Remklauw en wielnaaf roest verwijderen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jeremy

Remklauw en wielnaaf roest verwijderen

Bericht door Jeremy » 28 mar 2014, 17:01

Goeiemiddag,

Nu ik weer op mijn 19' CSL velgen rijd zie ik erg goed dat de rand van mijn remschijf, de remklauw en de naaf waarop het wiel gemonteerd wordt aan het roesten zijn. Tijdens het wassen geeft dit ook een beetje een vieze kleur en druipt dit in de vorm van roestkleur op mijn velgen. Na 2 kilometer zijn mijn velgen dus weer erg vies.

Nu heb ik nog nooit zelf deze roest aangepakt en weet dus niet precies hoe ik dit aan moet pakken. Is er iemand in de buurt van Vlissingen die mij hiermee wilt helpen? Ik zou de roestende delen graag weer zwart willen hebben.

Bedankt!

MontanaBMW

Re: Remklauw en wielnaaf roest verwijderen

Bericht door MontanaBMW » 28 mar 2014, 18:04

Ik wil dat binnenkort ook gaan doen!
Is het niet een kwestie van wiel eraf, met staalborstel en remmenreiniger de delen goed schoonmaken, en dan gewoon verven (met spuitlak of potje/kwastje? denk het laatste want spuitlak is zo'n gedoe met afplakken enzo)

Jeremy

Bericht door Jeremy » 28 mar 2014, 18:28

Ik zat inderdaad ook daaraan te denken. In ieder geval wil ik niet de klauw geheel demonteren want dan moet je de boel weer ontluchten. Wel kun je ze schijnbaar losmaken van de velg, maar dit wil ik liever door/met iemand (laten) doen die het al eerder gedaan heeft want ik heb nogal last van twee linker handen. :whistle:

Spuiten schijnt wel een netter effect te geven, maar dat afplakken ja... -_-

streamline

Bericht door streamline » 28 mar 2014, 19:55

Gewoon goed roestvrij maken met een staalborstel, ontvetten met remmenreiniger en dan kwasten met hammerite.

Wel de klauw losmaken, kun je hem gekijk schoonmaken.

En dat roestwater door je wiel blijf je toch houden, want de schijf zelf is ook kaal ijzer...

Goliath

Bericht door Goliath » 28 mar 2014, 21:33

Ben zelf van plan binnenkort het volgende te proberen:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=983609

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”