Centrale deurvergrendeling E46 coupe

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Garra432

Centrale deurvergrendeling E46 coupe

Bericht door Garra432 » 09 apr 2014, 15:55

Beste Bimmers, :zwaai:

Sinds kort doet mijn sleutel niks.
Opnieuw in programmeren wil niet en zelfs de kofferbak handmatig openen gaat niet.
Ik moet alles handmatig met de sleutel opendraaien om in de auto te komen en om de kofferbak open te krijgen.

De sleutel vergrendel en open knop werkte normaal wel, maar toen die defect raakte haperde deze totdat hij helemaal geen sein gaf.

Wat niet meer werkt
- Het automatisch sluiten van de deuren gebeurt niet meer tijdens het rijden.
- Het alarm knippert niet als ik mijn deuren vergrendel door het slot om te draaien. (ik neem aan dat dit alleen aan gaat met de centrale deurvergrendeling?)
Wat nog wel werkt
- Mijn interieur verlichting gaat wel aan na het omdraaien van het slot aan de deur en de automatische ruitenwissers werken ook gewoon.

Ik heb die gene die GM5 modules repareert al gemaild en hij zei dat er wel eens wat anders aan de hand mee zou kunnen zijn.

Wat ik al heb gedaan
- De zekeringen checken die met de centrale deurvergrendeling coupe te maken hebben.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn? :s

Jeremy

Re: Centrale deurvergrendeling E46 coupe

Bericht door Jeremy » 09 apr 2014, 17:16

Hey Sylvian,

Bij mijn vorige coupé had ik dit ook, echt exact hetzelfde, maar dit gebeurde alleen als de sleutel vaak op een dag gebruikt werd en met veel korte stukjes, dus met veel stroomgebruik van dat ding. Na een heel stuk rijden was het eigenlijk altijd weer een tijdje goed. Ik vermoedde dus ook dat het batterijtje gewoon slecht was geworden na al die jaren. Ik heb het batterijtje vervangen en heb het daarna niet meer gehad. Maar ik had het eigenlijk ook heel af en toe met het oude batterijtje, dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het hier aan ligt.

Garra432

Bericht door Garra432 » 09 apr 2014, 17:24

320ciE46 schreef:Hey Sylvian,

Bij mijn vorige coupé had ik dit ook, echt exact hetzelfde, maar dit gebeurde alleen als de sleutel vaak op een dag gebruikt werd en met veel korte stukjes, dus met veel stroomgebruik van dat ding. Na een heel stuk rijden was het eigenlijk altijd weer een tijdje goed. Ik vermoedde dus ook dat het batterijtje gewoon slecht was geworden na al die jaren. Ik heb het batterijtje vervangen en heb het daarna niet meer gehad. Maar ik had het eigenlijk ook heel af en toe met het oude batterijtje, dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het hier aan ligt.
Hey Jer,

Had je ook dat de kofferbak niet meer open wou? :|
Gister een ritje gemaakt van in totaal 140 km en er is nog niks veranderd.

Gr

Jeremy

Bericht door Jeremy » 09 apr 2014, 17:31

Inderdaad. Het enige wat reageerde was de knop open en de binnenverlichting. Heb je een reservesleutel toevallig? Als die het ook ineens niet meer doet en precies dezelfde symptomen geeft (openen wel en verlichting) kan het ook de (ik geloof GM5) module zijn.

Maar als ik het zo lees vermoed ik dat het batterijtje overleden is in je sleutel. ;)

Garra432

Bericht door Garra432 » 09 apr 2014, 17:36

320ciE46 schreef:Inderdaad. Het enige wat reageerde was de knop open en de binnenverlichting. Heb je een reservesleutel toevallig? Als die het ook ineens niet meer doet en precies dezelfde symptomen geeft (openen wel en verlichting) kan het ook de (ik geloof GM5) module zijn.

Maar als ik het zo lees vermoed ik dat het batterijtje overleden is in je sleutel. ;)
Het stomme is nou dat ik dat niet kan checken omdat ik tijdens mijn aankoop maar 1 sleutel bij kreeg :bang:
Naja, dan maar een batterijtje bestellen en proberen.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 09 apr 2014, 17:44

Misschien kun je dit topic nog wel even doorlezen voor je (te duur) gaat bestellen. :)

Garra432

Bericht door Garra432 » 11 apr 2014, 19:28

Kofferbak gaat weer open zonder sleutel.
Ik vermoed inderdaad een lege batterij, want alles functioneert gewoon behalve de centrale deurvergrendeling.

kenneth.BMW

Bericht door kenneth.BMW » 13 apr 2014, 21:30

Garra432 schreef:Kofferbak gaat weer open zonder sleutel.
Ik vermoed inderdaad een lege batterij, want alles functioneert gewoon behalve de centrale deurvergrendeling.
heb je toevallig de batterij al vervangen dan?
Echt rijplezier begint hier.

DSport

Bericht door DSport » 13 apr 2014, 21:56

2e sleutel is altijd handig, niet alleen in dit soort gevalletjes ;)

Garra432

Bericht door Garra432 » 13 apr 2014, 22:36

kenneth.BMW schreef:
Garra432 schreef:Kofferbak gaat weer open zonder sleutel.
heb je toevallig de batterij al vervangen dan?
Nee, dat is het rare dus. Ik krijg ook met geen mogelijkheid mijn sleutel uitelkaar -_-

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”