ATF Stuurbekrachtigings olie.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Hompie
Contacteer:

Re: ATF Stuurbekrachtigings olie.

Bericht door Hompie » 09 mar 2014, 21:45

Geluid is bij mij nog meer hoorbaar dan op het filmpje, met rustig sturen voel je trilling in het stuur ook en met gas geven en sturen wordt het geluid harder.
Ook vandaag met de stethoscoop geluisterd naar de pomp en daar komt toch echt het geluid vandaan.
Splinternieuwe (gereviseerde) pomp, heb hem weer eronder uit en breng hem morgen terug.
Hoge drukleiding gaat morgen ook retour.
Riemen zijn allemaal nieuw en recent vervangen.
Stuurhuis kan toch niet deze problemen veroorzaken met 122.000 km :s

John89

Bericht door John89 » 09 mar 2014, 22:42

Bij mij was het geluid ook iets harder met de oude pomp.
Filmpje geeft het geluid niet goed weer (telefoon), het klinkt dus een stuk harder.
Het gaat met de toeren mee ook tijdens het rijden.
Ik heb vorig jaar bij een beurtje m'n waterpomp, riemen en rollen (thermostaat en radiateur ook) vervangen.
Twee week terug dus de pomp en een week of twee daarvoor het reservoir.
Ik heb een spiksplinter nieuwe pomp (ebay) toegepast. (Mapco of zoiets). Mijn wagen heeft nu 176.8xxkm gedraaid. Heb het al sinds de aankoop met toen 168.8xxkm.

Ik heb dus ook op zo'n manier geluisterd (maar dan op de old fashion way met schroevendraaier) en de pomp geeft het geluid het hardst aan. Rondom de pomp (en bevestiging) geen geluid. Dynamo alleen aan de achterzijde (minder hard).

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 10 mar 2014, 17:21

Imitatie pomp maken zo en zo meer geluid, maar als ze niet goed gereviseerd zijn zit je al met een probleem.
Wel weer geleerd dat goedkoop (soms) duurkoop is 8)
Vandaag de gereviseerde (niet originele) pomp terug gebracht en deze wordt nu helaas opgestuurd voor controle, mocht ie niet goed zijn krijg ik me geld terug, vinden hun hem wel goed ben ik 150 euro kwijt :roll: en kan ik weer op markplaats gaan lopen leuren ermee :tong:
Vandaag wel een originele LUK LF30 pomp besteld bij de BMW dealer, die komt morgen binnen.
Kost alleen 338 euro incl. BTW en 15% korting :gek: maar dan heb je ook een hele nieuwe incl. bracket :shine:
Hoop dat ik het hoofdstuk daarna kan afsluiten en een lekker kan genieten weer van het rijden :whistle:

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 11 mar 2014, 17:40

Vandaag me nieuwe originele BMW pomp opgehaald bij de dealer.
Even goed om te weten, LUK (Bad Homburg) heet sinds een (langere) tijd Ixetic (Bad Homburg) stond al raar te kijken toen ik de doos open deed, staat wel gewoon BMW op met het BMW nummer en LF30, maar geen LUK meer :)

John89

Bericht door John89 » 11 mar 2014, 18:51

Oké, succes. Hoop dat het probleem dan opgelost is.
Ik heb voorlopig mijn 'verlies' maar genomen en heb besloten de radio aan te zetten. :gek:

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 11 mar 2014, 19:29

:) thanks, succes ook verders.

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 15 mar 2014, 14:20

Nieuwe pomp is inmiddels gemonteerd en stuurt werkelijk top, helemaal stil en soepel, eindelijk :gekdoen:

John89

Bericht door John89 » 15 mar 2014, 21:50

Hmm, nu moet ik misschien toch maar weer eens op zoek naar een originele (wellicht tweedehands).

Maar iig super dat het weer goed is bij jou!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”