HELP!!!!!HELP!!!!
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Heren, is het een idee om mijn auto op testbank te zetten en kijken hoeveel pk mn auto heeft. Hiermee wil ik eigelijk twee dingen kortsluiten.
1-is het een mechanisch probleem. Dus aandrijf as of lager, of dergelijke
2- is het elektrisch probleem. Nokkenas sensor luchtmassa labda etc...
Als mn auto te weing pk zou hebben kunnen we dan zeggen dat we elektrisch moeten zoeken. Misschien alle bobines vervangen,
En als mn auto geen pk verlies heb dan zoeken in richting ophang rubbers lagers in aandrijving ofzo
Daarom heb ik volgende week woensdag bij ATM TUNING afspraak staan om 13:00.
1-is het een mechanisch probleem. Dus aandrijf as of lager, of dergelijke
2- is het elektrisch probleem. Nokkenas sensor luchtmassa labda etc...
Als mn auto te weing pk zou hebben kunnen we dan zeggen dat we elektrisch moeten zoeken. Misschien alle bobines vervangen,
En als mn auto geen pk verlies heb dan zoeken in richting ophang rubbers lagers in aandrijving ofzo
Daarom heb ik volgende week woensdag bij ATM TUNING afspraak staan om 13:00.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Hallo Kotje, ik ga mn best doen. Moet ik dat doen op youtube en dan de link hiervermeldenkotje schreef:motorsteun kan idd de probleem zijn.
maar wil jij misschien even wat filmpjes posten?? want het is echt moeilijk om zo problemen op te lossen.
want als een lmm of lambda sensor kapot is gaat de wagen ook trillen en schudden. maar gelukkig is dit bij jou niet van toepassing.
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ozan_M5 schreef:Hallo Kotje, ik ga mn best doen. Moet ik dat doen op youtube en dan de link hiervermeldenkotje schreef:motorsteun kan idd de probleem zijn.
maar wil jij misschien even wat filmpjes posten?? want het is echt moeilijk om zo problemen op te lossen.
want als een lmm of lambda sensor kapot is gaat de wagen ook trillen en schudden. maar gelukkig is dit bij jou niet van toepassing.
gr
kotje
juist man.
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
te weinig pk zou kunnen duiden op een nokkenas probleem, en wellicht een Vanos probleem. probeer anders eens Performance Shop Geel in België te bereiken, vraag naar Frits (de eigenaar). hij heeft zeer veel ///M modellen in onderhoud, uit verschillende landen. ook de V10 modellen.
andere tip: wellicht dat je een Vanos diagnose kunt laten uitvoeren? dan weet je in ieder geval wat er wel/niet mis is met de Vanos.
andere tip: wellicht dat je een Vanos diagnose kunt laten uitvoeren? dan weet je in ieder geval wat er wel/niet mis is met de Vanos.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Top man!!! Ik ga ze schrijven, tnxBM-DUB schreef:te weinig pk zou kunnen duiden op een nokkenas probleem, en wellicht een Vanos probleem. probeer anders eens Performance Shop Geel in België te bereiken, vraag naar Frits (de eigenaar). hij heeft zeer veel ///M modellen in onderhoud, uit verschillende landen. ook de V10 modellen.
andere tip: wellicht dat je een Vanos diagnose kunt laten uitvoeren? dan weet je in ieder geval wat er wel/niet mis is met de Vanos.

- Kevin_1987
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Performance Shop Geel is inderdaad een topper! Alleen weet ik uit eigen ervaring dat hun vooral M3's (van alle generaties) en E39 M5's in 't klantenbestand hebben en niet veel V10's, maar je kan 't altijd proberen.
///M. The strongest letter in the world.
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
http://www.koopman-racing.nl/ in Winkel is voor jou dichterbij... Hebben echt verstand van M modellen...
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Tnx EdgarEdgar1234 schreef:http://www.koopman-racing.nl/ in Winkel is voor jou dichterbij... Hebben echt verstand van M modellen...

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
frits en koopman racing zijn beide top bedrijven op het gebied van M modellen.
wat ook hier boven aangegeven wordt is dat je misschien een vanos test moet doen. dat zegt vaak ook heel veel.
een slecht werkende vanos kan heel veel problemen met zich brengen.
gr
kotje
wat ook hier boven aangegeven wordt is dat je misschien een vanos test moet doen. dat zegt vaak ook heel veel.
een slecht werkende vanos kan heel veel problemen met zich brengen.
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Heren ff wat anders!!!! Vandaag gebeurde iets vreemds. Ik reed naar mn werk (100 km/h) en opeens brande de lampje van DSC. Auto verloor snelheid terwijl ik gas geef, wanneer ik terug schakelde of juist mn voet van gaspedaal afhaalde verdween de boodschap
Kan dit te maken met mijn trilling probleem

Kan dit te maken met mijn trilling probleem

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
ik zou zsm een compressietest laten doen. dan weet je ook gelijk of alle cylinders meedoen. dit zijn motoren met een flink aantal cylinders en wellicht heb je het niet direct in de gaten als er één, of twee cylinders niet meedoen. DSC zou wellicht een electrische storing kunnen betekenen.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Heren, vandaag naar garage Paltrok geweest. Ik had een lijst gemaakt van mogelijke oorzaken. Hij heeft alles keurig afgevinkt en kwam tot conclusie dat het de dubbele vliegwiel is. Hij heeft bmw gebeld en een versnellingsbak specialist. Na 100.000 km schijnt zo een auto de vliegwiel preventief vervangen te worden. Aangezien mijn auto nu 120.000 km heeft gelopen vermoed hij de vliegwiel. Volgens Paltrok is er niks mis met de motor.
Ik ben daarna naar Maraal BMW geweest om de motorsteun halen. Een monteur van bmw ging ff zitten in mn auto en keek onder de motorkap en zij dat Paltrok best gelijk kan hebben. Maar hun advies was eerst de motorsteun plaatsen en dan kijken naar vliegwiel.
Paltrok zij dat het 2 dagen werk is en dat de hele motor eruit moet. Dit vertelde ik de bmw en hun zeiden dat het niet hoeft. Paltrok gaf mij een offerte van €3100,- incl materialen en uren.
Mijn vraag naar hun was, en als het daarna nog steeds niet goed is, wat dan?
Later op de dag heb ik Molenaar gebeld. Volgens hun is het NIET de vliegwiel. Want bij deze km stand komt het zelden voor zeggen ze.
Maja, ff maandag de motorsteun plaatsen. En dan???????? Weet ik ook niet. Ik denk dat ik een tijd niets ga doen aan auto. Ben er helemaal klaar mee. Ben er moe van geworden. Iedereen zegt verschillende dingen.
Ik ben daarna naar Maraal BMW geweest om de motorsteun halen. Een monteur van bmw ging ff zitten in mn auto en keek onder de motorkap en zij dat Paltrok best gelijk kan hebben. Maar hun advies was eerst de motorsteun plaatsen en dan kijken naar vliegwiel.
Paltrok zij dat het 2 dagen werk is en dat de hele motor eruit moet. Dit vertelde ik de bmw en hun zeiden dat het niet hoeft. Paltrok gaf mij een offerte van €3100,- incl materialen en uren.
Mijn vraag naar hun was, en als het daarna nog steeds niet goed is, wat dan?
Later op de dag heb ik Molenaar gebeld. Volgens hun is het NIET de vliegwiel. Want bij deze km stand komt het zelden voor zeggen ze.
Maja, ff maandag de motorsteun plaatsen. En dan???????? Weet ik ook niet. Ik denk dat ik een tijd niets ga doen aan auto. Ben er helemaal klaar mee. Ben er moe van geworden. Iedereen zegt verschillende dingen.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe dat bij jou zit aangezien ik niet bekend ben met jouw motor en type,
maar ik heb beide motorsteunen vervangen, mijn blok hoefde niet van zijn plek en dit was helemaal geen lastige ingreep. Nu is jouw wagen wat nieuwer enzo dus zal het allemaal iets moeizamer gaan gok ik. maar ik zou idd eens goed zoeken of het blok wel los hoeft, want dit lijkt mij ook sterk!
maar ik heb beide motorsteunen vervangen, mijn blok hoefde niet van zijn plek en dit was helemaal geen lastige ingreep. Nu is jouw wagen wat nieuwer enzo dus zal het allemaal iets moeizamer gaan gok ik. maar ik zou idd eens goed zoeken of het blok wel los hoeft, want dit lijkt mij ook sterk!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Geloof ook niet dat Ozan_M5 bedoelt dat voor de motorsteunen het blok verwijderd moet worden, maar voor het vliegwiel
lijkt me idd slim om eerst de motorsteunen te vervangen, een V10 ff eruit takelen, dat is nog wel wat
lijkt me idd slim om eerst de motorsteunen te vervangen, een V10 ff eruit takelen, dat is nog wel wat

Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Het is heel vervelend allemaal! Je koopt een droomauto en echt genieten is het nog niet.. Ook niet duidelijk wat je allemaal €€€€ gaat tegenkomen... Verkopen of inruilen geen optie...?