Nieuwe accu erin? Of is er iets anders? Ben net verhuisd dus heb nog weinig gereedschappen om dingen zelf te doen en mn autokennis is ook niet echt wat
Accu leeg? Starten lukt niet.
Accu leeg? Starten lukt niet.
Vanmorgen wilde ik in mijn auto stappen om naar t werk te gaan, viel me bij contact 1e draaistand al op dat er maar 1 lampje ging branden, alleen die van de gordel of airbag (rode poppetje met gordel). Bij de stand daarna ging deze iets flikkeren, dus ik al
en jawel , geen klik niks. Accu lijkt echt 0% te zijn. Heb nog snel startkabels geregeld met een 2e auto en de kabels op de accu gezet , maar dat hielp ook niks. Reactie bleef 0,0 van de auto. Wel ging er na enkele minuten een 2e lampje branden (gele waarschuwingslampje) en deze bleef ook ff aan toen ik de sleutel UIT het contact hield
.
Nieuwe accu erin? Of is er iets anders? Ben net verhuisd dus heb nog weinig gereedschappen om dingen zelf te doen en mn autokennis is ook niet echt wat
Heb de auto pas een goede week.
-
streamline
Re: Accu leeg? Starten lukt niet.
Geen garantie?
Maar hoe lang heb je de startkabels aan jou auto gehad? Je kunt het beste de andere auto er langer als 5 minuten aan laten hangen met draaiende motor en alle stroomverbruikers uit.
Doet je binnenverlichting het verder wel goed? (dus niet zwak branden)
Maar hoe lang heb je de startkabels aan jou auto gehad? Je kunt het beste de andere auto er langer als 5 minuten aan laten hangen met draaiende motor en alle stroomverbruikers uit.
Doet je binnenverlichting het verder wel goed? (dus niet zwak branden)
Heb 3 maand garantie. Maar die garage zit dik uur rijden bij ons vandaan. Binnenverlichting gaat niet aan, is dus uit. We hebben de kabels er ongeveer 5/6 minuten aangehangen en 1500 toeren. Er was zelfs geen klikje of wat dan ook, niets. Alleen later een geel waarschuwingslampje. Leek wel van de rem...
En starten via de hulpaccu direct op de + en - bekabeling van je auto? Dus dat de je eigen accu niet is aangesloten.
Heb ik niet geprobeerd. We hebben de kabels gewoon op de accu gezet.
Misschien een domme vraag maar heb je 'm al aan geprobeerd te duwen? Zie dat je een 316i hebt, een beetje kerel doet dat in z'n eentje
. Stukje rijden en dan kijken of er meer spanning op de accu staat zou ik zeggen. Zo niet, dan lijkt me dat de accu gewoon aan het eind van z'n latijn is.
Vanmorgen had ik weinig tijd, moest werken. En daarbij duwen word krap lastig bij ons in de straat (smalle straat met errug veel bochten)
. Staat dit probleem niet in verband met de nokkenassensor foutmelding die ik ook heb?
Dat daar stroom weg trekt o.i.d. ?
Dat daar stroom weg trekt o.i.d. ?
Ik heb trouwens wel alarm. Gaat dat ding niet af als je er een andere accu in zet?
Net accu vervangen.
Zat 54ah in... Nu 72ah!
Auto start weer. Gelijk via het hidden menu de voltage van accu gecheckt.
Zonder aanzetten 124v en stationair draaiend 142v.
Is voldoende toch?
Zat 54ah in... Nu 72ah!
Auto start weer. Gelijk via het hidden menu de voltage van accu gecheckt.
Zonder aanzetten 124v en stationair draaiend 142v.
Is voldoende toch?
Ik neem aan dat het 12,4V en 14,2V is. Dit zijn normale voltages voor de accu en tijdens het laden, probleem zat hem dus in de accu.