probleem met de afstandbediening E46 cabrio (opgelost)
probleem met de afstandbediening E46 cabrio (opgelost)
Goedemorgen allemaal,
Sinds ik mijn auto terug heb van de spuiter kan ik de CV niet meer via de afstandbediening openen.
De spuiter zelf meldde dat het zo was toen hij hem sochtends van het slot wilde halen en dat mijn parkeerlicht rechtsachter brandde maar hij kon hem openen en starten dus heeft er geen aandacht meer aan besteed.
Ik heb beide sleutels opgeladen en op verschillende manieren geprobeerd opnieuw aan te melden.
De manier is.
-instappen
-contact naar stand 2 zodat alles bij komt voor het starten.
-sleutel er weer uithalen.
-openen ingedrukt houden
-3x sluiten drukken
-de vergrendeling zal dicht en open gaan wanneer het gelukt is.
Ok mij dus niet,
inmiddels dit topic gevonden viewtopic.php?f=34&t=8210&hilit=gm5+module
Al contact gehad met John over de GM5 maar hij woont op 2 uur rijden dus wil graag eerst zeker weten dat het aan de module ligt.
Auto uit laten lezen hier in de buurt maar zonder resultaat.
Toeval of niet maar daarna kreeg ik mijn kofferbak electrisch niet meer open, via de greep.
Volgens John kan ik het beste eerst een andere binnenspiegel proberen omdat de ontvanger die daarin zit het ook wel eens kon zijn.
Dus wie o wie weet er een spiegel die geschikt is voor de E46 cabrio, het type met clownsneus.
Bvd Marco
Sinds ik mijn auto terug heb van de spuiter kan ik de CV niet meer via de afstandbediening openen.
De spuiter zelf meldde dat het zo was toen hij hem sochtends van het slot wilde halen en dat mijn parkeerlicht rechtsachter brandde maar hij kon hem openen en starten dus heeft er geen aandacht meer aan besteed.
Ik heb beide sleutels opgeladen en op verschillende manieren geprobeerd opnieuw aan te melden.
De manier is.
-instappen
-contact naar stand 2 zodat alles bij komt voor het starten.
-sleutel er weer uithalen.
-openen ingedrukt houden
-3x sluiten drukken
-de vergrendeling zal dicht en open gaan wanneer het gelukt is.
Ok mij dus niet,
inmiddels dit topic gevonden viewtopic.php?f=34&t=8210&hilit=gm5+module
Al contact gehad met John over de GM5 maar hij woont op 2 uur rijden dus wil graag eerst zeker weten dat het aan de module ligt.
Auto uit laten lezen hier in de buurt maar zonder resultaat.
Toeval of niet maar daarna kreeg ik mijn kofferbak electrisch niet meer open, via de greep.
Volgens John kan ik het beste eerst een andere binnenspiegel proberen omdat de ontvanger die daarin zit het ook wel eens kon zijn.
Dus wie o wie weet er een spiegel die geschikt is voor de E46 cabrio, het type met clownsneus.
Bvd Marco
Laatst gewijzigd door Ocram op 06 jun 2014, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW rulez
Re: probleem met de afstandbediening E46 cabrio
Niemand hier die een spiegel weet of een plek (behalve de stealer) waar ik er 1 kan kopen?
Heb onderdelenzoeker al ingeschakeld zonder resultaat.
Dan nog een verzoek, wie weet er een electrische expert in Noord Holland die me kan helpen?
Mocht ik na het weekend geen spiegel gevonden hebben ga ik de GM5 module laten repareren door/bij John.
Heb onderdelenzoeker al ingeschakeld zonder resultaat.
Dan nog een verzoek, wie weet er een electrische expert in Noord Holland die me kan helpen?
Mocht ik na het weekend geen spiegel gevonden hebben ga ik de GM5 module laten repareren door/bij John.
BMW rulez
Heb je Sterkens in Made ook al geprobeerd misschien? http://www.sterkens.nl/onderdelen.html
Hoe zit het met het knopje op de middenconsole? Als die wel functioneert zonder storingen, ligt het zeker niet aan de GM5.
Hoe zit het met het knopje op de middenconsole? Als die wel functioneert zonder storingen, ligt het zeker niet aan de GM5.
Ja daar gaat hij wel gewoon mee op slot en op alarm.JdM schreef:Heb je Sterkens in Made ook al geprobeerd misschien? http://www.sterkens.nl/onderdelen.html
Dus blijven zoeken naar een spiegel?
thnx
BMW rulez
Als hij met het knopje binnen in open dicht gaat, dan heeft revisie van de GM5 echt geen zin, weggegooid geld... Wil het best voor je doen natuurlijk als je het persé wil, maar steek je geld gerust ergens anders in. Ik blijf bij het idee om eerst ervoor te zorgen dat de aanmelding van de sleutels weer gaat lukken, ik zou dan persoonlijk met de spiegel beginnen indien de batterijen in de sleutels goed zijn (zekeringen ook even checken natuurlijkOcram schreef:Ja daar gaat hij wel gewoon mee op slot en op alarm.JdM schreef:Heb je Sterkens in Made ook al geprobeerd misschien? http://www.sterkens.nl/onderdelen.html
Dus blijven zoeken naar een spiegel?
thnx
Begin er onderhand goed klaar mee te raken,
Die van Sterkens heeft inderdaad een spiegel liggen maar zoals alle sloperijen proberen ze je een poot uit te draaien zodra ze weten dat je hem echt nodig hebt.
Zekeringen heb ik gechecked, meerdere keren. 2 stuks van de vergrendeling dacht ik.
Iemand een idee hoe ik kan controleren of mijn sleutels worden opgeladen? Welk nummer zekering is van het contactslot?
Als je het simpel bekijkt zou het niet logisch zijn dat de spiegel defect is, er gebeurt niets mee. De sleutels en het contact daarentegen worde elke keer gebruikt dus wil dat graag eerst checken.
bvd
Die van Sterkens heeft inderdaad een spiegel liggen maar zoals alle sloperijen proberen ze je een poot uit te draaien zodra ze weten dat je hem echt nodig hebt.
Zekeringen heb ik gechecked, meerdere keren. 2 stuks van de vergrendeling dacht ik.
Iemand een idee hoe ik kan controleren of mijn sleutels worden opgeladen? Welk nummer zekering is van het contactslot?
Als je het simpel bekijkt zou het niet logisch zijn dat de spiegel defect is, er gebeurt niets mee. De sleutels en het contact daarentegen worde elke keer gebruikt dus wil dat graag eerst checken.
bvd
BMW rulez
Werking van de sleutel kun je controleren door je sleutel op een andere E46 aan te melden, als dat gaat is je sleutel goed. Ook kun je dan nog proberen om op jouw auto een andere sleutel aan te melden, van een andere auto. Met dit storingsonderzoek kan ik je helpen, maar ik woon helaas niet bij je in de buurt zoals je zelf al aangeeft.
En ontvangers gaan toch wel vaker kapot, dat is wel logisch want het is elektronica en dat kan nou eenmaal kapot.
En ontvangers gaan toch wel vaker kapot, dat is wel logisch want het is elektronica en dat kan nou eenmaal kapot.
Net een spiegel besteld bij D-parts dus overmorgen weten we meer.
BMW rulez
fingers crossed 
Ik volg dit even want ik heb precies het zelfde probleem 
even geen rekening gehouden met de feestdagen dus vandaag of morgen komt de spiegel pas binnen.
BMW rulez
Net eindelijk de spiegel binnen gekregen en gemonteerd.
Helaas helaas nog niet gelukt.
Nu op zoek naar een nieuwe sleutel dan maar.
Nog even over nagedacht en ga eerst dit maar proberen.
http://www.bmwforums.info/3-series-guid ... ement.html
Het lijkt me dat een nieuwe sleutel ook passend gemaakt moet worden.
Elke sleutel heeft zijn eigen profiel dus een andere inleren is niet mogelijk.
Kan iemand voor de zekerheid nog 1 maal de nummers van de zekeringen doorgeven die ik moet checken?
Dank uw
Helaas helaas nog niet gelukt.
Nu op zoek naar een nieuwe sleutel dan maar.
Nog even over nagedacht en ga eerst dit maar proberen.
http://www.bmwforums.info/3-series-guid ... ement.html
Het lijkt me dat een nieuwe sleutel ook passend gemaakt moet worden.
Elke sleutel heeft zijn eigen profiel dus een andere inleren is niet mogelijk.
Kan iemand voor de zekerheid nog 1 maal de nummers van de zekeringen doorgeven die ik moet checken?
Dank uw
BMW rulez
Het wachten is op de batterijen, heb deze bij conrad besteld maar dat moet dus uit duitsland komen blijkt nu.
Wordt hopelijk maandag of dinsdag dan.
Wordt hopelijk maandag of dinsdag dan.
BMW rulez
Dat is dan wel een grote toeval als allebeide sleutels leeg zijn..
Maar wie weet
Maar wie weet