bmw e46 coupe deur gaat niet meer van de buitenzijde open.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
niessenxl

bmw e46 coupe deur gaat niet meer van de buitenzijde open.

Bericht door niessenxl » 12 feb 2014, 23:06

Boys

ik zit met het volgende:
De centrale vergrendeling via de afstandsbediening werkt niet meer.
Wel gaat alles open als je met de sleutel de bestuurdersdeur open, tevens werkt alles ook als je de knop aan de binnezijde gebruikt.
Het rare is de passagiersdeur kan je openen via de binnenkant, via de buitenkant krijg je hem niet open.
OOk gaat de raam niet omhoog of omlaag van deze deur(normaal bij een coupe gaat de raam een stukje open endicht bij het openen/sluiten van de deur)
Iemand een idee wat het akn zijn is knap vervelend een deur die niet van de buitenzijde te openen is en waarvan de raam niet geheel sluit???

Beens1

Re: bmw e46 coupe deur gaat niet meer van de buitenzijde ope

Bericht door Beens1 » 13 feb 2014, 09:12

Is de deurschakelaar nog wel in orde? Die zorgt er volgens mij ook voor de sturing van het raam (stukje naar beneden bij open & dicht).

niessenxl

Bericht door niessenxl » 13 feb 2014, 09:27

Waar zit deze deurschakelaar precies bij een e46?
Bij een e36 weet ik dat deze in de stijl zit waar het slot in valt

JdM

Bericht door JdM » 13 feb 2014, 18:49

Ik zou heel snel het slot vervangen, je bent de eerste niet die de deur uiteindelijk helemaal niet meer open zou krijgen spontaan. Waarschijnlijk is het slot inwendig kapot, dit is niet te repareren.
Als je de deur niet meer open krijgt, kom je nauwelijks nog bij het slot omdat het deurpaneel er dan met gesloten deur niet makkelijk af komt. Dus wil je schade voorkomen? Plaats een nieuw slot, kost je ergens rond de 100 euro bij de dealer.

niessenxl

Bericht door niessenxl » 13 feb 2014, 19:00

Vandaag even naar de auto gekeken, als je wat harder aan de klink trekt gaat die open, het lijkt wel of het aanslagpunt te lang is.
Wel werkt de centrale vergrendeling soms wel soms niet op deze deur..

wiren

Bericht door wiren » 14 feb 2014, 13:22

Misschien helpt onderstaande fix (zorg er wel voor dat je via de rechterportier evt. naar binnen kunt om de linker van binnenuit te openen):
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=372060

Wat betreft het raam die niet werkt zou je de deurbekleding moeten verwijderen om het mechanisme te bekijken op defecten. De schakelaar bij je versnellingspook kan ook nog defect zijn. Zekering? (ik weet niet of l/r verdeeld is over 2 groepen).

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”