he allemaal ik heb een 318is coupe uit 92 mijn handrem werkt niet helemaal goed meer
Eerst was ie altijd een beetje slap als ik em dan aantrok hoorde je een soort bonk of knak
En dan stond ie weer strak nu lijkt het wel of de handrem linksachter helemaal niet meer werkt
Ik moet de handrem best hoog optrekken voordat er wat gebeurt teste het net toen ik de straat inreed
Trok em even hard aan en toen slipte mijn rechterachterwiel een beetje. links gebeurt er volgens mij
Dus niks meer iemand een idee. Alvast bedankt
318is Handrem linksachter
Re: 318is Handrem linksachter
Verhaal klinkt als een kapotte remkabel, ik zou die eens eerst nakijken.
Nee als je remkabel kapot is doet hij het helemaal niet meer is mij verteld!
ik denk eerder dat je bij het wiel waar hij het niet doet moet gaan zoeken!
daar zal wel een onderdeel blokkeren/niet werken/stuk zijn!
correct me if i'm wrong!
als je het euvel gevonden hebt ook even de hele boel afstellen, dat scheelt vaak ook veel voor het aantrekken!
ik denk eerder dat je bij het wiel waar hij het niet doet moet gaan zoeken!

correct me if i'm wrong!
als je het euvel gevonden hebt ook even de hele boel afstellen, dat scheelt vaak ook veel voor het aantrekken!
>>>>Showroom E36's<<<<
Ok thanks ik ga van het weekend
De boel even loshalen laat jullie nog weten
Hoe het afloopt bedankt voor de reacties
De boel even loshalen laat jullie nog weten
Hoe het afloopt bedankt voor de reacties
De handrem bij BMW zijn nooit echt geweldig geweest.
Als je onder de hendel het leer eraf klikt kan je daar met 2x 10 mm dop de kabel wat aanspannen. Misschien helpt het. Zo niet, dan zal je de schijven er even af moeten trekken en kijken of de remschoenen uberhaupt nog bewegen. Na wat jaren gaat de handremkabel wat oprekken en uiteindlijke breekt er elke x een geweven kabel welke een prop vormt in de buitenkabel. Dat gaat lekker vastzitten en dam ben je helemaal toe aan een nieuwe kabel.
Succes! En hou ons nog even op de hoogte. Wellicht heeft een ander er nog wat aan.
Als je onder de hendel het leer eraf klikt kan je daar met 2x 10 mm dop de kabel wat aanspannen. Misschien helpt het. Zo niet, dan zal je de schijven er even af moeten trekken en kijken of de remschoenen uberhaupt nog bewegen. Na wat jaren gaat de handremkabel wat oprekken en uiteindlijke breekt er elke x een geweven kabel welke een prop vormt in de buitenkabel. Dat gaat lekker vastzitten en dam ben je helemaal toe aan een nieuwe kabel.
Succes! En hou ons nog even op de hoogte. Wellicht heeft een ander er nog wat aan.

One life, live it!
He allemaal ik kon toch niet tot het weekend wachten
Dus heb net even geprobeerd me handrem af te stellen bij de hendel
Links wat strakker gedraait rechts ook een beetje en hij staat weer redelijk strak
Even een klein stukje in de straat gereden handrem goed aangetrokken
En allebij de wielen slipte kabel is dus niet gebroken gelukkig
Ik kijk het zo even aan en mocht het tog weer slechter worden
Dan tog even de schijven eraf
Maar ik denk dat het kabeltje een beetje gaar aan het worden is
En de segmenten wat minder worden
Bedankt voor de reacties heeft me echt geholpen
Groet J
Dus heb net even geprobeerd me handrem af te stellen bij de hendel
Links wat strakker gedraait rechts ook een beetje en hij staat weer redelijk strak
Even een klein stukje in de straat gereden handrem goed aangetrokken
En allebij de wielen slipte kabel is dus niet gebroken gelukkig
Ik kijk het zo even aan en mocht het tog weer slechter worden
Dan tog even de schijven eraf
Maar ik denk dat het kabeltje een beetje gaar aan het worden is
En de segmenten wat minder worden
Bedankt voor de reacties heeft me echt geholpen
Groet J