de auto op 3 cilinders draait wat een kapotte bougie of een uitgebrande cilinderklep betekent, oftewel 4 tientjes of 2000 euro. Ze gaan het morgenochtend direct uitzoeken en laten het me dan weten![]()
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Hmz, hij staat nu bij de garage, ik hoop dat het de bougie is 
Ik vond het trouwens wel vreemd dat er geen enkel lampje ging branden oid, lijkt me toch niet niks als een cilinder het niet doet? Zelfs voor de ruitenwisservloeistof is een lampje :z
Ik vond het trouwens wel vreemd dat er geen enkel lampje ging branden oid, lijkt me toch niet niks als een cilinder het niet doet? Zelfs voor de ruitenwisservloeistof is een lampje :z
- lverstappenl
een sensor voor een vloeistofniveau, of warmte of positie is een makkelijk iets. Een sensor die registreerd wat er in een cilinder gebeurt lijkt me niet mogelijk..
Ah okee, ik heb daar echt geen verstand van.
Hopelijk is het de bougie en geen cilinder a 2000,- euro zoals die monteur zei... Anders zit ik dit jaar nog op het S60 forum
Hopelijk is het de bougie en geen cilinder a 2000,- euro zoals die monteur zei... Anders zit ik dit jaar nog op het S60 forum
-
Mac
Ben je ook olie / koelvloeistof verloren? Zo niet, dan kan ik me niet voorstellen dat het iets met je kop / zuigers is.
Misschien iets in het ontstekingsdeel... (bougies / bobines / comp?)
Sterkte morgen: fingers crossed!
Misschien iets in het ontstekingsdeel... (bougies / bobines / comp?)
Sterkte morgen: fingers crossed!
Ik heb geen idee of ik olie of koelvloeistof verloren ben. Ik heb nog wel me olie gepeild 2 of 3 weken terug, zat tegen het max aan.
-
Mac
Ik had niet begrepen dat je de wagen nu nog bij Kwikfit hebt staan. Dan kun je nu moeilijk je olie checken 
Wel even om korting vragen morgen hè! Doe ik ook elke keer en krijg altijd 10%.
Volgens mij kunnen het nog veel meer dingen zijn hoor. Kapotte bougiekabel bijvoorbeeld. Maar kan ook best iets met de brandstoftoevoer zijn (filter?), of met de luchtinlaat (geen lucht, dus geen goede verbranding). Dat ie op 3 poten loopt lijkt me iets wat makkelijk en snel te roepen is.
Ik zou zeggen, even de pc eraan en die verteld wel wat er mis is.
Ik zou zeggen, even de pc eraan en die verteld wel wat er mis is.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Ja, Kwikfit was de enige garage die nog open was, nouja, ze waren eigenlijk al gesloten maar wilde nog wel even kijken. Hij staat in ieder geval binnen en ze kijken er morgenochtend als eerste naar. Kunnen ze bij Kwikfit het ding aan de computer hangen of alleen bij een BMW garage?Mac schreef:Ik had niet begrepen dat je de wagen nu nog bij Kwikfit hebt staan. Dan kun je nu moeilijk je olie checken
Ik hoor morgen wel wat er aan de hand is...
- lverstappenl
Bij een beetje garage kun je je bmw laten uitlezen.. Ik kan het zelfs thuisOptical schreef:Ja, Kwikfit was de enige garage die nog open was, nouja, ze waren eigenlijk al gesloten maar wilde nog wel even kijken. Hij staat in ieder geval binnen en ze kijken er morgenochtend als eerste naar. Kunnen ze bij Kwikfit het ding aan de computer hangen of alleen bij een BMW garage?Mac schreef:Ik had niet begrepen dat je de wagen nu nog bij Kwikfit hebt staan. Dan kun je nu moeilijk je olie checken
Ik hoor morgen wel wat er aan de hand is...
Veel sucses nooit leuk zulke dingen.
Maar die kwikfit prutsers komen echt niet aan mijn wagen
Hopenlijk laat je ze alleen diagnose stellen, al vraag ik me af of ze dat kunnen.
Ben bij de ANWB laat ze me maar afzetten bij een Bmw dealer.
Gewoon voor de deur zetten zijn altijd nog wel verkopers tot 20:00.
Maar die kwikfit prutsers komen echt niet aan mijn wagen
Hopenlijk laat je ze alleen diagnose stellen, al vraag ik me af of ze dat kunnen.
Ben bij de ANWB laat ze me maar afzetten bij een Bmw dealer.
Gewoon voor de deur zetten zijn altijd nog wel verkopers tot 20:00.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Van alle 4 de cilinders de compressie (laten) meten, dan kun je het ergste direct uitsluiten....
Daarna het probleem achterhalen d.m.v bougie-kabel-bobine-brandstoftoevoer etc.
Daarna het probleem achterhalen d.m.v bougie-kabel-bobine-brandstoftoevoer etc.
www. M3 register .nl
ja, dat gaat dus ook boven mijn pet als a-techneut :? ... maar ik hoop voor je dat het allemaal mee valt. Succes ermee!
Touring rules!!! Enjoy!
Nou vandaag hebben ze er dus naar gekeken... Volgens hun heeft mogelijk de injector van de 3e cilinder de eeuwige jacht velden opgezocht. Ze konden het tevens niet repareren, niet de juiste gereedschappen en geen injectors
Vervolgens zowat iedere BMW dealer in Noord holland afgebeld en geen van hun had ruimte in de planning tot eind augustus, tevens kreeg ik het advies om er niet in te rijden maar het ding af te laten slepen. Maar waar naar toe als geen dealer tijd heeft? Naar garage Molenaar in Heerhugowaard, zij regelen zelfs het afslepen
Ik heb geen idee wat het gaat kosten of hoe lang het gaat duren maar ben blij dat er een garage is die het verder regelt
Heb tevens nog contact gehad met de garage waar ik het onding 2 maanden terug gekocht heb met 3 maanden (service) garantie met de mededeling dat ze em repareren als ik zorg dat dat ding daar komt. Ik heb em gekocht in Apeldoorn, zo'n 140 KM van Alkmaar af waar ie nu stil staat, niet echt een optie dus ;(
Kwikfit heeft verder trouwens geen uren in rekening gebracht, enkel de bougies die ze vervangen hebben.
Vervolgens zowat iedere BMW dealer in Noord holland afgebeld en geen van hun had ruimte in de planning tot eind augustus, tevens kreeg ik het advies om er niet in te rijden maar het ding af te laten slepen. Maar waar naar toe als geen dealer tijd heeft? Naar garage Molenaar in Heerhugowaard, zij regelen zelfs het afslepen
Ik heb geen idee wat het gaat kosten of hoe lang het gaat duren maar ben blij dat er een garage is die het verder regelt
Heb tevens nog contact gehad met de garage waar ik het onding 2 maanden terug gekocht heb met 3 maanden (service) garantie met de mededeling dat ze em repareren als ik zorg dat dat ding daar komt. Ik heb em gekocht in Apeldoorn, zo'n 140 KM van Alkmaar af waar ie nu stil staat, niet echt een optie dus ;(
Kwikfit heeft verder trouwens geen uren in rekening gebracht, enkel de bougies die ze vervangen hebben.